تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

دوشنبه سیاه فوتبال ایران بعد از یک‌شنبه جذاب اروپا!

امروز روز شلوغ فوتبال ایران است و باید منتظر اتفاقات جذاب بود اما مثل همیشه اتفاقات ناامیدکننده مثل ابر سیاه در آسمان فوتبال ایران دیده می‌شود.

کد خبر: ۱۱۲۵۵۹
۱۵:۰۶ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

فوتبال ایران

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: یک روز بعد از مسابقات جذاب و حساس فوتبال در اروپا، موج فوتبال در ایران نیز به حرکت در خواهد آمد. عصر امروز تیم امید نخستین مسابقه خود را در مسابقات انتخابی المپیک پاریس انجام خواهد داد. حریف تیم المپیک ایران در شهر دوشنبه، امیدهای نپال هستند که به نظر رقیب استخوانداری نمی‌آیند و می‌توانند افتتاحیه خوبی را برای شاگردان مهدوی‌کیا رقم بزنند.

اما همانقدر که نسبت به امیدها نگرانی وجود ندارد در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، مسئله و استرس دیده می‌شود. عصر امروز استقلال تهران در اصفهان میهمان ذوب‌آهن است و به نظر می‌آید همه چیز روی روال خواهد بود اما نگرانی اصلی به دیروز برمی‌گردد جایی که تیم پدیده یا شهر خودرو در مقابل مس رفسنجان حاضر نشد و این حرکت در واقع اعتراضی بود که وضعیت کلی این باشگاه که نه مالکش را می‌شناسد نه کسی هزینه‌هایش را می‌پردازد و نه خبری از پرداخت مطالبات بازیکنان این تیم است.

در واقع ماجرای پدیده یا شهر خودرو مشهد مثال روشنی از پای طاووس فوتبال ایران است که زشتی‌های آن را به رخ می‌کشد. فوتبالی که منهای یکی دو تیم، بقیه تیم‌های لیگ برتر و دسته‌های پایین‌تر در مشکلات بسیار درگیر هستند و معلوم نیست تا چه وقت دوام بیاورند.

همین استقلال که حالا در اصفهان منتظر بازی با ذوب‌آهن است نیز همچنان بر سر ماجرای قرارداد خود با کارگزار و همچنین به دست آوردن درآمد از تبلیغات محیطی با سازمان لیگ درگیر است و با وجود انتشار اخباری مبنی بر اعطای این امتیاز، هنوز نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

طبیعتا اگر استقلال اجازه کسب درآمد از تبلیغات محیطی را به دست بیاورد، بقیه تیم‌ها نیز وسوسه خواهند شد و به فکر استفاده از این حق طبیعی خود خواهند افتاد. بعد هم احتمالا نوبت به حق پخش تلویزیونی خواهد رسید که سال‌هاست تیم‌های پرطرفدار ایرانی مدعی آن هستند و صدا و سیما نیز به لطایف‌الحیلی از زیر بار آن شانه خالی کرده و از درآمدهای نجومی خود از پخش فوتبال، ریالی به تیم‌های گرفتار و محتاج فوتبال ایران نمی‌پردازد.

از سوی دیگر ماجرای قرارداد فدراسیون فوتبال برای اجاره یا استفاده از داور ویدیویی نیز تبدیل به یک قصه پرغصه دیگر برای فوتبال ایران شده است. با اینکه رئیس و مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال هفته قبل مفصلا در این مورد در برنامه تلویزیونی صحبت کردند اما شایعه قرارداد بستن با شرکت اسرائیلی که البته هنوز صحت و سقم آن نیز مشخص نیست، پای مجلس را هم به این موضوع باز کرده و ظاهرا نمایندگان خانه ملت، مدیران فدراسیون را برای ادای توضیح احضار کرده‌اند. خوشبختانه دیگر مشکل اقتصادی و حقوقی در مملکت نیست که نمایندگان آن را حل نکرده باشند و فقط مانده پروژه VAR در فوتبال که این هم به مدد متخصصان حاضر در مجلس حل خواهد شد!

با اینکه امروز فدراسیون فوتبال توضیح مجددی بر قرارداد کمک داور ویدیویی روی سایت خود گذاشته اما هنوز خبر دیروز مبنی بر اینکه این قرارداد لغو شده، با قدرت در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی دست به دست می‌شود و فدراسیون نیز در انتهای توضیحات خود چیزی ننوشته که ایا این قرارداد به قوت خود باقی است یا منتفی شده است؟

یک روز بعد از شب جذاب و تاریخی فوتبال اروپا، شمایلی از بدبختی‌های فوتبال ما نیز امروز به نمایش درمی‌آید، چه استقلال ببرد یا ببازد، هنوز تکلیف تیم پدیده، درآمد آبی‌ها از تبلیغات محیطی، سرنوشت کمک داور ویدیویی آف‌لاین و البته قرارداد «ویلموتس‌چای» مشخص نیست!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی