تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

فیلم «غریبه» نمایده فلسطین برای اسکار ۲۰۲۲

فیلم «غریبه» نماینده سینمای فلسطین در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۲ شد.

کد خبر: ۱۱۲۳۹۶
۱۴:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

فیلم غریبه راهی اسکار

دیدارنیوز ـ به نقل از اسکرین، کمیته‌ای مستقل از سینمای فلسطین تحت نظارت وزارت فرهنگ این کشور در نهایت فیلم «غریبه» اولین ساخته «امیر فخرالدین» از منطقه اشغال شده بلندی‌های جولان را به عنوان نماینده رسمی فلسطین در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی کرد.

این فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بهترین طراحی تولید از این رویداد سینمایی شد.

«غریبه» یکی از فیلم‌های جشنواره فیلم قاهره نیز هست که در بخش هفته منتقدان این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. داستان این فیلم در روستایی کوچک در بلندی‌های جولان روی می‌دهد و روایتگر زندگی یک پزشک بدون مجوز است که با بحرانی وجودی دست به گریبان شده و حوادثی برای او در مواجهه با یک مجروج جنگی سوری روی می‌دهد.

این چهاردهمین باری است که سینمای فلسطین در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز سینمایی اسکار شرکت می‌کند.

تاکنون ۵۸ کشور نماینده خود را در برای رقابت در اسکار ۲۰۲۰ معرفی کرده‌اند. آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشور‌ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزد‌هایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی