تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
سیاست ورزی به سبک احمدی نژاد

احمدی‌نژاد در دبی؛ سیاستمدار بی‌باک یا اپوزیسیون خودی؟!

محمود احمدی نژاد این بار با حضور در نمایشگاه اکسپوی دبی به متن فضای سیاسی و رسانه‌ای بازگشته است. حضوری پرحاشیه و جنجال برانگیز. این گزارش مروری دارد بر رفتارهای این سیاستمدار منحصر به فرد و عجیب!

کد خبر: ۱۱۱۸۹۶
۱۷:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

احمدی نژاد در دوبی

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور پیشین ایران و چهره جنجالی سال‌های اخیر است. او همواره یک طرف ماجراهای این کشور بوده و به عنوان شخصی نترس در میان بخشی از مردم شناخته می‌شود. فارغ از اینکه موافق یا مخالف مواضع و رویکردهای او در زمان تصدی پست ریاست جمهوری و بعد از آن باشیم، این موضوع که او شخصی متفاوت و نترس است واقعیتی است که نمی‌توان نادیده گرفت.

اما جای بسی تامل دارد، در کشوری که نخست وزیر و مسئولان بلند مرتبه پیشین سال‌ها در حصر یا ممنوع‌الفعالیت هستند، محمود احمدی‌نژاد با کدام پشتوانه و قدرت از سرقت در سازمان فضایی کشور تا نفوذی های داخل نظام امنیتی و یقه گیری از روسای قوه قضاییه سخن می راند و مانعی بر سر راه ندارد؟

شرایط محمود احمدی‌نژاد در دولت سیزدهم  بی شباهت به شرایط سید محمد خاتمی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیست. با این تفاوت که خاتمی رسما از حسن روحانی حمایت کرد و پای آن ایستاد ولی محمود احمدی نژاد هیچ حمایت علنی نکرد و به عنوان اپوزیسیون حاکمیت نقش خود را ظاهرا حفظ کرده است. یک تفاوت دیگر هم بین این دو رییس جمهوری سابق وجود دارد و اینکه به لطف تیم جناب واعظی اصلاح طلبان زیادی نتوانستند در کابینه حسن روحانی حضور داشته باشند اما دولت رییسی جز در چند مورد انگشت شمار همان دولت احمدی‌نژاد است. بنابراین باید هم این سوال پیش بیاید که این چه نوع اپوزیسیونی است که صفر تا صد دولت در دست نزدیک‌‌ترین یارانش است؟

محمود احمدی‌نژاد تا پیش از رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم توسط شورای نگهبان اولین چهره خبری رسانه‌ها بود و بعد از انتخاب سید ابراهیم رئیسی انتقادات خود را ادامه داد.

احمدی‌نژاد این روزها هم در صدر اخبار است. او برای شرکت در نمایشگاهی راهی دوبی شد و در آنجا با زنان بی حجاب عکس‌های فراوانی گرفت تا جایی که در یک صحنه همسر او به محافظش تذکر می‌دهد که موهای خانمی را از شانه احمدی نژاد کنار بزند. 

احمدی نژاد و کاملیا انتخابی فرد

علاوه بر این محمود احمدی‌نژاد با کامیلا انتخابی فرد خبرنگاری که از ایران مهاجرت کرده دیدار و مصاحبه کرد. کاملیا انتخابی‌فرد عضو سابق نخستین هیئت تحریریه روزنامه همشهری است و در حال حاضر سردبیر ایندیپندنت فارسی است. رسانه‌ای که با پشتوانه مالی کشورهای عرب منطقه منتشر می‌شود و خود کاملیا انتخابی‌فر همواره به عنوان یک چهره رسانه‌ای نزدیک به این کشورهای عربی شناخته شده است. 

انتخابی‌فرد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ و با مجله زن روز از گروه نشریات کیهان آغاز کرد. گزارش‌های وی در مجلات شباب، بهار، کیهان هوایی و ... به چاپ رسیده‌است.

پس از خروج از ایران در خبرگزاری آسوشیتدپرس، رویترز و مجله ویلج ویس مشغول بکار بوده‌است. نوشته‌های وی در نیویورک تایمز، لوموند دیپلماتیک، الاهرام و سی ان ان به انتشار می‌رسد. کاملیا انتخابی فرد به عنوان کارشناس مسائل جهان عرب و ایران در شبکه بی‌بی‌سی فارسی، سی ام بی سی، آی ۲۴ نیوز، اسکای نیوز و شبکه العربیه و ایران اینترنشنال حاضر می‌شود. او از سال ۲۰۱۹ سردبیر روزنامهٔ ایندپندنت فارسی است.

کدام مسئول رده بالای جهموری اسلامی ایران می‌تواند مانند احمدی نژاد در میان زنان پر تعداد و بدون حجاب اسلامیِ مورد نظر نظام جمهوری اسلامی حاضر شده و در ورژن‌ها و فیگورهای متفاوت و متنوع عکس و فیلم بگیرد و یا با روزنامه نگاری چون کامیلا انتخابی فرد بنشیند و مصاحبه کند؟ این ها وجه تمایز محمود احمدی نژاد است.

بازگشت زودهنگام احمدی‌نژاد از دوبی

محمود احمدی‌نژاد که ظاهرا برای مدت یک هفته برنامه ریزی کرده بود در دبی بماند پس از دو روز به تهران برگشت. از زبان خود او، اطرافیانش یا مسئولان اماراتی دلیل بازگشت زود هنگام احمدی‌نژاد بیان نشده است. آنچه این روزها رسانه‌ها روی آن مانور می‌دهند پست اینستاگرامی علی قلهکی فعال رسانه ای نزدیک به  اصولگرایان است.
 
قلهکی نوشته است: «پلیس امارات با تذکر جدی به احمدی نژاد به او گفته که اهل شلوغ‌کاری است و نمی‌تواند امنیت او را در این کشور تامین کند.»

او در بخشی از این پست آورده است: «محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق کشورمان در حین سفر چند روزه به امارات دیپورت شد. احمدی نژاد که از سفر به نمایشگاه اکسپو امارات قصد تبلیغاتی داشت و قرار بود چندین مصاحبه و همچنین کنفرانس خبری را برگزار کند تا بعد از چندین ماه سکوت، دوباره به صدر رسانه‌ها بازگردد، با نیمه‌کاره ماندن سفر خود به تهران بازگشت.»

در بخش دیگری از پست اینستاگرامی علی قلهکی آمده است: «پلیس امارات همچنین به تیم همراه احمدی نژاد گفته که نمایشگاه اکسپو جای کار سیاسی نیست و امارات تنها از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به دنبال منافع مالی، توریستی و فنی آن بوده و دستور دیپورت احمدی نژاد را داده است‌»

اینکه تا چه میزان جزئیات خبر آقای قلهکی نزدیک به واقعیت و مستند است در آینده روشن می‌شود، اما اینکه کنترل محمود احمدی‌نژاد کار آسانی نیست را همه می دانند.

احمدی‌نژاد در اکسپوی دوبی؛ سیاستمدار بی‌باک یا اپوزیسیون خودی؟!

پدیده احمدی نژاد: سیاستمدار نترس یا اپوزیسیون خودمانی

محمود احمدی نژاد یک پدیده منحصر به فرد در سیاست ایران است. او سیاستمداری مهار ناپذیر است که در قالب هیچ نهاد سیاسی نمی‌گنجد. ادبیاتی منحصر به فرد دارد و استاد برانگیختن عامه مردم با کلمات و واژگان است. 

کارشناسان و صاحب نظران حوزه‌های مختلف معمولا از او متنفرند. او در هر حوزه‌ای یا عملکردی مخالف نظر کارشناسان آن داشته است یا اظهارات شاذ و عجیبی داشته است که هوار کارشناسان را بلند کرده است. 

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به یک اندازه از احمدی نژاد فاصله دارند و با او مرزبندی می‌کنند. از نظر اصلاح‌طلبان او عامل بر باد رفتن تمام دستاوردهای دوران اصلاحات است و مردی که به دوربین زل می‌‎زند و دروغ می‌گوید و از نظر اصولگرایان او ملعبه جریان انحرافی است و شانس مهم اصولگرایان را در دولت دوم خود به نابودی کشید و تا مرز رویارویی با نظام پیش رفت. 

سوال مهم اما همان است که در ابتدای این گزارش مطرح شد. چرا احمدی نژاد با همه علاقه‌اش به درنوردیدن خطوط قرمز از این سطح از آزادی عمل برخوردار است؟ گروهی این را به توان و شجاعت او نسبت می‌دهند. برخی دیگر اما معتقدند که او علی رغم همه ژست‌های اپوزیسیون، هنوز از نظر نظام خودی محسوب می‌شود. کسی که شاید روزگاری بتوان به او بازگشت!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
6
3
انشاالله با رفع مشکلات مردم وپیشرفت در اقتصاد کشور ومردم نوبت برخورد با این کوتوله خواهد رسید این وحسن روحانی هر دو باید محاکمه شوند
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
من خودم مخالف این شخص هستم لکن توهین ب فرد با هر عنوانی مانند کوتوله صحیح نیست ... علاوه بر اینکه به افراد کوتاه قد توهین کرده اید و کوتاه قدی را ضد ارزش تلقی می نمایید .... لطفا در نقد هم ب هویت شخصی فرد توهین نکنید و عملکرد او را نقد کنید
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
1
احمدینژاد نه سیاستمدار است نه بی باک و نه اپوزیسیون . او تنها یک بیمار روانی است که گرفتار خودشیفتگی است . همچنین بشدت نیازمند دیده شدن است . قدیمها میگفتند هر درختی که میخواهد شاخساری کند باید بهمان مقدار ریشه داری کند . وقتی فردی اعتقادات ریشه دار و عمیق نداشته باشد از هر التی برای خودنمایی استفاده میکند حتی اگر لازم باشد با خانمی در غرفه اسراییل و با ان پوشش نیمه لخت !
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی