تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

کاهش وزن دو برابری با مصرف یک نوع شیر!

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D می‌توانند باعث کاهش وزن، کاهش چربی شکم و کنترل سطح قند خون شوند.

کد خبر: ۱۱۱۴۵۱
۱۴:۰۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

مصرف شیر ویتامین دی

دیدارنیوز ـ به نقل از سایکولوژی نیوز نتایج مطالعات قبلی نشان داد افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند و دارای سطح بالای ویتامین D هستند، به میزان ۲۰ پوند (۹.۰۷ کیلوگرم) بیشتر وزن خود را از دست می‌دهند.

ویتامین D در سطوح بالاتر در بدن با سوزاندن چربی شکمی نیز ارتباط دارد.

نتایج تحقیق نشان داد که نوشیدن شیر حاوی کلسیم و ویتامین D می‌تواند کاهش وزن را دوچندان کند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده بیش از ۵۰ درصد افراد ممکن است دچار کمبود ویتامین D باشند؛ کمبود این ویتامین با افزایش التهاب در بدن مرتبط است.

غذا‌های غنی از ویتامین D شامل تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل‌آلا، قارچ، لبنیات و غذا‌های غنی شده با ویتامین D از جمله غلات و آبمیوه است.

تحقیق جدید شامل ۱۲۱ زن مبتلا به کمبود ویتامین D و پیش دیابت بود که به نیمی از افراد یک مکمل ویتامین D به میزان ۶۰ هزار IU یک مرتبه در هفته در طول هشت هفته داده شد.

پس از اینکه سطح ویتامین D آنان به حالت عادی بازگشت، روزانه ۲۰۰ IU ویتامین D مصرف کردند تا در سطح سالم باقی بمانند و به نیمی دیگر از شرکت‌کنندگان نیز دارونما داده شد.

نتایج نشان داد زنانی که ویتامین D مصرف می‌کردند، چربی شکم بیشتری از دست داده و تنظیم گلوکز بهتری را نشان دادند.

محققان نتایج این تحقیق را چنین توصیف کردند: در این کارآزمایی کنترل تصادفی با دقت ۱۸ ماهه، میزان گلوکز خون ناشتا (FBG)، قند خون ۲ ساعت بعد از غذا، تحمل گلوکز خوراکی (OGTT)، هموگلوبین A ۱ C (HbA ۱ c) و چربی شکمی با مداخله ویتامین D کاهش یافت.

ویتامین D به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد سطوح بالای کلسیم میل به غذا را کاهش می‌دهد و کمبود کلسیم می‌تواند اشتها را به عنوان راهی برای به دست آوردن مواد معدنی ضروری بیشتر کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی