تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

احمد آزاد خواننده قدیمی کشور دار فانی را وداع گفت

احمد آزاد، خواننده قدیمی در سن ۶۰ سالگی در ایران درگذشت.

کد خبر: ۱۱۳۲۱۶
۱۶:۰۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰
 
احمد آزاد خواننده قدیمی کشور دار فانی را وداع گفت
 
دیدارنیوز: احمدآزاد در ۱۷ فروردین ۱۳۴۰ متولد شد. او خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود.

احمد آزاد در اصفهان دوره های ردیف‌ها و دستگاه‌های موسیقی ایران را نزد تاج اصفهانی و سلفژ را نزد هوشنگ بهشتی گذراند. پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشت، مبانی موسیقی را نزد لقمان ادهمی و مهدی تاکستانی فرا گرفت.

او هم‌چنین ردیف های آوازی را با دوامی، میرزا عبدالله، محمود کریمی گذراند و در مقاطعی از محضر حبیب‌الله خان بدیعی، جلیل زلاند و ایرج بهره برد.

وی همچنین در دانشگاه‌های معتبر آمریکا به تحصیل در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت.

او در اویل فعالیتش در امریکا با سیاوش زندگانی به همکاری و اجرای کنسرت پرداخت. احمد آزاد در دهه شصت با خواندن آهنگ هایی موسوم به کوچه بازاری به شهرت رسید.

احمد آزاد چند سالی بود که در اصفهان زندگی می کرد. او امروز، دهم آبان ۱۴۰۰ پس از مدتی بیماری در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی