تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

قرارداد مشارکت گلخانه را دقیق و کامل بشناسید!

قرارداد مشارکت گلخانه طرفداران زیادی دارد زیرا این کار، مانند هر کار دیگری، نیازمند اقدامات مقدماتی و قانونی است. این مقاله را بخوانید.

کد خبر: ۱۱۲۸۷۵
۱۱:۳۵ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

قرارداد مشارکت گلخانه را دقیق و کامل بشناسید!

دیدارنیوز: قرارداد مشارکت گلخانه یک قرارداد (روی لینک قبل بزنید) به منظور شروع یک رابطه کاری برپایه‌ی مشارکت است. در این قرارداد دو یا چند شخص با روی هم گذاشتن تخصص و سرمایه نقدی، یک گلخانه تاسیس می‌کنند و به این ترتیب مشغول به فعالیت خواهند شد. یکی از مهمترین فعالیت‌های تولیدی در سراسر کشور‌های جهان، تولید محصولات کشاورزی است. محصولات مختلف کشاورزی که هر ساله به میزان قابل توجهی توسط کشاورزان تولید و برداشت می‌شوند، از مهمترین محصولاتی هستند که در سبد غذایی مردم قرار می‌گیرند.

به همین دلیل میزان تقاضای این محصولات در بازار بسیار زیاد است. افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش میزان تقاضا، شرایطی را ایجاد کرده است که فعالان در حوزه تولید محصولات کشاورزی، تمایل دارند که از روش‌ها و فناوری‌های جدید بهره ببرند تا سرعت، کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهند.

به همین دلیل ساخت و احداث گلخانه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفتند. گلخانه‌ها با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات کاربردی، سطح برداشت محصولات را افزایش می‌دهند و محصولات کشاورزی را با کیفیت بیشتری تولید می‌کنند. علاوه براین، احداث گلخانه باعث ایجاد اشتغال نیز می‌شود. تمام مواردی که بیان شد، از دلایلی هستند که سرمایه داران زیادی را متقاعد می‌کند که سرمایه خود را برای راه اندازی یک گلخانه هزینه کنند.

در ادامه این مطلب در خصوص نمونه قرارداد مشارکت گلخانه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

نمونه قرارداد شراکت گلخانه چه نوع قراردادی است؟

اگر تمایل دارید که با یک یا چند شخص به منظور ساخت و احداث و شراکت در گلخانه، قراردادی امضا کنید، پیش از هر اقدام، لازم است که درباره ماهیت آن قرارداد اطلاعات دقیقی داشته باشید. قرارداد مشارکت در ساخت گلخانه در واقع یک نوع از قرارداد مشارکت ساخت (روی لینک قبل بزنید) است. این نوع قرارداد‌ها در قالب توافق‌هایی تنظیم می‌شوند که موضوع اصلی آن‌ها، انجام یک شراکت خواهد بود.

برای توضیح ماهیت این قرارداد، لازم است که به قانون مدنی و عقد شراکت رجوع کنیم. شراکت یک عقد معین در قانون مدنی است و این قانون به صراحت درباره آن توضیح می‌دهد. قانون مدنی در ماده ۵۷۱ توضیح می‌دهد که در این عقد، دو یا چند شخص با روی هم گذاشتن سرمایه خود، به منظور انجام یک هدف معین همکاری می‌کنند. این هدف نیز موجب کسب منفعت آن‌ها می‌شود و در نهایت، منفعتی که حاصل خواهد شد، به نسبت‌های مشخصی میان طرفین تقسیم می‌گردد.

با توجه به مطالبی که در خصوص شراکت بیان کردیم، می‌توانیم اینطور بگوییم که نمونه قرارداد مشارکت در احداث گلخانه در واقع قراردادی است که با هدف ساخت و احداث گلخانه میان طرفین تنظیم و امضا می‌شود. طرفین قرارداد با هدف کسب درآمد برای این شراکت سرمایه گذاری می‌کنند و به فعالیت در این حوزه می‌پردازند.

انواع نمونه قرارداد مشارکت گلخانه

زمانی که از انواع نمونه قرارداد شراکت گلخانه صحبت می‌کنیم، منظور شیوه‌های متعددی است که اشخاص مختلف می‌توانند به آن روش‌ها با یکدیگر در زمینه مشارکت گلخانه همکاری کنند. در ادامه درباره انواع نمونه قرارداد مشارکت گلخانه صحبت می‌کنیم و درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد:

قرارداد مشارکت در ساخت گلخانه / یک طرف تخصص، یک طرف سرمایه

تصور کنید که مکان مناسبی برای احداث کارخانه در اختیار دارید. علاوه براین، از توانایی سرمایه گذاری نقدی نیز برخوردارید و می‌توانید مبلغ قابل توجهی را برای راه اندازی یک گلخانه هزینه کنید. در این موقعیت، آن چیزی که مانع از انجام اقدامات ساخت و احداث گلخانه می‌شود، نگرانی از بابت شیوه انجام کار و پرورش محصولات در گلخانه است. در چنین شرایطی، شما نیاز دارید با شخصی متخصص در این حوزه همکاری کنید. به این صورت که مسئولیت رسیدگی و پیگیری فرآیند تولید محصول را به آن شخص متخصص بسپارید.

از طرف دیگر، ممکن است شما آن شخص متخصصی باشید که علارغم در اختیار داشتن دانش و تخصص، توانایی ساخت و راه اندازی یک گلخانه را ندارید، اما می‌خواهید که در این حوزه فعالیت کنید. در چنین موقعیت‌هایی که شرح دادیم، متن قرارداد مشارکت گلخانه با توجه به آورده طرفین، یعنی دانش و تخصص یک شریک و سرمایه شریک دیگر، تنظیم خواهد شد.

نمونه قرارداد مشارکت در احداث گلخانه / سرمایه از جانب هر دو طرف

یک نوع بسیار متداول از نمونه قرارداد مشارکت گلخانه، زمانی است که هر دو طرف قرارداد به میزان برابر یا نابرابر، سرمایه نقدی در اختیار دارند و می‌خواهند که به میزان سرمایه خود، در ساخت گلخانه شریک باشند. در این شرایط، ممکن است که قرارداد مشارکت میان چندین شریک امضا شود. برای مثال امکان دارد که دو یا چند شخص با تنظیم قرارداد مشارکت زمین (روی لینک قبل بزنید) تصمیم بگیرند که در زمین مورد نظر، یک گلخانه احداث کنند.

این نوع از نمونه قرارداد مشارکت گلخانه زمانی کاربرد دارد که هر دو طرف قرارداد دارای سرمایه نقدی و تخصص و دانش هستند یا اینکه ممکن است صرفا اشخاصی باشند که تمایل دارند در خصوص ساخت و احداث گلخانه سرمایه گذاری کنند. در حالت دوم، به طور معمول سرمایه گذاران ملزم خواهند شد که مسئولیت مدیریت فنی و اجرایی گلخانه را به یک شخص متخصص بسپارند.

امکان فسخ متن قرارداد مشارکت گلخانه

یک مساله بسیار مهم در خصوص تنظیم انواع قرارداد، توجه به امکان فسخ یا عدم امکان فسخ قرارداد‌ها است. نمونه قرارداد مشارکت گلخانه یک قرارداد جایز است. منظور از جایز بودن قرارداد، این است که هر دو طرف این امکان را دارند که بتوانند قرارداد را فسخ کنند. این مساله برای اشخاصی که تمایل به شراکت با یکدیگر دارند، چندان خوشایند نیست. زیرا سرمایه گذاران می‌خواهند که توافق میان آن‌ها ضمانت‌های بیشتری داشته باشد و به سادگی و با تصمیم یکی از طرفین فسخ نشود.

باید توضیح دهیم که قانون در این خصوص نیز راهکار مناسبی را ارائه داده است. اگرچه نمونه قرارداد شراکت گلخانه یک قرارداد جایز محسوب می‌شود، اما شرکا و سرمایه گذاران این امکان را دارند که شروطی را برای فسخ قرارداد در نظر بگیرند. تعیین شروط فسخ قرارداد باید با توافق و رضایت شرکا انجام شود. یعنی اینکه تمام شرکا باید برای شروطی که در قرارداد نوشته خواهد شد، رضایت داشته باشند.

شما می‌توانید شرط بگذارید که هیچ کدام از شرکا نتوانند قرارداد را فسخ کنند یا اینکه می‌توانید توضیح دهید که فسخ قرارداد صرفا به موارد مشخصی محدود می‌شود. در این صورت، اگر هر کدام از طرفین شروط فسخ قرارداد را رعایت نکند، شرکای دیگر می‌توانند با استناد به آن شروط، قرارداد مشارکت در ساخت گلخانه را فسخ کنند.

پیشنهاد ما

همانطور که می‌دانید تنظیم چنین قراردادی نیازمند وجود تخصص است. پیشنهاد می‌کنیم برای تنظیم قرارداد خود از خدمات مشاوره حقوقی تیم حقوقی رکلا استفاده کنید. برای ارتباط با این مجموعه، با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۳۷۳ یا شماره ۰۹۱۰۸۹۰۷۲۹۴ تماس بگیرید.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
2
مطلب خوبی بود. در مورد مشارکت بیشتر مطلب بذارید. ممنون از دیدار
احمد علی دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
1
درباره انواع قراردادهای کاری نیز مطلب بذارید همینطور جزئیات استخدام. ممنون.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی