تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ونگر: درباره آفساید تصمیم جدید گرفته می‌شود

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، باور دارد که تصمیم‌ها درباره آفساید به زودی توسط تکنولوژی اتخاذ خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۱۴۴۱
۱۳:۲۴ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

ونگر: درباره آفساید تصمیم جدید گرفته می‌شود

دیدارنیوز - نقش تکنولوژی در تصمیم‌گیری داوران هر روز بیشتر از روز گذشته در فوتبال پررنگ می‌شود و نقش تکنولوژی خط دروازه و کمک داور ویدیویی در تمام دنیا قابل رویت است.

اما ونگر که در حال حاضر مدیریت توسعه جهانی فیفا را برعهده دارد معتقد است که قدم رو به جلوی بعدی در این زمینه خیلی زود برداشته خواهد شد و قانون آفساید خیلی زود برای داور‌ها آسان‌تر از گذشته می‌شود.

این سرمربی سابق آرسنال مدعی شده که سیستم کمک داور ویدیویی در اتخاذ تصمیم‌های مربوط به آفساید بسیار کند عمل می‌کند و باور دارد که این روند باید تا زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ بهبود پیدا کرده باشد.

او در این باره به خبرنگاران گفت: «ما باید به بهبود سرعت تصمیم گیری خصوصا در زمینه آفساید ادامه دهیم. در جام جهانی ۲۰۲۲ باید بتوانیم تصمیم‌ها درباره آفساید را خیلی سریع‌تر بگیریم؛ و این باعث توقف کمتری در بازی می‌شود، چون این موضوعی است که کمک داور ویدیویی ممکن است در آن به اشتباه بیفتد. این موضوع واکنش‌های احساسی را به دنبال خواهد داشت، اما باید بدانید که خواهان تصمیم‌های منصفانه هستید یا خیر. احتمال زیادی وجود دارد که خطای آفساید در جام جهانی ۲۰۲۲ به صورت اتوماتیک اعلام شود.»

ونگر باور دارد که علیرغم تمامی انتقاد‌ها از سیستم کمک داور ویدیویی، این تکنولوژی تاثیر مثبتی روی فوتبال داشته است. او در این باره گفت: «ما در بازی‌های مهم متوجه شدیم که کمک داور ویدیویی می‌تواند از اتخاذ تصمیمات اشتباه جلوگیری کند. اما هنوز موارد زیادی هست که باید آن‌ها را بهبود بخشید. این سیستم در حال پیشرفت است. پیش از این میزان تصمیم‌های منصفانه ۹۳ درصد بود، اما حالا به ۹۷ درصد رسیده است. این به معنای صد‌ها تصمیم در طول یک رقابت است و اهمیت زیادی دارد.»

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی