تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

افزایش قیمت در بازار ادویه و خشکبار

کد خبر: ۱۱۲۷۱۹
۱۰:۲۲ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

افزایش قیمت در بازار ادویه و خشکبار

دیدارنیوز ـ در سال‌های اخیر هر روز شاهد افزایش قیمت کالا‌های اساسی بوده ایم و این امر دیگر برای هیچکس دور از ذهن نیست. در اخبار همیشه گزارش‌هایی از افزایش قیمت لبنیات، گوشت، مرغ روغن، برنج و .. می‌شنویم، اما آیا این افزایش قیمت فقط به این کالا‌ها محدود می‌شود؟ متاسفانه جواب این سوال خیر است. افزایش قیمت در بازار ادویه و خشکبار در این سال‌ها بسیار محسوس بوده. ادویه ها، خشکبار و حبوبات از مواد اصلی در سفره همه ما ایرانیان است و این افزایش قیمت باعث حذف بسیاری از این مواد از سفره ما شده است. اما در کنار افزایش قیمت مشکلات متعددی در خرید ادویه و خشکبار نیز به وجود آمده است. از جمله این مشکلات پایین آمدن کیفیت، افزایش قیمت ناشی از بسته بندی و خورده فروشی و سایت‌های اینترنتی که به صورت دلال فعالیت می‌کنند.

اما سوالات مهمی که وجود دارد این است که برای کنترل این قیمت‌ها چه اقداماتی باید انجام داد؟ مردم ادویه‌های خود را چگونه با قیمت مناسب و با کیفیت مطلوب تهیه کنند. در این گزارش تحلیلی نکات مهمی در خصوص خرید و فروش ادویه باکیفیت ارائه می‌کنیم. همچنین یکی از فروشگاه‌های معتبر ادویه که قیمت‌های بسیار مناسب و حصول با کیفیت ارائه می‌کند را به شما معرفی می‌کنیم. فروشگاه آنلاین خرید ادویه پینار محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌کند. این روشگاه توانسته با کسب اعتماد مشتریان سد راه افزایش قیمت ادویه و خشکبار شود.

دلیل افزایش قیمت ادویه و خشکبار چیست؟

برای افزایش قیمت ادویه و خشکبار دلایل متعددی وجود دارد. مهمترین این دلایل میزان تولید، میزان واردات و صادرات، افزایش تقاضای و عرضه کم محصولات در بازار است.

افزایش تقاضا ادویه و خشکبار

افزایش تقاضا در صورتی که میزان عرضه ادویه و خشکبار کم باشد باعث افزایش قیمت می‌گردد. معمولا تغییرات فصلی و مناسبت‌ها روی این مسئله تاثیر زیادی دارند. برای مثال تقاضای خرید خشکبار و آجیل در عید نوروز و شب یلدا افزلیش می‌یابد. خرید آجیل شب یلدا و آجیل نوروز یکی از رسوم ایرانیان است. با وجود این که همه از این افزایش تقاضا آگاه هستند، اما اصناف هیچ اقدامی برای کنترل بازار در این زمان انجام نمیدهند. این مسئله باعث افزایش قیمت در روز‌های منتهی به این مناسبت‌ها می‌گردد. در صورتی که میزان عرضه نیز متناسب با تقاضا افزایش یابد شاهد این افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.

در خصوص خرید و فروش ادویه و حبوبات نیز با شروع فصل زمستان میزان تقاضا به صورت چشم گیری افزایش می‌یابد. غذا‌هایی که در فصول سرد سال پخته می‌شود بیشتر با طبع گرم می‌باشد و ادویه‌ها در ایجاد این طبع تاثیر بسزایی دارند. انجمن‌ها و اصناف مسئول کنترل رستوران‌ها و آش و حلیم باید به قیمت مواد اولیه مورد نیاز این اصناف توجه کنند. افزایش تقاضا نباید منجر به افزایش قیمت در بازار شود. در این شرایط تنها دلالان این بازار سود می‌کنند و این مصرف کننده نهایی است که متحمل ضرر می‌گردد.

افزایش قیمت در بازار ادویه و خشکبار

میزان واردات و صادرات

بسیاری از محصولات مصرفی شامل انواع ادویه و آجیل و خشکبار وارداتی هستند. این محصولات در صورتی که کمتر از تقاضای بازار وارد شوند سبب افزایش قیمت می‌گردند. نبود ارز برای واردات این محصولات باعث آشفتگی در این بازار می‌گردد. در صورتی که ارز در زمان درست به واردات این محصولات اختصاص داده شود بازار تا حد چشمگیری کنترل می‌گردد.

نکته دیگر میزان صادرات محصولات تولید داخل است. با توجه به پایین آمدن ارزش ریال بسیاری از تولید کننده‌ها تمایل بیشتری به صادرات محصولات خود دارند تا فروش در بازار داخلی. البته با توجه به هزینه‌های بالای تولید و عدم حمایت از تولید کننده، این امر دور از ذهن نیز نمی‌باشد. نتیجه این کار کم شدن ادویه و خشکبار در بازار می‌باشد. باز هم ضرر نهایی به مصرف کننده‌ای می‌رسد که به بازار مراجعه می‌کند و قصد خرید دارد.

چگونه ادویه و خشکبار با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

مشکلات گفته شده و تنش‌های موجود در بازار ادویه و خشکبار برای مصرف کننده اجتناب ناپذیر است. اما هنوز هم فروشگاه‌های ادویه و خشکبار زیادی هستند که محصولات را با قیمت منصفانه به دست مشتریان خود می‌رسانند. این به این معنی نیست که قیمت این فروشگاه‌ها به قیمت سال‌های گذشته است. اما این فروشگاه‌ها خود عمدتا تولید کننده یا وارد کننده اصلی ادویه‌ها هستند. حذف واسطه‌ها باعث شده است که محصول نهایی با قیمت مناسب‌تر به دست مصرف کننده برسد.

فروش محصولات تنها با قیمت مناسب همه آنچه ما از بازار این محصولات انتظار داریم نیست. بلکه کیفیت این محصولات نیز بسیار مهم است. آجیل‌ها و خشکبار در مهمانی‌ها و مراسم‌ها برای پذیرایی استفاده می‌شوند بنابراین بالا بودن کیفیت آن‌ها بسیار مهم است. ادویه‌ها نیز خواص دارویی زیادی دارند که بسیاری از افراد به دنبال دریافت این خواص هستند.

یکی از فروشگاه‌هایی که در زمان نوسانات قیمت تمام تلاش خود را نموده تا شک‌های بازار کمتر متوجه مشتری گردد، فروشگاه انلاین ادویه پینار می‌باشد. این فروشگاه ابتدا کار خود را در بازار تهران آغاز نموده است. رفته رفته با جلب رضایت مشتریان و افزایش تقاضا برای خرید آنلاین ادویه سایت خود را به آدرس pinarlife.com راه اندازی نمود. این فروشگاه با هدف ارائه خدمات انلاین به سراسر کشور و رساندن محصولات با کیفیت به دست مصرف کننده شروع به کار کرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی بر ارائه گزارشی از روند و دلایل تغییرات در بازار ادویه و خشکبار انجام شد. اما فارق از مشکلات و نابسامانی‌ها باز هم برای کمک به مصرف کننده نهایی نیاز است خود دست به کار شویم. اگر برای بهبود بازار فقط چشم انتظار مسئولان باشیم قطعا شرایط بهتر نمی‌شود. در همین راستا برخی از کسب و کار‌ها اصلاحات را در بازار ادویه و خشکبار از خود شروع کرده اند. پینار به عنوان یکی از سایت‌های فعال در این بازار تلاش نموده که به جای سود بردن از افزایش قیمت ها، برای مشتری ارزش آفرینی کند. جلب مشتری با حاشیه سود پایین و کسب سود بیشتر هدف این کسب و کار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مونا
|
France
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
باز خدا خیر بده به سایت ادویه پینار که قیمت مناسب گذاشته خییلی از سایتا رو رفتم دیدم 200 گرم ادویه گذاشتن به قیمت یه کیلو ادویه واقعا که انصاف نیست. ولی حداقل خودمون باید دقت کنیم ببینیم چند گرم داریم میخریم به چه قیمتی
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
چطور لیست قیمت ازتون دریافت کنیم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی