تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تداوم بازگشت جایگاه‌های سوخت به مدار توزیع در استان‌ها

بازگشت تعداد جایگاه‌های سوخت به مدار توزیع پس از اختلال به وجود آمده در روز گذشته (سه شنبه)، همچنان ادامه دارد و هم اکنون بسیاری از پمپ‌های بنزین در نقاط مختلف کشور با نرخ دوم یا براساس روال عادی گذشته در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

کد خبر: ۱۱۲۷۴۶
۱۲:۰۳ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

تداوم بازگشت جایگاه‌های سوخت به مدار توزیع در استان‌ها

دیدارنیوز ـ اکنون با افزایش جایگاه‌های سوخت متصل به سامانه هوشمند در سراسر کشور این جایگاه‌ها در مدار عرضه قرار گرفته و امکان دریافت بنزین با نرخ آزاد نیز در آن‌ها فراهم شده است.

در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت در روز گذشته، استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شد، اما طبق گزارش‌های خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور هم اکنون سوخت‌گیری در بیشتر جایگاه‌های عرضه مشکلی ندارد.

به گفته کارشناسان، به دلیل پراکندگی جایگاه‌های سوخت در کشور و لزوم حضور کارشناسان فنی، رفع صد درصدی این مشکل مقداری زمان‌بر خواهد بود.

براساس اعلام مسوولان شرکت پالایش و پخش فرآورد‌های نفتی، سهمیه سوخت یارانه‌ای کاملاً برای دارندگان کارت سوخت محفوظ خواهد بود و شایعات افزایش قیمت سوخت کذب بوده و به هیچ وجه صحت ندارد.

همچنین هیچ مشکلی از نظر کمبود بنزین در کشور وجود ندارد و به‌زودی تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت به مدار بهره‌برداری بازمی‌گردند و تا زمان رفع مشکل سامانه، عرضه بنزین سه هزار تومانی در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت انجام می‌گیرد، ازاین‌رو نیاز به هجوم و مراجعه بی‌مورد به جایگاه‌های عرضه بنزین وجود ندارد.

به گفته مسئولان وزارت نفت، اکنون بیشتر جایگاه‌های سوخت کشور وارد مدار شده اند و مابقی نیز به زودی وارد مدار خواهند شد و ظرف حداکثر ۴۸ ساعت این مشکل فنی به طور کامل رفع خواهد شد و جایگاه‌های سوخت بنزین به روال عادی سرویس دهی خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌های رسیده از استان قزوین، بیشتر جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین در این استان به صورت دستی وارد مدار فعالیت شده اند و پیش بینی می‌شود مشکل فنی ایجاد شده در این مکان‌ها حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به طور کامل مرتفع شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین گفت: ۷۲ جایگاه عرضه سوخت در این استان فعال است و تا پایان وقت امروز نیز تلاش داریم تا مابقی جایگاه‌ها را وارد چرخه فعالیت کنیم.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز در این باره گفت: در حال حاضر فقط برخی از جایگاه‌های عرضه بنزین در مشهد در بخش نرم افزاری مشکل پیدا کرده‌اند و هم اکنون مشکلی در سایر جایگاه‌های بنزین شهرستان‌های استان نیست.


مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در این باره گفت: فعالیت ۷۰ جایگاه عرضه بنزین در این استان از سرگرفته شده و روند سوخت گیری به حالت عادی بازگشته است.

پیمان بهرامی افزود: بنزین مورد نیاز شهروندان بین ۸۰ درصد جایگاه‌های لرستان توزیع شد و پس از اختلال در فعالیت سامانه هوشمند جایگاه‌های عرضه سوخت، اکنون عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت روال عادی دارد.

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه، ۷۵ درصد جایگاه‌های سوخت استان فعال هستند و روند سوخت رسانی به خودرو‌ها در آن‌ها جریان دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان نیز گفت: پس از قطع ارتباط سامانه هوشمند جایگاه‌ها با مرکز در یک اقدام فوری ١۴ تیم تخصصی از کارشناسان سامانه هوشمند به نقاط مختلف استان اعزام شدند که موفق شدند تا صبح چهارشنبه ۶۴درصد پمپ بنزین‌ها را به مدار خدمت بازگردانند.

فضل الله اکبری افزود:هم اکنون ۱۰۵جایگاه از مجموع ۱۶۴پمپ بنزین استان در حال خدمت رسانی هستند که با تلاش بی وقفه کارکنان و متخصصان منطقه هرمزگان همه جایگاه‌های عرضه سوخت استان بتدریج به عرصه سوخت‌رسانی و خدمت به مردم بازمی‌گردند.

بر اساس گزارش رسیده از گرگان، معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با اشاره به استمرار تلاش‌ها برای حل کامل وقفه به وجود آمده در عرضه جایگاه سوخت بنزین گفت: در زمان حاضر ۱۸ درصد جایگاه‌های سوخت این استان بنزین عرضه می‌کنند.

بر اساس اعلام مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، با ذخیره سازی مناسب سوخت و همچنین راه اندازی بیش از ۶۰ درصدی جایگاه‌ها، فرایندسوخت رسانی در این استان پس از اختلال روز سه‌شنبه شتاب گرفت.

اسداله طاهری با اشاره به اختلال پیش آماده در بخشی از سامانه هوشمند در جایگاه‌های سوخت شیراز و شهرستان‌ها به ایرنا گفت: از ۲۹۶ باب جایگاه عرضه سوخت مایع (بنزین و نفت گاز) در سطح استان تاکنون بیش از ۱۸۰ باب فعال و درحال ارائه خدمات به مردم استان هستند و مابقی جایگاه‌ها بزودی راه اندازی می‌شوند.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از جایگاه‌های سطح مرکز استان خراسان شمالی نیز نشان می‌دهد عرضه سوخت در شهر بجنورد در آرامش در حال انجام است.

هرچند سوخت گیری به صورت دستی سبب ایجاد صف در برخی از جایگاه‌های شهر بجنورد شده، اما وضعیت عادی و آرام است در برخی از جایگاه‌ها شمار خودرو‌های در انتظار سوخت گیری به ۱۰ تا ۱۲ دستگاه می‌رسد، اما در بسیاری از جایگاه‌ها تعداد رانندگان در انتظار کمتر است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام نیز با تشریح اقدامات برای بازگشت جایگاه‌های سوخت به شرایط عادی گفت: تاکنون (زمان مخابره خبر) تعداد ۲۱ جایگاه به صورت دستی در مدار قرار گرفته و فعال شده است و این روند برای سایر جایگاه‌ها نیز ادامه دارد.

علی اصغر چاغروندی با اشاره به اختلال ایجاد شده در شبکه سوخت هوشمند در سراسر کشور و استان مرزی ایلام افزود: روند فعال‌سازی جایگاه‌ها بتدریج تا فعال شدن تمامی جایگاه‌ها در این استان ادامه دارد.

در البرز آنطور که شواهد نشان می‌دهد، با فعال سازی ۸۰ درصد جایگاه‌های سوخت استان گردشگری و پرترافیک این استان موجب شد تا نگرانی‌ها درخصوص عرضه سوخت در این استان کاهش یافته و خدمات دهی جایگاه‌ها به حالت عادی بازگردد.

تلاش به موقع کارشناسان فنی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز موجب شد تا حداقل ۵۰ درصد جایگاه‌های سوخت استان تا ساعت حدود ۱۴ دیروز به مدار فعالیت بازگردند.

خبرنگار ایرنا در خراسان جنوبی نیز خبر داده است که پس از فعال‌سازی ۷۶ درصد جایگاه‌های سوخت این استان برای عرضه بنزین با نرخ دوم امروز (چهارشنبه) سه جایگاه سوخت نیز به حالت عادی بازگشت و امکان عرضه بنزین سهمیه‌ای در آن‌ها وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به اختلال سوخت گیری با کارت سوخت اعلام کرده است: ۱۷۳ جایگاه سوخت در این استان دچار مشکل شده بود که ۱۳۰ جایگاه از این تعداد به مدار بازگشتند و حتی ۲۰ جایگاه نیز به عرضه سوخت بنزین سهمیه‌ای می‌پردازند.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان هم به خبرنگار ایرنا گفته است: حدود ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت بنزین در استان تا ظهر چهارشنبه فعال خواهند شد و تا پایان امشب تعداد بیشتری از جایگاه‌ها به چرخه فعالیت باز می‌گردند.

از استان چهارمحال و بختیاری نیز گزارش شده که اکنون ۸۸ درصد جایگاه‌های سوخت این استان فعال شده است و مشکلی در خصوص عرضه بنزین با نرخ آزاد وجود ندارد و به گفته مسوولان سامانه‌های هوشمند نیز از امروز چهارشنبه وارد مدار می‌شود.

جایگاه‌های سوخت در چهارمحال و بختیاری در ساعات ابتدایی با صف‌های به نسبت طولانی روبرو شد، اما پس از چند ساعت مشکل برطرف شد.

مدیر شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اکنون ۹۵درصد جایگاه‌های سوخت این استان به مدار توزیع برگشته و در برخی از این جایگاه‌ها نیز بنزین دو نرخی عرضه می‌شود.

سالار خشائی اظهار داشت: از ۳۵ جایگاه سوخت استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۳۲ مورد فعال شده اند و در سه جایگاه آن هم بنزین به صورت دو نرخی و مابقی آن به صورت دستی و تک نرخی (سه هزارتومانی) عرضه می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر نیز در این باره گفت: در زمان حاضر ۵۵ جایگاه سوخت این استان به مدار فعالیت و توزیع سوخت به صورت دستی و با نرخ آزاد بازگشته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی