تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هلال احمر دیگر واکسن کرونا وارد نمی‌کند

از ۱۴ فروردین ماه که جمعیت هلال احمر مجوز واردات واکسن کرونا به کشور را دریافت کرد، هر هفته چندین میلیون دز واکسن کرونا وارد می کرد اما حالا سخنگوی جمعیت هلال احمر می گوید: این نهاد دیگر واکسن کرونا وارد نمی کند!

کد خبر: ۱۱۳۱۴۶
۱۱:۴۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

هلال احمر دیگر واکسن کرونا وارد نمی کند

دیدارنیوز: جمعیت هلال احمر موفق شد تا روز یکشنبه نهم آبان ماه ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن وارد کشور کند. اما به تازگی خبر رسید، محموله  واکسنی که روز گذشته از کشور چین توسط هلال احمر به ایران آمد، آخرین محموله ای بود که این جمعیت متعهد شده بود که آن را پس از خریداری وارد ایران کند، حال سوالی که مطرح می شود این است که بعد از به پایان رسیدن تعهد جمعیت هلال احمر، آیا دیگر قرار نیست هیچ واکسن سینوفارمی وارد کشور شود و تأمین واکسن کرونا کشور قرار است به چه صورت ادامه پیدا کند؟ چرا که هنوز تعداد زیادی از افراد حتی دوز اول واکسن خود را نیز دریافت نکردند و بسیاری هم به طور کامل واکسینه نشدند.

محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه میزان تعهدات واردات واکسن جمعیت هلال احمر به پایان رسیده است، گفت: میزان ذخایر واکسن در حال حاضر در وضعیت مناسبی است.

او افزود: با بررسی آمار موجودی واکسن در گمرک (غیر از محموله‌های واکسن هلال احمر) و آمار واکسن‌های تزریق شده، حداقل چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دوز واکسن اضافه در کشور موجود و دپو داریم.

قوسیان مقدم ادامه داد: با شرایطی که روزانه یک میلیون دوز واکسن در کشور تزریق می شود، دپوی واکسن موجود در کشور می تواند تا دو ماه برای کشور داشته باشد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کردیم که هر زمان از ما برای واردات واکسن، درخواست شود، ۲۰ روز بعد از آن می‌توانیم میزان واکسن‌های درخواستی را به کشور وارد کنیم.

او درباره واردات واکسن کرونا برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال افزود: هر آنچه که قرار است از سوی جمعیت هلال احمر وارد شود، باید نیاز آن در کشور وجود داشته باشد چرا که ما خودمان تزریق کننده و عرضه کننده نیستیم و باید در آن‌ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

قوسیان مقدم ادامه داد: فعلا درخواستی برای واردات مجدد واکسن افراد زیر ۱۸ سال نیز نداشتیم.

منبع: برنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی