تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
شهردار اهواز بیان کرد؛

برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری به کمکهای دولت نیازمندیم

شهردار اهواز در جلسه ای با حضور رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: رای به اتمام رساندن پروژه‌های عمرانی و رفع محرومیت نقاط محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی باید توسط دولت کمک شود و برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری و توانا شدن آن به کمکهای دولت نیازمندیم

کد خبر: ۱۱۳۱۶۱
۱۲:۴۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری به کمکهای دولت نیازمندیم

دیدارنیوز خوزستان:رضا امینی شهردار اهواز یکشنبه نهم آبان‌ماه در جلسه‌ای که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرعامل آبفا کشور، رئیس و اعضای شورای شهر اهواز، فرماندار و مدیرعامل آبفا استان و رییس مدیریت بحران خوزستان بعد از بازدید از پروژه‌های آب‌های سطحی، طرح جامع فاضلاب و بافت فرسوده، محروم و حاشیه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ خدمت را به شهروندان ارائه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه اهواز سومین کلانشهر کشور از نظر وسعت و هشتیمن شهر به لحاظ جمعیت است، افزود: اهواز با دارا بودن سکونتگاه‌های غیر رسمی زیادی مانند دیگر کلانشهرهای کشور نیست و فقر و بی عدالتی مردم را رنج می‌دهد. پروژه قطار شهری بسیاری از شهرهای کشور با اهواز کلید خورد ولی اهواز هنوز نتوانسته آن را به پایان برساند و با گذشت زمان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن بیشتر می‌شود.

شهردار اهواز گفت: بیش از ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های آب‌های سطحی مورد نیاز است و ناچاریم فعلا در پروژه مشترک با طرح جامع فاضلاب کارها را پیش ببربم و در آینده این اعداد نیز بالاتر می‌رود.

وی یکی از مشکلات شهرداری را نیروهای انسانی مازاد دانست و ادامه داد: در طول سالیان نیروهای مازاد توسط پیمانکاران به مجموعه شهرداری اضافه شد و بیشتر درآمد شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

امینی بر آموزش شهروندی و آموزش وظایف مردم به عنوان شهروند تاکید کرد و گفت: آموزش شهروندی و فرهنگی یکی از موضوعاتی است که در محلات باید به مردم آموزش داده شود که مدتی است این مسئله مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بدهی‌های شهرداری ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که باعث شده پیمانکاران شهرداری را تهدید کنند.

شهردار اهواز سرقت تجهیزات و امکانات شهرداری را یکی از مشکلات دیگر دانست و بر کمک‌های دولت برای در ریل قرار گرفتن مدیریت شهری و توانا شدن آن تاکید و اضافه کرد: برای به اتمام رساندن پروژه‌های عمرانی و رفع محرومیت نقاط محروم و سکونتگاه‌های غیررسمی باید توسط دولت کمک شود.

وی بیان کرد: اعتبارات برای اجرای طرح‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی و رفع محرومیت می‌تواند از طریق حق آلایندگی و اعتبارات دولت و درآمدهای ناپایدار تامین شود که امیدواریم در ادامه در جلسه‌ای که هفته آینده در مجلس و کمیسیون عمران با حضور وزیر نفت، وزیر نیرو و وزیر کشور برگزار می‌شود اعتبارات لازم برای پروژه‌های مذکور تخصیص شود.

وی در پایان بر تخصیص اعتبارات لازم در سال جاری و آینده برای رفع محرومیت در برخی مناطق اهواز تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی