تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

اروپا قدردان مرکل

رهبران اتحادیه اروپا روز جمعه در بروکسل از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان نشستی که احتمال داده می‌شود آخرین حضور رسمی او در این جمع پس از ۱۶ سال زمامداری باشد، قدردانی کردند.

کد خبر: ۱۱۲۳۳۰
۱۰:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

اروپا قدردان مرکل

 

دیدارنیوز: شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در صفحه توئیترش ویدئویی از ۱۶ سال حضور آنگلا مرکل در نشست‌های این شورا منتشر کرد. صدراعظم آلمان در این ویدئو با چهار رئیس‌جمهوری متفاوت فرانسه یعنی ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی، فرانسوا اولاند و امانوئل ماکرون دیده می‌شود.

شارل میشل همچنین در سخنانی گفت که نشست‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بدون آنگلا مرکل مانند «رم بدون واتیکان» یا «پاریس بدون برج ایفل» خواهد بود. رئیس شورای اتحادیه اروپا ضمن ستایش از «هوش» صدراعظم آلمان گفت که جای او «به ویژه در این دوران حساس» خالی خواهد بود.

سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای لحظاتی در جریان نشست خود به طور ایستاده آنگلا مرکل را تشویق کردند. آن‌ها همچنین یکی از آثار ماکسیم دوتر، هنرمند جوان فرانسوی-هلندی را به صدراعظم آلمان هدیه دادند.

ادای احترام به آنگلا مرکل در جریان نشست شورای اتحادیه اروپا منحصر به رهبران اروپایی نبود، زیرا باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نیز در پیامی ویدئویی از طرف مردم کشورش از صدراعظم آلمان برای «دوستی و رهبری» او تشکر کرد.

پایان ۱۶ سال صدارت؛ آلمانی‌ها برای وداع با کت‌های رنگارنگ مرکل آماده می‌شوند
عادت دستان مرکل؛ چگونه ژست صدراعظم آلمان با انگشتانش به نمادی سیاسی تبدیل شد؟
آنگلا مرکل در جریان بحران حوزه مالی یورو که به دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی پدید آمد با انتقاد‌های زیادی در سطح اروپا روبرو شد. با این حال واکنش او به بحران ورود پناهجویان در سال ۲۰۱۵ و سپس نقش‌آفرینی‌اش در دفاع از بدهی مشترک کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پس از شیوع ویروس کرونا تحسین بسیاری را برانگیخت.

احزاب سوسیال دموکرات، سبز و دموکرات آزاد در آلمان روز پنج‌شنبه اعلام کردند که تلاش خواهند کرد تا دولت اولاف شولتس، جانشین احتمالی آنگلا مرکل کار خود را از اوایل دسامبر (اواسط آذر) آغاز کند.

آنگلا مرکل در حالی حدود ۴۵ روز دیگر از صدراعظمی آلمان کنار خواهد رفت که اورزولا فن درلاین، وزیر سابق دولتش ریاست کمیسیون اروپا را برعهده دارد.



 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی