تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

تغییر نام برند فیسبوک از هفته آینده

فیسبوک در راستای هدف تازه این کمپانی یعنی ساخت پلتفرم متاورس، نام برند خود را تغییر می‌دهد. متاورس دنیای آنلاینی است که در آن افراد درون فضا‌های مجازی و با استفاده از هدست‌ها و عینک‌های واقعیت مجازی با یکدیگر معاشرت می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۲۱۴۲
۱۳:۴۰ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

تغییر نام برند فیسبوک

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری The Verge، مارک زاکربرگ در جریان کنفرانس سالانه فیسبوک که ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود، نام جدید شرکت خود را اعلام خواهد کرد. البته احتمال عمومی شدن نام جدید پیش از این کنفرانس نیز وجود دارد. گفته می‌شود که نام جدید فیس بوک، بازتاب‌دهنده تمرکز این شرکت بر ساخت پتلفرم متاورس خواهد بود.

متاورس؛ فراتر از جهان

متاورس را به‌طور لغوی می‌توان فراتر از جهان تصور کرد. این واژه به آمیختن جهان واقعی با جهانی مجازی اشاره دارد که به‌عنوان آینده اینترنت شناخته می‌شود. متاورس دنیای آنلاینی است که در آن افراد درون فضا‌های مجازی و با استفاده از هدست‌ها و عینک‌های واقعیت مجازی با یکدیگر معاشرت می‌کنند. پلتفرمی که مدیران فیس بوک آن را بزرگترین تحول از زمان راه‌اندازی اینترنت موبایل می‌دانند.

اصطلاح متاورس برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ و در کتاب علمی‌تخیلی «سقوط برفی» نوشته «نیل استفنسون» به کار رفته است. در این کتاب شخصیت اصلی از طریق آواتار خود در دنیای مجازی با دیگران ارتباط برقرار می‌کند.

دگردیسی فیس بوک به کمپانی متاورس

مارک زاکربرگ در ماه‌های اخیر از برنامه خود برای ایجاد این دنیای مجازی صحبت کرده بود و به نظر می‌رسد که آینده‌ی این کمپانی، گسترده‌تر از مالکیت چندین شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام و واتس‌اپ خواهد بود.

کمپانی فیس بوک در ماه سپتامبر سال جاری از سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری و استخدام ۱۰ هزار نفر از اتحادیه‌ی اروپا برای تمرکز بر ساخت متاورس خبر داد. فیس بوک پیش از این تستی از اپلیکیشن دورکاری واقعیت مجازی تازه خود نیز انجام داده است که در آن افراد در قالب آواتار‌های مجازی خود با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

در حال حاضر فیس بوک بیش از ۱۰ هزار کارمند دارد که به تولید ابزار‌هایی همچون عینک‌های واقعیت مجازی مشغول هستند. ابزار‌هایی که به اعتقاد زاکربرگ در آینده‌ای نزدیک مانند گوشی‌های همراه همه‌گیر می‌شوند. وی پیشتر در جریان مصاحبه‌ای با Verge گفته بود که مردم در آینده فسبوک را نه به‌عنوان یک شبکه اجتماعی بلکه به‌عنوان یک کمپانی متاورس خواهند شناخت.

برخی از منتقدان معتقدند که معرفی طرح جدید فیسبوک با هدف انحراف افکار عمومی از حواشی و رسوایی‌های اخیر شرکت انجام می‌شود. فرانسیس هاگن، مدیر محصول سابق فیسبوک، ماه گذشته افشا کرد که تحقیقات داخلی این شرکت نشان داده است که اپلیکیشن اینستاگرام بر سلامت روانی نوجوانان تأثیر می‌گذارد، اما فیسبوک از انتشار این یافته‌ها خودداری کرده است.

فیسبوک اولین کمپانی بزرگی نیست که با توسعه جاه‌طلبی‌هایش نام برند خود را تغییر می‌دهد. در سال ۲۰۱۵ گوگل خبر داد که قصد دارد به‌عنوان زیر مجموعه هلدینگ آلفابت به کار خود ادامه دهد. گوگل با این تغییر موقعیت اعلام کرد که تنها یک موتور جستجوگر نیست بلکه عضوی از مجموعه شرکت‌هایی است که به تولید ماشین‌های خودران و تکنولوژی‌های مربوط به سلامت مشغول هستند.

منبع: کاما پرس
برچسب ها: فیس بوک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی