تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کشف مجسمه‌های رومی در راه‌آهن بریتانیا

باستان شناسان مجموعه‌ای حیرت انگیز از مجسمه‌های رومی را در مسیر راه آهن سریع‌السیر در بریتانیا کشف کردند. این مجموعه که دو مجسمه کامل از یک مرد و زن و همچنین سر یک کودک را شامل می‌شود در یک کلیسای متروکه قرون وسطایی در باکینگهامشر پیدا شده است.

کد خبر: ۱۱۲۹۰۹
۱۰:۲۳ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

کشف مجسمه‌های رومی در راه‌آهن بریتانیا

دیدارنیوز ـ اکتشافات کلیسای قدیمی سنت مری در استوک ماندویل برای تجزیه و تحلیل از این محل خارج شده است. دکتر ریچل وود، باستان شناس ارشد گفته که "این مجسمه‌ها، یافته‌های واقعا نادری در بریتانیا" هستند.

دکتر وود گفته: "پیدا کردن یک سر و یا شانه سنگی واقعا شگفت انگیز است، اما در این جا دو سر و شانه کامل از یک مرد و زن و یک سر کودک داریم. " او همچنین افزوده: "این یافته‌ها از نظر باستان شناسی حتی برای ما اهمیت بیشتری دارند، زیرا آن‌ها در واقع به تغییر درک ما از این مکان قبل از ساخت کلیسای قرون وسطایی کمک کرده‌اند. "

کشف مجسمه‌های رومی در راه‌آهن بریتانیا

باستان شناسان در محوطه قدیمی کلیسای سنت مری در استوک ماندویل کار می‌کنند

در این محل همچنین یک کوزه رومی شیشه‌ای شش ضلعی هم کشف شده که با وجود آن که تصور می‌شود بیش از ۱۰۰۰ سال در زیرزمین بوده، اما قطعات بزرگی از آن همچنان دست نخورده باقی مانده است.

ظرفی که در موزه متروپولیتن نیویورک به نمایش گذاشته شده، تنها مورد قابل مقایسه با این کوزه است.

دکتر وود گفته: این کشفیات به قدری چشمگیر و قابل توجه هستند که امیدواریم در نهایت به نمایش گذاشته شوند. باستان شناسانی که در این محل در کار هستند حدود ۳۰۰۰ جسد از این کلیسا که قدمت آن به ۱۰۸۰ سال قبل برمی گردد، پیدا کرده که پس از خارج کردن آن‌ها در محلی دیگر دفن خواهند شد.

کشف مجسمه‌های رومی در راه‌آهن بریتانیا

در ادامه گزارش بی‌بی‌سی آمده است: از زمان شروع کار در این محل در سال ۲۰۱۸، دیوار‌ها و ویژگی‌های ساختاری این کلیسا به همراه کنده‌کاری‌های سنگی خارق العاده و گرافیتی‌های قرون وسطایی از جمله نشانه‌هایی که تصور می‌شود صفحه‌های خورشیدی و یا نشانه‌هایی از جادو گری باشد، نمایان شده است.

اعتقاد بر این است که قبل از ساخت کلیسا، از این مکان به عنوان مقبره رومی استفاده می‌شده است.

برچسب ها: آثار باستانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی