تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
شب پرماجرای فوتبال در اروپا

از ال‌کلاسیکو تا نابودی من‌یو و خشم در مارسی!

در یکی از فوتبالی‌ترین شب‌های تاریخ، اروپا شاهد چند بازی مهم و پرهیجان بود و مصاف غول‌ها در لیگ‌های مختلف با نتایج غیرمنتظره‌ای همراه بود.

کد خبر: ۱۱۲۴۸۶
۰۸:۴۱ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

از ال‌کلاسیکو تا نابودی من‌یو و خشم در مارسی!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: یکشنبه تاریخی در فوتبال اروپا ماجرا‌های بسیاری را در دل خود داشت و از اسپانیا تا انگلیس و فرانسه و ایتالیا، طرفداران فوتبال با اتفاقات عجیبی مواجه شدند. دیشب در حالی که همه منتظر بازی بزرگ اسپانیا بین بارسا و رئال بودند در لیگ‌های دیگر هم چند بازی در حد ال‌کلاسیکو و حتی جذاب‌تر از آن برگزار شد و نشان داد که ستاره‌های بزرگ دیگری غیر از مسی و رونالدو در حال درخشیدن هستند.

کومان همچنان ناکام

در اسپانیا بازی مشهور لالیگا بین بارسا و رئال بدون حضور مسی و رونالدو، در کیفیتی پایین‌تر، اما با جنگندگی قابل قبول برگزار شد و کومان و آنچلوتی با تکیه بر جوانان خود به مصاف هم رفتند. بازی در دقایق اول با برتری میهمان همراه بود و در نهایت آلابا توانست دروازه بارسلونا را باز کند.

بارسلونا بعد از گل تلاش زیادی کرد که گل خورده را جبران کند و چند فرصت در نیمه اول و دوم داشت که هیچ‌کدام به نتیجه نرسید. بارسا یک بار تا مرز گشودن دروازه رئال پیش رفت، اما فرصت آن‌ها از دست رفت و در برگشت توپ، رئال یک بار دیگر با نوک پای لوکاس به گل دوم رسید. بارسا در دقایق پایانی به آب و آتش زد و تک گل خود را در آخرین لحظات توسط سرجیو آگوئرو به ثمر رساند، اما در نهایت بازی را به رقیب سنتی مادریدی خود واگذار کرد تا کومان ناکام‌ترین مربی آن‌ها در مقابل رئال لقب بگیرد.

از ال‌کلاسیکو تا نابودی من‌یو و خشم در مارسی!

کابوس در تئاتر رویا‌ها

در بازی مهم دیگر در انگلیس، در استادیوم منچستر یونایتد معروف به تئاتر رویاها، بازی من‌یو و لیورپول با نتیجه‌ای خارق‌العاده و شکستی سخت برای میزبان همراه شد. شاگردان کلوپ خیلی زود و در همان نیمه اول نشان دادند که امسال به تکرار قهرمانی فکر می‌کنند.

با وجود میزبانی منچستر یونایتد، این لیورپول بود که به سرعت بازی را دراختیار گرفت. در دقیقه ۵ صلاح با پاس گل خود پایه‌گذار گل نبیل کیتا شد. دقیقه ۱۳ دیگو ژوتا گل دوم را زد و در دقیقه ۳۸ هم کیتا بود که صلاح را در موقعیت گل قرار داد و مهاجم مصری هم کار را تمام کرد. محمد صلاح، اما به این گل بسنده نکرد و در نیمه دوم هم دو بار دیگر دروازه یونایتد را فرو ریخت تا چهره بی‌چون و چرای این مسابقه باشد. در نیمه دوم گل رونالدو را کمک داور ویدیویی مردود دانست و پوگبا هم بعد از تکل خشن روی کیتا اخراج شد تا شب سیاه منچستر شکل بگیرد.

از ال‌کلاسیکو تا نابودی من‌یو و خشم در مارسی!

برنده بی‌تردید این بازی محمد صلاح بود که از ابتدای فصل تاکنون توقف‌ناپذیر بوده و حالا خود را به عنوان مدعی جدی توپ طلای اروپا مطرح کرده است.

بعد از بازی کلوپ گفت که از هر راهی که خواستند گل زدند و سولسشایر هم اعلام کرد که این بدترین شب زندگی‌اش بوده است. شاید سولسشایر و کومان از یکشنبه سیاه، جان سالم به در نبرند.

تساوی در میلان

بازی مهم دیگر دیشب نیز بین اینتر و یووه برگزار شد در حالی که رم و ناپولی پیش از آن به تساوی بدون گل رسیده بودند. اینتر بازی را با تسلط بیشتری دنبال کرد و در دقیقه ۱۷ نیز به گل رسید. ادین ژکو روی ریباند توپ در دقیقه ۱۷ گل برتری را زد و کم و بیش اینتر میدان را در اختیار داشت.

در نیمه دوم نیز بازی چندان افت و خیزی نداشت و همچنان گل اینتر حفظ شد تا اینکه در دقیقه ۸۹ پائولو دیبالا مهاجم آرژانتینی یووه ضربه پنالتی را گل کرد و یک برد مهم و شیرین را از چنگ اینتر درآورد. بعد از بازی آلگری نشان داد که از تک امتیاز به دست آمده خوشحال است و اینتزاگی هم در پاسخ گفت که یووه تنها با پنالتی می‌توانسته دروازه اینتر را باز کند.

از ال‌کلاسیکو تا نابودی من‌یو و خشم در مارسی!

جنگ در مارسی

اما بازی المپیک مارسی و پاری سن‌ژرمن در بندر مارسی هم از مهم‌ترین جدال‌های دیشب بود. مارسی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ششم و توسط کامارا می‌توانست به گل اول دست یابد، اما ضربه محکم این بازیکن از زاویه‌ای بسته دقیق نبود و از بالای دروازه پاری سن ژرمن به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۴ و روی حرکت نیمار بود که پرز داشت به اشتباه دروازه مارسی را باز می‌کرد، اما توپ روی خط برگردانده شد و در نهایت VAR هم بعد از بازبینی صحنه اعلام کرد توپ رد نشده است. در دقیقه ۲۲ این مارسی بود که به گل دست یافت و این صحنه نیز بعد از بازبینی مردود اعلام شد.

در دقیقه ۳۳ لیونل مسی با حرکت از سمت راست و ضربه‌ای زمینی دروازه مارسی را تهدید کرد، اما لوپز به خوبی عکس العمل نشان داد. در اواخر نیمه اول لیرولا در موقعیتی تک به تک با کیلور ناواس فرصت داشت دروازه پاری سن ژرمن را باز کند، اما اشرف حکیمی خود را به خوبی به صحنه رسانده و دروازه را نجات داد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

از ال‌کلاسیکو تا نابودی من‌یو و خشم در مارسی!

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اشرف حکیمی در موقعیتی تک به تک چنگیز اوندر را متوقف کرد و داور بعد از بازبینی صحنه در نهایت تصمیم گرفت مدافع مراکشی پاری سن ژرمن را از زمین اخراج بکند.

در دقیقه ۶۶ مارسی روی ارسال تماشایی دیمیتری پایت به درون محوطه فرصت خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشت، اما ضربه رونیگیر دقیق نبود و راهی به دروازه پاری سن ژرمن پیدا نکرد.
دقایقی بعد دلافونته در موقعیتی تک به تک تا آستانه زدن گل اول مارسی پیش رفت، اما ضربه ضعیف او به بیرون رفت تا بهترین موقعیت گلزنی این تیم از دست برود. تلاش دو تیم در ادامه مسابقه نتیجه نداشت و این دیدار با تساوی بدون گل تمام شد.  
دیشب، اما هواداران مارسی بار‌ها فضای بازی را به تشنج کشیدند و با پرتاب اشیا و شعار‌های تند، اضطراب ایجاد کردند. یک بار هم تماشاگری با لباس این تیم وارد زمین شد تا بازی را برای لحظاتی متوقف کند. به هر حال هر چه بود بازی دو تیم با ستاره‌های گرانقیمت، بدون گل تمام شد.

نتایج دیشب: 

انگلیس - لیگ برتر
برنت‌فورد ۱-۲ لسترسیتی
وستهام ۱-۰ تاتنهام
منچستریونایتد ۰-۵ لیورپول

 

اسپانیا - لالیگا

سویا ۵-۳ لوانته
بارسلونا ۱-۲ رئال‌مادرید
بتیس ۳-۲ رایو وایه کانو
اتلتیکومادرید ۲-۲ رئال‌سوسیداد

آلمان - بوندسلیگا
کلن ۲-۲ بایرلورکوزن
اشتوتگارت ۱-۱ یونیون برلین
بوخوم ۲-۰ فرانکفورت

ایتالیا - سری آ
آتالانتا ۱-۱ اودینزه
هلاس ورونا ۴-۱ لاتزیو
فیورنتینا ۳-۰ کالیاری
آاس رم ۰-۰ ناپولی
اینتر ۱-۱ یوونتوس

فرانسه - لیگ یک
نیس ۳-۲ لیون
لانس ۴-۱ متز
لوریان ۱-۱ بوردو
رنس ۱-۲ تروا
رن ۱-۰ استراسبورگ

لیگ هلند

آژاکس ۵-۰ آیندهوون
خرونینگن ۲-۰ آلکمار

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی