تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

برخورد استقلالی‌های سابق؛ استراماچونی دخل شفر را آورد!

امشب در لیگ ستارگان قطر دو تیم الغرافه والخور بازی کردند و دو مربی سابق استقلال با هم روبرو شدند، اما نقش اول این بازی هم کسی نبود جز مهاجم فصل قبل استقلال یعنی شیخ دیاباته.

کد خبر: ۱۱۲۶۹۸
۰۰:۳۸ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

برخورد استقلالی‌های سابق دیاباته

دیدارنیوز: شاید سه‌شنبه شب چشم بسیاری از هواداران استقلال به ورزشگاه ثانی بن جاسم دوحه قطر بوده باشد تا پیگیر نتیجه دوئل میان دو سرمربی خارجی و سابق خودشان باشند. جایی که آندره‌آ استراماچونی با زردپوشان و پلنگ‌های الغرافه به مصاف الخوری رفته بود که هدایت آن را وینفرد شفر آلمانی برعهده داشت.

شفر که در میانه‌های لیگ هفدهم به استقلال پیوست، توانست این تیم را به عنوان قهرمانی جام حذفی برساند، اما در انتهای لیگ هجدهم از هدایت این تیم کنار گذاشته شد. داستان استراماچونی نیز تکرار مکررات است. سرمربی ایتالیایی که سبک جدیدی از فوتبال را به استقلال آورد، اما به دلیل عدم دریافت دستمزدش، ایران را برای همیشه ترک کرد، ولی استراماچونی از محبوبیت بالایی نظر هواداران این تیم برخوردار است.

این دیدار با برتری الغرافه آغاز شد. پس از اینکه گابریل در دقیقه ۲۰ گل نخست الغرافه را به ثمرر ساند، این بار نوبت به مهاجم سابق استقلال بود که برای تیم استراماچونی گلزنی کند. روی پاس خوب گابریل، شیخ دیاباته چند متری را به سمت دروازه الخور پیش روی کرد که رافائل واز مدافع برزیلی الخور در برابر قدرت بدنی دیاباته کم آورد و روی زمین افتاد. مهاجم اهل مالی الغرافه نیز با یک شوت زمینی به گوشه دروازه، موفق شد گل نخستش را در این بازی به ثمر برساند.

اما این پایان آتش بازی شیخ و الغرافه در نیمه نخست نبود. ارسال سوفیان هانی با اثرگذاری شیخ دیاباته به مؤید حسن رسید و این بازیکن در مصافی تک به تک گل سوم را به ثمر رساند. در وقت‌های تلف شده نیمه نخست، زمان دبل شیخ دیاباته فرا رسیده بود تا این بازیکن درخشش در نیمه اول را تکمیل کند.

الغرافه الخور

پاس گابریل پشت محوطه جریمه در حالی به دیاباته رسید که ۲ مدافع الخور برای او ایجاد مزاحمت کرده بودند. دیاباته با یک سرتوپ، باعث اشتباه رافائل واز شد و این مدافع پس از یک تکل بلند، از جریان بازی خارج شد. در ادامه فقط تمیم محمد از مدافعین الخور به دنبال تصاحب توپ از دیاباته بودند که این بازیکن با یک سر توپ دیگر، دومین مدافع حریف را نیز از جریان بازی خارج کرد و با یک ضربه بغل پای چپ به زیبایی دروازه الخور را برای چهارمین بار باز کرد.

شب باشکوه دیاباته در دقیقه ۷۵ تکمیل شد. یک پاس عرضی بلند از زمین الغرافه، به احمد علاء الدین رسید و این بازیکن با یک پاس خوب، دیاباته را در موقعیت تک به تک قرار داد. رافائل واز مدافع الخور که امشب یک مغلوب تمام عیار در مصاف با دیاباته بود، پس از تنه‌ای که به شیخ زد، خودش تعادلش را از دست داد و روی زمین افتاد. دیاباته نیز با استفاده از قدرت بدنی بالا و حفظ تعادلش، توانست با عبور از گلر الخور توپ را به تور دروازه حریف بچسباند و هت تریکش را تکمیل کند. این بازی در نهایت با نتیجه ۵ بر صفر به سود الغرافه به پایان رسید.

دیاباته در حالی موفق شد برابر الخور هت تریک کند که شمار گل‌های او در لیگ ستارگان قطر به عدد ۶ رسید. او همچنین یک گل نیز در جام اوردو برای الغرافه به ثمر رساند تا در ۵ مسابقه‌ای که برای پلنگ‌ها به میدان رفته، ۷ گل به ثمر رسانده باشد. در جدول رده بندی برترین گلزنان لیگ ستارگان، اکنون مایکل اولونگا از الدحیل با ۹ گل در صدر قرار دارد، بغداد بونجاح با ۸ گل دوم است و اندره آیو از السد در کنار شیخ دیاباته با ۶ گل در جایگاه سوم مشترک هستند تا مهاجم سابق استقلال بالاتر از المعز علی، اکرم عفیف، یوهان بولی و... قرار بگیرد.

الغرافه با کسب این پیروزی ۱۲ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به الوکره در رده پنجم ایستاد. الخور نیز همچنان بدون کسب پیروزی و ۴ تساوی در ۷ مسابقه، در رده دهم قرار دارد. با این پیروزی پر گل، ممکن است آینده کاری وینفرد شفر سرمربی آلمانی الخور نیز در معرض خطر قرار بگیرد.

برخورد استقلالی‌های سابق؛ استراماچونی دخل شفر را آورد!

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی