تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

افزایش چشمگیر سهم نفت در صادرات ایران در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

به گزارش اتاق بازرگانی تهران در مقایسه با فصل ابتدایی سال ۱۳۹۹، نقش نفت در اقتصاد ایران به ویژه از منظر سهم در کل صادرات کالایی افزایش قابل توجهی داشته و در مقابل از سهم بخش غیرنفتی در صادرات کل کاسته شده است. رقم صادرات نفت ایران در بهار امسال ۸.۷ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر: ۱۱۳۲۸۲
۱۱:۵۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

سهم نفت در صادرات

دیدارنیوز: صادرات نفتی در فصل نخست ۱۴۰۰ با حدود ۲.۳ برابر افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل، معادل ۸.۷ میلیارد دلار اعلام شده است.

به گزارش اتاق بازرگانی تهران، طی دهه ۱۳۹۰ میانگین سهم بخش استخراج نفت، گاز و پالایش نفت در تولید ناخالص داخلی ایران حدود ۱۲.۶ درصد بود که بالاترین سهم در این دهه مربوط به سال ۱۳۹۰ با رقم ۲۰.۶ درصد است. از سال ۱۳۹۷ روند نزولی کاهش سهم نفت در کل تولید، آغاز شد که با تشدید تحریم‌ها در سال ۱۳۹۸ به ۷.۳ درصد و در سال ۱۳۹۹ هم به حدود ۵ درصد رسید.

در بهار ۱۴۰۰، ارزش افزوده بخش نفت به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵، با افزایش ۲۳ درصدی در مقایسه با فصل مشابه سال قبل همراه بود که آثار آن در بهبود نسبی سهم نفت در تولید و همچنین در صادرات نمایان شد. در فصل نخست ۱۴۰۰ سهم نفت از کل تولید به حدود ۶ درصد نزدیک شد و سهم این بخش از کل صادرات کالایی حتی به ۵۰ درصد هم رسید. صادرات نفتی در فصل نخست ۱۴۰۰ با حدود ۲.۳ برابر افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل، معادل ۸.۷ میلیارد دلار اعلام شده است.

در مجموع در مقایسه با فصل ابتدایی سال ۱۳۹۹، نقش نفت در اقتصاد ایران به ویژه از منظر سهم در کل صادرات کالایی افزایش قابل توجهی داشته و در مقابل از سهم بخش غیرنفتی در صادرات کل کاسته شده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی