تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تنش نظامی بین ایران و آمریکا در دریای عمان؛ تعقیب‌و‌گریز ناو‌ها ونفتکش‌ها

مطابق اعلام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایران، بین ایران و آمریکا در دریای عمان بر سر مصادره نفت یک نفتکش ایرانی یک رویارویی و عملیات تعقیب و گریز روی داده است.

کد خبر: ۱۱۳۴۲۹
۱۳:۴۳ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

تنش نظامی بین ایران و آمریکا در دریای عمان؛ تعقیب‌و‌گریز ناو‌ها ونفتکش‌ها

دیدارنیوز ـ بر اساس آنچه صداوسیما اعلام کرد، آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد. همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیرو‌های جان برکف سپاه ناکام ماندند.

نیرو‌های آمریکایی مجددا با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی ایران است.


بیشتر بخوانید: توقیف نفتکش ایرانی راهزنی دریایی است و می‌تواند مذاکرات وین را به بن‌بست برساند


طبق نوشته کانال سپاه قدس، نفتکشی که آمریکایی‌ها نفت دزدیده شده ایران را به آن منتقل کرده بودند، متعلق به عربستان سعودی بوده است.

هنوز منابع غیرایرانی هیچ خبری در این مورد منتشر نکرده‌اند و منابع رسمی غیرایرانی هم اظهارنظری نکرده‌اند. زمان دقیق رخ دادن این حادثه نیز هنوز اعلام نشده است. 

احتمال می‌رود که این اقدام آمریکا گامی در جهت محدود کردن صادرات نفت ایران به چین باشد. مطابق گزارش‌های مختلف فروش نفت ایران در نیمه اول سالجاری علی رغم تداوم تحریم‌ها افزایش یافته است. 

این تنش نظامی بین ایران و آمریکا در شرایط رخ داده است که دور بعدی مذاکرات وین بنا بر اعلام رسمی تا چند هفته آینده آغاز خواهد شد. روشن نیست که تاثیر وقوع چنین تنش بر مذاکرات آتی احتمالی چه خواهد بود. 

این خبر تکمیل می‌شود

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی