تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
افاضات اضافه

فضای مجازی از اساس غربی است و قابل سالم‌سازی هم نیست!

خاطرات این هفته عوام الملک علاوه بر مرور دستاوردها و موفقیت‌ها مختلف بر موضوع فضای مجازی و سالم‌‍سازی آن تمرکز دارد. امری که از نظر او محال است و باید این فضا را کوبید و دوباره ساخت!

کد خبر: ۱۱۱۵۵۸
۱۲:۳۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

افاضات اضافه

دیدارنیوز ـ عوام الملک:

 جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰

ابراهیم این جمعه هم در خانه نماند. این شیوه سفر کردنش باعث می‌شود نتوان صحبت‌های مهم جمعه‌های بزرگوار مشهدی و سایر بزرگواران را دنبال کرد. تصاویر نشستن ابراهیم کنار دیوار یک نخلستان در بوشهر را دیدم. خیلی تاثیرگذار بود. یکی از عوام هم با تلویزیون بودجه‌بگیر مصاحبه کرد و همین را گفت. اقدامات ابراهیم خیلی خوب است. همینطوری همه مشکلات حل می‌شوند. غروب فیلم سخنرانی ابراهیم بین خواص بوشهر را دیدم. اخم جذابی داشت. وقتی خیلی جدی‌ست این شکلی و جذاب‌تر می‌شود. گفت اگر تکنولوژی موشک‌ها را داخل خودرو‌ها ریخته بودند الان خودروسازی ما پیشرفت کرده بود. راست هم می‌گوید. باعث می‌شد ماشین‌ها هم پرواز کنند. مشکل ترافیک هم حل می‌شد. حتی شاید الان وانت موشک هم داشتیم.

 شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰

امروز فقط می‌نویسم محمدرضا شجریان.
باقی بماند تا فردا.

 یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

صبح پیام یکی از عوام را در سایت دیدار‌نیوز خواندم. گفته بود که من یکی از خودشان هستم وگرنه نمی‌توانستم مرتب خاطره بنویسم. عجیب است که تا حالا نفهمیده بود من از خودشان هستم. انگار قرار بود از خودشان نباشم. اصلا آن‌ها از خودمان هستند. امروز روز زاینده‌رود است. خیلی خوب است که ما برای جای خالی رودخانه‌هایمان هم بزرگداشت می‌گیریم. شاید بتوانیم در آینده روز کارون و دریاچه ارومیه و حتی قله دماوند هم داشته باشیم. باید چک کنم و مطمئن شوم که روز دریاچه پریشان و دریاچه بختگان هم داشته باشیم. خوشبختانه کمیسیون صیانت از عوام در فضای مجازی تشکیل شد و کار خودش را شروع کرد. خیالم راحت شد. قطعا خوب از ما عوام صیانت می‌کنند. مثل همه چیز‌های دیگری که خوب می‌کنند. غروب خبر آمد محسن به عنوان رییس خواص‌الدوله در تهران انتخاب شده است. خیلی خوب است. هم جوان است و هم فوری و انقلابی به آرامش عوام کمک می‌کند. آخر شب خاطرات این دو روز را نوشتم. صحبت‌های ابراهیم در بوشهر را هم دوباره خواندم. نمی‌دانستم در عصر ابراهیم واحد سنجش انرژی برق مصرفی تغییر کرده است. وقتی جوان بودم با مگابایت می‌سنجیدند. الان یک چیز دیگری شده است. خوشبختانه همه چیز دارد از اول تعریف می‌شود.

 دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مرتضی، خواص‌المله تهران حرف‌های خوب و شجاعانه‌ای درباره طرح صیانت از عوام در فضای مجازی زد. گفت اگر ۱۰۰ میلیارد پیج هم علیه‌شان ساخته شود کار خودشان را خواهند کرد. درستش هم همین است. اصلا نباید به نظرات عوام، وقتی مخالف نظر خواص است توجه کرد. وگرنه خواص چه فرقی با عوام دارند. فقط مرتضی باید مراقب باشد این حرف‌هایش به گوش غلامعلی نرسد. احتمالا از اینکه به صفحه گفته است پیج، خوشش نیاید. اخبار انتخابات عراق را دنبال کردم. معلوم نیست چه شده. اما بعید است چیز خوبی شده باشد. احتمالا تقلب شده و گرنه نباید اینطوری می‌شد. وقتی به نصیحت‌های ما توجه نکنند همین می‌شود. آقای سردار خبر‌های خوبی درباره فرصت طلایی اسلامی کردن دانشگاه‌ها در دوره این خواص‌الدوله‌ها و خواص‌المله‌ها داد. راست هم می‌گوید. باید انجام شود. حیف است. خوشبختانه سرعت اینترنت و سرعت حرکت ترافیک در تهران تقریبا هماهنگ شده‌اند. باید هم همینطور باشد. توقع بیهوده هم ایجاد نمی‌شود و همه به کم یا آهسته راضی می‌شوند.

 سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰

عوام‌النسا قبل از ظهر سراسیمه تماس گرفت و گفت داره می‌ریزه. نصیحتش کردم که بیان این مسائل پشت تلفن خوب نیست. بعد متوجه شدم که در مورد شاخص بورس صحبت می‌کند. چیز مهمی نیست. ابراهیم آن موقع که هنوز رییس خواص‌الرعایا بود قول داد خسارت عوام را در بورس جبران کند. خواهد کرد. لابد وقتش نرسیده است. احسان هم گفته بود برای جبران خسارت عوام در بورس قیمت دلار این شکلی‌ست. نباید اجازه داد شکلش تغییر کند وگرنه زحمات احسان و ابراهیم هدر می‌رود. یکی از خواص‌المله از مذاکره با چینی‌ها برای ساخت مسکن خبر داد. خیلی اتفاق خوبی‌ست. ما خودمان آنقدر مهندس و شرکت مشاور و پیمانکار نداریم که بتوانند از این کار‌ها بکنند. چینی‌ها زیاد دارند. حق آب و گل هم دارند. حیف است محبتشان را نپذیریم. البته گویا چینی‌ها دو سال است ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین را ممنوع کرده‌اند. لابد می‌خواهند مراقبمان باشند که کشتی‌های‌مان خراب و فرسوده نشوند. باید درباره این مساله هم جداگانه از چینی‌ها تشکر کنیم. خوشبختانه صیانت از عوام هم به شکل جدی توسط خواص‌المله در حال بررسی‌ست. گویا، چون مذاکرات از سطح عوام بالاتر است و موجب خستگی عوام می‌شود قرار شده مذاکرات ضبط شوند و پس از حذف قسمت‌های سختش، که برای عوام قابل فهم نیست، منتشر بشوند.

غروب مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی را توی ترافیک شنیدم. وضعیت ترافیک تهران همچنان در حال بهبود است. شاید به زودی خودرو‌های مورد استفاده ما، عوام به دنده هم نیاز نداشته باشند و با ترمز دستی خالی بتوان از خودرو استفاده کرد. بالاخره علیرضا و اعضای خواص‌البلد خیلی برای شهر زحمت می‌کشند. گویا عده‌ای از عوام هم به شکل خودجوش جلوی ورزشگاه آزادی جمع شدند و گفتند نباید از لوازم خانگی کره‌ای استفاده کرد. موافقم. سریال‌هایشان را هم که قرار شد پخش نکنیم. فقط یک تعداد خودروی کره‌ای مانده که آن هم، چون ممکن است در سایر کشور‌ها تولید شوند عیبی ندارد. نگران بودم مبادا نسوان وارد ورزشگاه شده باشند و اتفاقات ناجوری بیفتد. اما فهمیدم خوشبختانه نسوان و بقیه دسته‌جمعی در سینما‌ها مسابقه را تماشا کردند. اینطوری هم کسی در ورزشگاه کرونا نگرفته و هم نسوان وارد جو ناسالم ورزشگاه نشده‌اند که به ادب و تربیتشان خدشه‌ای وارد شود. آخر شب خبر آمد که افشای اموال خواص، جرم است. صحیح است. چه معنا دارد عوام بفهمند خواص به خاطر آن‌ها، صورت خودشان و حتی بستگان و سببی و نسبی را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰

چون حوصله ترافیک نداشتم دیرتر از خانه راه افتادم. وضع ترافیک فرقی با وقتی که زود راه می‌افتادم نداشت. همانقدر گیر افتادم. البته اینکه از وقتی علیرضا رییس بلدیه تهران شده وضع ترافیک تهران به ثبات رسیده و همیشه هست، نشانه خوبی‌ست. اینطوری عوام تکلیف خودشان را می‌فهمند. در ترافیک بودم که تصاویر تجمع مخالفان واکسیناسیون اجباری در بهارستان تهران به دستم رسید. حرف‌های خوبی می‌زنند. می‌گویند کرونا درمان قطعی دارد و دیه فوت‌شدگان واکسن کرونا باید پرداخت شود. واقعا هم نباید کسی را مجبور به واکسن زدن کرد. این‌ها اگر بگیرند بلدند درمان قطعی کنند. دیه را هم اگر همزمان به فوت‌شدگان کرونا و واکسنش بدهند خیلی خوب است. خبر سفر محمود به دوبی را شنیدم. بدرقه مناسبی به عمل آمد و با خانواده و همراهان راهی شد. واقعا نیاز به یک سفر خارجی داشت. این مدت فقط در داخل کشور به مسافرت رفته بود. خسته شده بود. انشاالله استخوانی سبک کند. بالاخره محمود، سال‌ها رییس خواص‌الدوله بوده و بر خلاف آقا سیدمحمد و سیدحسین آقا و حتی حسن، بعد از ریاست هم فقط کار‌های خوب کرده و حرف‌های خوب زده است. نباید جهان او را فراموش کند. علی هم پرونده قرارداد ۲۵ ساله با چین را به ابراهیم تحویل داد. عجیب است که چرا تا حالا پرونده را پیش خودش نگه داشته بود. حدود چهار ماه پیش ثابت شد صلاحیت ندارد. اصلا نباید چیزی دستش می‌ماند. نگرانم. خواص در مورد افراد بی‌صلاحیت نباید کوتاهی کنند. ابراهیم باید پرونده را خوب نگاه کند که مبادا علی کاغذ‌ها را از وسطش کنده باشد. ابراهیم اعلام کرد سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی لازم است. باید برایش پیام بفرستم و بگویم خانه از پای‌بست ویران است. این فضای مجازی از اساس غربی‌ست. قابل سالم‌سازی و ایمن‌سازی نیست. باید بکوبد و از اول بسازد. اصلا هر چیزی ملی و داخلی‌اش خوب است. مگر فضای مجازی چه فرقی و با خودرو و لوازم خانگی و حتی واکسن کرونا دارد. قبل از خواب حرف‌های بزرگوار قمی درباره پلیس در ایران را خواندم. گفته پلیس ایران علاوه بر دنیای عوام با آخرتشان هم کار دارد. تا صبح خواب دیدم مرده‌ام و به بهشت رفته‌ام و عوام همه جهان در جهنم با حسودی به عوام ما در بهشت نگاه می‌کنند.

 پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰

صبح به خاطر خوابی که دیشب دیده بودم با حال خوبی بیدار شدم. خبر احضار دیروز محمدجواد و آزادی موقتش را شنیدم. اگر آزاد نشده بود بیشتر خوشحال می‌شدم، اما در همین حد هم بد نیست. فکر کرده بود اگر برای ایمن‌سازی و سالم‌سازی فضای مجازی کاری نکند کسی با او کاری ندارد. در اخبار حمله تروریستی دیشب در اسلو، پایتخت نروژ، مورد توجه است. فردی با تیر و کمان به بقیه حمله کرده و چند نفر کشته و زخمی شده‌اند. این غربی‌ها همه چیز را شلوغ می‌کنند. ما از کودکی با تیر و کمان کار می‌کردیم و هیچکس کشته نمی‌شد. ممکن بود نهایتا سری یا شیشه‌ای بشکند. عجیب است که این‌ها با تیر و کمان هم می‌کشند و کشته می‌شوند و آن وقت ما را تحریم تسلیحاتی می‌کنند. دنیا، وارونه است.

خبر موفقیت عوام ایرانی در خرید خانه در ترکیه در یک ماه گذشته را شنیدم. با اختلاف خوبی اول هستیم. عراق و روسیه در رده‌های بعدی قرار دارند. باید همچنان در اوج آمادگی بمانیم و رده اول را حفظ کنیم. بالاخره تا چینی‌ها برایمان خانه بسازند طول می‌کشد و نمی‌شود در این مدت عوام، خانه نداشته باشند. ظاهرا ابراهیم این هفته قرار است روز جمعه در خانه بماند. به همین خاطر امروز برای سفر به شیراز رفت. ابراهیم پیام مهم تخت‌جمشید را هم برای اولین بار خطاب به ستمگران گفت. در این دو هزار و چند صد سال این پیام، نخوانده مانده بود. در عصر ابراهیم همانطور که همه مشکلات حل شده است همه ابهامات تاریخی هم رفع می‌شوند. عصر فیلمی از گفتگوی دوستانه پلیس با یکی از نسوان درباره دنیا و آخرتش به دستم رسید. معلوم بود که درباره قسمت آخرتش خیلی توجیه نمی‌شد. با مهربانی او را سوار یک ون سفید کردند و برای حفظ سلامتش در را بستند و راه افتادند تا بتوانند  در مکان مناسب به او بگویند که این حرف‌های به خاطر دنیا و آخرت خودش است. گزارشی درباره آمار داروخانه‌های کشور خواندم. ظاهرا از سیزده هزار داروخانه کشور، هزار تایش متعلق به خواص و یا عوام خاص است. هر چه بیشتر شود بهتر است. اعتماد عوام به داروخانه‌ها بیشتر می‌شود. برای خواص و افراد خاص هم خوب است. بالاخره با این شرایط سختی که برای زندگی دارند، باید شغل دوم و سوم داشته باشند و چه بهتر که در راستای خدمت به عوام برای تامین دارویشان باشد. آخر شب یکی از عوام روند تغییرات قیمت گوجه‌فرنگی در یک هفته گذشته را به دستم رساند. حدود سی درصد گران شده است. باید همین روند را ادامه بدهد وگرنه هویج از بالا به او نگاه می‌کند. قبل از خواب، کارت ملی خودم و عوام‌النسا را بالای سرم گذاشتم. باید دم دست باشد. ممکن است برای تهیه اقلام سالاد شیرازی لازم شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
1
اول فضای غیر مجازی و واقعی را پاک ساز فضای مجازی درست می شود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی