تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
گفتگوی دیدار با یک فعال حقوق زنان افغانستان

فاضله غفوری: طالبان می‌خواهد زنان را زنده به گور کند!

زنان افغانستان بعد از ۲۰ سال به نقطه اولی که طالبان در حکومت بود، برگشته اند. بسیاری از زنان فعال جامعه افغانستان مجبور به ترک این کشور شده اند. دیدار با فاضله غفوری، فعال حقوق زنان افغانستان در خصوص شرایط این روز‌های زنان افغانستان به گفتگو پرداخته است.

کد خبر: ۱۱۲۱۳۱
۱۳:۱۸ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

فعال حقوق زنان افغانستان: طالبان می‌خواهد زنان را زنده به گور کند/ چرا جامعه جهانی مردم افغانستان را تنها گذاشته اند

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: افغانستان بعد از قدرت گرفتن طالبان شرایط جدید پیدا کرده است. شرایطی که امنیت این کشور را کاهش داده، مشکلات حقوقی را بیشتر کرده و به خصوص زنان را در وضعیت خطرناکی قرار داده است. 

داعش در افغانستان تا به امروز دو عملیات انتحاری بزرگ در مسجد فاطمیه قندهار و مسجد جامع گذر سیدآباد در شهر قندوز انجام داده و این اقدامات تروریستی کشته‌های فراوانی داشته است. در واقع با قدرت رسیدن طالبان گروه‌های تروریستی نیز در افغانستان این روز‌ها عرض اندام می‌کنند.


بیشتر بخوانید: پیرمحمد ملازهی: طالبان می‌خواهد داعش را کنترل کند، اما نمی‌تواند!


از سوی دیگر اخباری از برخوردهای بسیار تند و گاه جنایتبار طالبان با زنان و فعالین حقوق بشر این کشور به دست می‌رسد. خبری که این روز‌ها از جنایت طالبان دست به دست می‌شود، بریدن سر بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در رده سنی جوانان در شهر کابل است.

دیدار برای بررسی این شرایط با فاضله غفوری، فعال حقوق زنان افغانستان به گفتگو پرداخته است. او در جایی از گفتگو می‌گوید: «چرا جامعه جهانی در مورد افغانستان سکوت کرده است و چرا مردم افغانستان را تنها گذاشته اند. آیا افغانستان در جغرافیای جهان وجود دارد؟»

فیلم کامل این گفتگو را این جا ببینید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی