تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

افزایش صادرات نفت ایران به چین در آستانه گفتگو‌های برجامی

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی مطرح کرد، در آستانه تلاش‌های آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای، واردات نفت چین از ایران افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۱۳۳۹۹
۱۱:۳۴ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

افزایش صادرات نفت ایران به چین در آستانه گفتگو‌های برجامی

دیدارنیوز ـ پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن در گزارشی درباره واردات نفت چین از ایران نوشت: فروش نفت ایران به چین در ماه‌های گذشته با وجود تلاش دولت جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای افزایش یافته و نگرانی‌های کارشناسان آمریکایی امور ایران را از این موضوع بالا برده است که آمریکا از نقض تحریم‌های ایران به منظور ترغیب این کشور به آمدن پای میز مذاکره چشم‌پوشی می‌کند.

فری بیکن ادامه داد: چین به طور میانگین نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام ایران را در سه ماه اخیر وارد کرده است، این میزان تقریبا دو برابر مقداری است که به طور قانونی و در همین بازه زمانی در سال گذشته از ایران می‌خرید، یعنی وقتی دولت ترامپ با کارزار تحریم‌های فلج‌کننده‌اش به ایران فشار می‌آورد. افزایش در مقدار نفت خریداری شده چین از ایران در بحبوبحه تلاش چین و ایران برای ارتقای روابط دیپلماتیک و اعمال فشار به دولت بایدن برای لغو تحریم‌های ایران رخ داده است.

این پایگاه خبری علاوه بر این، با استناد به تحقیقی که می‌گوید از سوی گروهی ضد ایرانی به نام «متحد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) انجام شده که صادرات ماهانه نفت ایران را رصد می‌کنند، مدعی است ایران از گروهی از کشتی‌ها برای این صادرات مخفیانه نفت به کشور‌هایی مانند چین، سوریه و روسیه استفاده می‌کند که با خاموش کردن رادار‌ها و گیرنده‌هایشان مسیریابی آن‌ها و این که در حال تخطی از تحریم‌های آمریکا هستند، در واقع غیرممکن می‌شود. طبق این تحقیق، شمار این کشتی‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است: یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که می‌خواست نامش فاش نشود، به فری بیکن در این باره گفت: چین یک شریک تجاری مهم برای ایران است و آمریکا در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای در حال همکاری با پکن است آمریکا به همکاری و تعامل با تمامی اعضای برجام [توافق هسته‌ای]از جمله چین ادامه می‌دهد. این بخشی از تلاش دیپلماتیک ما برای بازگشت به پایبندی کامل و دوجانبه به برجام است. این هدف ماست، هدف چین و دیگر اعضای باقی مانده در توافق است و سیاستی است که ایران نیز آن را اعلام کرده.

گزارش فری بیکن به نقل از این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌افزاید: چین یک شریک تجاری مهم ایران است، بنابراین مذاکرات ما با چین درباره بهترین راه بازگشت به برجام، مسلما شامل مباحثاتی پیرامون اجرایی شدن تحریم‌ها می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی