تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

درخواست هزاران نفر برای آسان‌سازی تحصیل به زبان مادری

گروهی از مردم با راه‌اندازی کارزاری از رئیس کمیسیون آموزش مجلس خواسته‌اند با تصویب قوانینی در مجلس شرایط تحصیل به زبان مادری آسان‌تر شود.

کد خبر: ۱۱۳۱۳۵
۱۰:۵۱ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

 

درخواست هزاران نفر برای آسان‌سازی تحصیل به زبان مادری

 

دیدارنیوز: تحصیل به زبان مادری خواسته بسیاری از مردمی است که زبان مادری غیر از فارسی دارند و معتقدند برای حفظ زبانشان باید حق تحصیل به آن زبان را داشته باشند.

ضمن اینکه به گفته آن‌ها تحصیل به زبان فارسی از ابتدای شروع به تحصیل برای کودکان دشوار است و باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود.حالا آن‌ها با راه‌اندازی این کارزار خواستار تغییر این شرایط شده‌اند. در متن این کارزار که تا امروز نزدیک به ۶ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«با توجه به اینکه کودکان از بدو تولد با زبان مادری خود آشنا شده و صحبت می‌کنند، برای اقوام مختلف ایرانی بسیار دشوار است که از پیش‌دبستانی و دبستان، دروس خود را به زبان فارسی آموزش ببینند. غیر از مشکل آموزش زبان فارسی، اعتمادبه‌نفس و یادگیری کودکان به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

خواهشمندیم برای سلامت و آرامش روان کودکان، قانونی برای تحصیل به زبان مادری تصویب شده و در عوض، در کنار دروسی، چون ادبیات فارسی، درس مکالمه زبان فارسی نیز آموزش داده شود.»

این کارزار تا تاریخ ۱۵ آبان در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/۱۸۸۰۶) در حال جمع‌آوری امضاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
3
1
الان با بودن تلویزیون و اینترنت کودکان قبل از رفتن به مدرسه فارسی را بلد هستند این درخواست را در کشور جعلی طورکیه و جمهوری بلکو بکنید چه بلایی سرتان می آورد تحصیل به زبان مادری امکان پذیر نیست زبانهای محلی فاقد الفبا هستند و هرگز به عنوان زبان اموزشی استفاده نشده بعدش فزیک و شیمی مخصوص اقوام باید تربیت شود کنکور جداگانه برگزار شود جالب هست یک عده پان طورک برای همه اقوام تصمیم می گیرند بعدش در شهرهای مثل ارومیه کرد و ترک دارد حتما باید مدارس جداگانه درست شود مگر ۱۰هزار نفر به جای ۹۰میلیون نفر می شود تصمیم بکیرد تحصیل به زبان مادری خواسته فقط یک اقلیت کوچک پان طورک هست نه عمومیت تقصیر شما نیست وقتی که حاکمیت ملی نباشد شما گستاخ می شود فردا کارزار برای تمامیت ارضعی کشور راه می اندازید
انسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
متأسفم برای تو و امثال تو. فارسی مگه الفبا داره که زبان رسمیه؟؟ فکر میکنم حواست نبوده که داریم از الفبای عربی استفاده میکنیم. باید خدمت شما عرض کنم که تُرکی الفبای مخصوص خود را دارد که «اورخون» نام دارد، حالا چون امروزه از الفبای لاتین و عربی استفاده میشه دلیل نمیشه که بگیم تُرکی الفبا نداره. بقیه زبان ها در ایران از همین الفبای عربی رایج استفاده می کنند. جالب اینکه من اصلاً ندیدم چیزی درباره ی ترکیه، باکو یا آذربایجان در متن کارزار وجود داشته باشه و تا اونجایی که بنده میدونم این کارزار برای همه ی زبانهای موجود در ایران است نه فقط تُرکی نمیدونم شماها چه دشمنی با تُرک ها دارین بحث ترکیه و آذربایجانم نیست آخه شماها کلاً با تُرک ها مشکل دارین (البته اون تُرک‌نماهای نادان و گمراه استثنا هستند، اونا رو دوست دارین که اون دوست داشتن مفت نمی ارزه) غیر از اونا، از هر کسی فقط این سوال را بپرسین "آیا دوست داری جلوی از بین رفتن زبان مادری خود را بگیری؟" بدون شک جواب او "بله" خواهد بود. حالا تو اسم اون افراد را هرچی میخوای بذار. حالا جان من این 90 میلیون را از کجا آوردی؟! جمعیت ایران هنوز 85 میلیون هم نشده. خودت هم میدونی که فیزیک و شیمی بهانه است افرادی با افکار امثال تو بزرگترین تحدید برای تمامیت ارضی هر کشوری هست. در آخر از مسئولین محترم خواهشمندم با اراده ای قوی و نیّتی پاک و خالصانه اقدام کنند در اینصورت هیچ چیزی نمی تواند جلوی این عمل خیر را بگیرد. یاشاسین بوتون تورک سئونلر، یاشاسین ایران، یاشاسین اینسانلیق، یاشاسین آذربایجان.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی