تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

وزارت بهداشت: اگر علائم شبیه سرماخوردگی دارید، هوشمندانه رفتار کنید

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از هموطنان درخواست کرد؛ اگر علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند هوشمندانه رفتار کرده، به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه و حتما تست PCR دهند.

کد خبر: ۱۱۳۰۳۱
۱۱:۵۱ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰

اگر علائم شبیه سرماخوردگی و رفتار هوشمندانه

دیدارنیوز ـ در اطلاعیه شماره ۳ روابط عمومی وزارت بهداشت آمده است: «با شروع فصل سرما انتظار می‌رود سرما خوردگی و آنفولانزا هم در جامعه گسترش یابند. از آنجاییکه علائم این بیماری‌ها بسیار شبیه به کرونا هست. مخصوصا در ارتباط با واریانت دلتا که واریانت غالب در کشور ما و دنیا می‌باشد و ابتلا به این واریانت با علائمی نظیر سر درد، آب ریزش بینی، سرفه و علائمی نظیر آن همراه می‌باشد. با داشتن چنین علائمی باید مشکوک به کرونا در نظر گرفته شوید و برای حصول اطمینان می‌توانید تست پی سی آر دهید. به یاد داشته باشیم بیماری کرونا یک بیماری با چندین علامت است و از بین رفتن حس چشایی و بویایی تنها یکی از چند علائم بیماری است. روزانه تست صد‌ها نفر از هموطنان علی‌رغم داشتن حس بویایی و چشایی مثبت اعلام می‌شود و حتی برخی از آن‌ها به خاطر وخامت بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند.

ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و امکان دارد شما اولین فردی در خانواده باشید که به بیماری مبتلا می‌شوید و می‌توانید دیگر اعضای خانواده را مبتلا کنید. لطفا در صورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی قرنطینه شوید و یا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید.»

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی