تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
در پی سخنان رییس جمهور تایوان؛

پکن واکنش نشان داد

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان تایید کرد که نظامیان آمریکایی با هدف آموزش نیروهای تایوانی در این کشور حضور دارند.

کد خبر: ۱۱۲۸۵۲
۱۷:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

پکن واکنش نشان داد

 

دیدارنیوز: اگرچه خانم تسای در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا از اعلام شمار دقیق نظامیان آمریکایی حاضر در این جزیره خودداری کرد اما افزود که تعداد آنها «آنقدر که مردم فکر می‌کنند نیست».
تسای اینگ‌ون اولین رئیس جمهور تایوان است که پس از دهه‌ها، رسما حضور نیروهای آمریکایی در این جزیره را تایید کرده است. آخرین حضور رسمی آمریکا در تایوان به سال ۱۹۷۹ میلادی برمی‌گردد یعنی همان سالی که واشنگتن به رسمیت شناختن دیپلماتیک را از تایپه به پکن تغییر داد.
رئیس جمهور تایوان همچنین گفت: «ما طیف گسترده‌ای از همکاری با ایالات متحده، با هدف افزایش توان دفاعی خود داریم.»
این سخنان پس از آن بیان شد که روزنامه آمریکایی «وال‌ استریت» در اوایل ماه جاری در گزارشی از حضور یک واحد عملیات ویژه ایالات متحده و گروهی از تفنگداران دریایی این کشور در خاک تایوان خبر داد که «به طور مخفیانه» مشغول آموزش نیروهای نظامی تایوان، با هدف تقویت قدرت دفاعی این جزیره در بحبوحه نگرانی‌ها درباره تجاوز احتمالی چین هستند.
به نوشته وال‌ استریت ژورنال دست‌کم یک سال است که نظامیان آمریکایی در تایوان مشغول انجام این ماموریت هستند.
واکنش چین به اظهارات بایدن درباره تایوان: جایی برای امتیازدهی نیستخشم چین از عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی و کانادایی از تنگه تایوانرئیس جمهوری تایوان: تسلیم فشارهای چین نمی‌شویم.

واکنش چین: مخالف هرگونه تماس نظامی آمریکا با منطقه تایوان هستیم
وزارت خارجه چین روز پنج‌شنبه در واکنش به این سخنان اعلام کرد که پکن قاطعانه با هرگونه تبادل رسمی و تماس نظامی میان ایالات متحده و منطقه تایوان چین مخالف است.
تایوان و سرزمین اصلی چین در نتیجه جنگ داخلی سال ۱۹۴۹ میلادی از یکدیگر جدا شدند و از آن زمان دستگاه اجرایی مجزایی دارند. چین جزیره تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند و اعلام کرده که هر زمان لازم باشد حتی با نیروی زور درصدد اتحاد دوباره دو سرزمین برمی‌آید.
ایالات متحده نیز اگرچه پکن را به رسمیت شناخته، اما همچنان به روابط غیررسمی خود با تایوان ادامه داده است.
در ادامه تنش‌های چین و ایالات متحده در یکسال اخیر در آبهای شرق آسیا، واشنگتن به پکن درباره تهاجم احتمالی به تایوان هشدار داده است.
دریاسالار جان آکیلینو، فرمانده ناوگان ایالات متحده در اقیانوس آرام پیش از این در ماه مارس اعلام کرده بود که تهدیدات چین در این منطقه «بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که تصور می‌شود».
تسای اینگ‌-ون که پیش از این اعلام کرده بود به دنبال مدرن سازی ارتش تایوان در اسرع وقت است، در جریان این مصاحبه همچنین افزود اگرچه هیچ معاهده‌ای میان این کشور با ایالات متحده و دیگر شرکای منطقه‌ای تایوان (همچون کره جنوبی، ژاپن و استرالیا) درباره کمک به تایوان در صورت حمله وجود ندارد، اما با افزایش تنش‌ها میان پکن و تایپه، برخی کشورها آمادگی خود را برای کمک به تایوان اعلام کرده‌اند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی