تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

رتبه‌بندی معلمان امسال اجرایی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاشمان این است، رتبه‌بندی امسال اجرایی شود که با تعمیق منابع مالی مورد نیاز این کار شدنی است و ۷۰۰ هزار نفر از فرهنگیان باید رتبه‌بندی شوند.

کد خبر: ۱۱۳۳۱۲
۱۴:۱۸ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

 

رتبه‌بندی معلمان امسال اجرایی می‌شود

دیدارنیوز: احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: عمده نگرانی مربوط به مسائل مالی بود همچنین این لایحه برای برخی اصلاحات مجدد به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مجلس به سامان رساندن لایحه رتبه‌بندی معلمان است. تمام تلاشمان این است رتبه‌بندی امسال اجرایی شود که با تعمیق منابع مالی مورد نیاز این کار شدنی است و ۷۰۰ هزار نفر از فرهنگیان باید رتبه بندی شوند. وزارت آموزش و پرورش پس از ابلاغ قانون باید روند عملیاتی رتبه‌بندی را سریع انجام دهد، امیدواریم با تعیین تکلیف وزیر آموزش و پرورش بتوان سریع‌تر کار را انجام داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از جنبه‌های رتبه‌بندی معلمان، بُعد مادی است اما مهمترین مسئله بُعد معنوی و ارتقای جایگاه فرهنگیان است، مقام معلم را آنگونه که باید در نظر نگرفتیم در حالی که زیرساخت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه به دست آنهاست. از نظر ما نقش معلمان بسیار اساسی‌تر از اساتید دانشگاه است در حالی که همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت را در بودجه قبول کردند، در رتبه‌بندی فرهنگیان نیز یکی از ابعاد مسائل مالی و جنبه‌های دیگر ارزش‌گذاری به جایگاه معلمان است.

فلاحی بیان کرد: رتبه‌بندی تلاش می‌کند هر فردی را به میزان شایستگی‌هایش در نظر بگیرد و هدف اصلی آن صرفاً مادی نیست بلکه کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه معلمان اهداف اصلی است.

بر اساس این گزارش، از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای این مهم در سال ۱۴۰۰ تأمین اعتبار می‌شود تا بر اساس این مبلغ بتوان گام نخست را در سال ۱۴۰۰ برداشت.

همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه عصر (یکشنبه ۹ آبان ماه) به اصلاح مواد ۴ به بعد لایحه رتبه‌بندی معلمان وارد شد و ۳ ماده از این لایحه را مورد بررسی کارشناسی قرار داد. بر این اساس ماده ۴ لایحه رتبه‌بندی که براساس آن معلمان در بدو ورود لزوماً «آموزشیار معلم» تعیین می شدند، حذف شد.

ماده ۵ این لایحه نیز با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید. در این ماده فرآیند رتبه‌بندی برای تمام معلمان در استخدام آموزش و پرورش تعیین می‌شود و براساس آن دولت مکلف است آیین‌نامه اجرایی این قانون را تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی