تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چطور کار مناسب خود را پیدا کنیم؟

پیدا کردن شغل مناسب دغدغه عمومی افراد است. برخی برای ماه‌ها و سال‌ها به دنبال شغل مناسب خود می‌گردند. مطلب زیر به شما در جستجو برای پیدا کردن شغل مناسب کمک می‌کند.

کد خبر: ۱۱۳۱۸۷
۱۴:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

پیدا کردن شغل مناسب

دیدارنیوز: پیدا کردن شغل خوب بعد از سال‌ها تحصیل و کسب مهارت‌های متنوع دغدغه اصلی بسیاری از افراد است. ممکن است شما تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشید یا اینکه به دلیلی تصمیم گرفته باشید موقعیت شغلی تازه‌ای برای خودتان پیدا کنید. در هر صورت پیدا کردن شغل مناسب ممکن است چالشی جدی پیش‌روی شما باشد که نتیجه آن در کیفیت زندگی شما تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. پس بهتر است برای پیدا کردن شغل ایده‌آل خود کفش‌های آهنین به پا کنید و خود را برای چندین درخواست و مصاحبه آماده کنید. اما قبل از آن باید دقیقا بدانید شغل ایده‌آل شما کدام است؟

اولویت‌های شغلی خود را مشخص کنید

قبل از آنکه برای آگهی‌های استخدام مختلف درخواست بفرستید، بد نیست یک بار و برای همیشه اولویت‌های خود را مشخص کنید. چرا به دنبال یک شغل هستید؟ طبیعتا حقوق آخر ماه دلیل منطقی بسیاری از ماست، اما صرف نظر از این موضوع پیشرفت کردن در آینده، پیدا کردن ارتباطات موثر، همچنین یادگیری و افزایش مهارت‌ها دلایل متعدد دیگری است که می‌تواند یک شغل را به کار دلچسب شما تبدیل کند. پس می‌توانید برای خودتان یک جدول از اولویت‌ها و ارزش‌های خود درست کنید. تعیین کنید شغل مورد نظر شما قرار است چه ویژگی‌هایی داشته باشد. بعد از آنکه ویژگی‌های شغل آینده خود را مشخص کردید، ممکن است گزینه‌های زیادی از روی میزتان حذف شود و گزینه‌های تازه‌تری به آن اضافه شود.
محیط شغلی شلوغ را ترجیح می‌دهید یا یک محیط خلوت و کار کردن در تنهایی به شما آرامش می‌دهد؟ ترجیح می‌دهید در تیم کار کنید یا تنهایی؟ در مورد ساعت‌های استراحت و ناهار خود چه فکری می‌کنید؟ ترجیح می‌دهید حقوق بالاتری داشته باشید یا شرکتی که در آن کار می‌کنید برای شما کلاس‌های آموزشی رایگان در نظر بگیرد؟ شاید همه این‌ها را در یک آگهی استخدام نبینید، اما با دیدن برخی موارد می‌توانید در مورد اینکه یک شغل برای شما مناسب خواهد بود یا نه تصمیم بگیرید.

چطور کار مناسب خود را پیدا کنیم؟

جست‌وجوی شغلی خود را آغاز کنید

شما ممکن است روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و یا حتی سال‌ها به دنبال شغل ایده‌آل خود بگردید. پس خودتان را برای یک جست‌وجوی طولانی مدت آماده کنید. می‌توانید کار را با بررسی آگهی‌های استخدامی شرکت‌های بزرگ و معتبر در سایت‌های کاریابی آغاز کنید. همچنین می‌توانید در کنار سایت‌های کاریابی معتبر، شبکه‌های اجتماعی را هم در نظر بگیرید. در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام برای خودتان صفحه‌های کاری حرفه‌ای بسازید و سعی کنید با افراد حرفه‌ای در حوزه کاری خودتان ارتباط برقرار کنید. به شرکت‌های مورد علاقه خود ایمیل بزنید. با افراد حرفه‌ای صحبت کنید و از آن‌ها چیز‌های تازه یاد بگیرید. راه پیشرفت در زمینه مورد علاقه خود را پیدا کنید و در آن قدم بگذارید.

رزومه خود را آماده کنید

احتمالا رزومه شما اولین چیزی است که کارفرما از شما می‌بیند. پس اهمیت داشتن رزومه حرفه‌ای را دست کم نگیرید. در رزومه‌ای که طراحی می‌کنید مهم‌ترین نکاتی که درباره شما وجود دارد را بنویسید و از آوردن اطلاعات اضافه و بی‌مورد خودداری کنید. چراکه کارفرما ممکن است تعداد زیادی رزومه دریافت کرده باشد و فرصت نکند همه آن‌ها را با دقت بخواند. پس درباره بسیاری از آن‌ها با نگاهی تصمیم‌گیری می‌کند. سعی کنید ببینید برای موقعیت شغلی مورد نظر شما چه چیز‌هایی اولویت بالاتری دارد. این چیز‌ها در رزومه شما هم باید اولویت بالاتری داشته باشند. می‌توانید از آوردن موارد بی‌ربط خودداری کنید. مثلا اگر مدرکی دارید که در مورد این شغل خاص کمکی نمی‌کند می‌توانید آن را از رزومه خود حذف کنید.

به کارآموزی فکر کنید

اگر اصلا تجربه کاری ندارید، تازه فارغ‌التحصیل شدید یا قصد دارید مسیر شغلی خودتان را تغییر دهید، کارآموزی می‌تواند یک مسیر مطمئن برای شروع کار شما باشد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند تا یک کارآموز استخدام کنند که خودشان تربیت و برای کار آماده می‌کنند. درست است که همه کارآموزی‌ها ایده‌آل نیستند، اما اگر خوب بگردید و در انتخاب محل کارتان کمی دقت و وسواس به خرج دهید می‌توانید به کارآموزی به چشم فرصتی طلایی نگاه کنید. کارآموزی می‌تواند مشکل خالی بودن رزومه شما در ابتدای کار را برطرف کند. همچنین در طول این مسیر می‌توانید با افراد مختلف آشنا شوید و ارتباطات کاری را که در آینده لازم دارید بسازید، چیز‌های تازه یاد بگیرید و پروژه‌های عملی انجام دهید، به این ترتیب در آینده سریع‌تر رشد خواهید کرد.

در نهایت پروسه کاریابی می‌تواند طولانی و سخت باشد، اما اگر اولویت‌های خود را بشناسید و بتوانید برای خودتان بهترین رزومه ممکن را تدارک ببینید، می‌توانید انرژی خود را بهتر و در مسیر درست‌تری صرف کنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی