تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رای شورا به الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیند‌ها و سامانه شهرسازی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا طرح «الزام شهرداری به اصلاح فرآیند‌ها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی» را تصویب کردند.

کد خبر: ۱۱۱۳۴۰
۱۵:۲۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیند‌ها و سامانه شهرسازی

دیدارنیوز ـ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان پانزدهمین جلسه علنی این شورا بررسی طرح «الزام شهرداری به اصلاح فرآیند‌ها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی» را در دستور کار داشتند. در همین راستا مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در راستای رفع موانع تولید رقابت پذیر و به منظور رضایتمندی در امور شهرسازی از طریق بازنگری و اصلاح فرایند‌ها این طرح ارائه شده است. بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شهرداری تهران مکلف است تا اصلاح فرایند‌های مرتبط با صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی را در دستور کار قرار دهد.

او افزود: بازمهندسی فرآیند کلی و فعالیت‌های مرتبط با صدور انواع پروانه و گواهی‌های ساختمانی، تکمیل فرایند هوشمند سازی سامانه شهرسازی، کاهش موثر زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی، ساده سازی فرآیند و اقدامات سامانه شهرسازی، پارامتریک اقدامات سامانه شهرسازی و شفافیت و امکان گزارش دهی هوشمند را از نکات مورد توجه در این طرح عنوان کرد. کنترل بهینه عملکرد کاربران سامانه‌های حوزه شهرسازی شهرداری تهران از دیگر موارد مورد توجه در این طرح است.

عباسی، عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است با رعایت رویکرد‌های فوق نسبت به انجام طرح، ظرف مدت حداکثر یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند. ایجاد زیر سامانه کنترل ماندگاری پرونده‌های متقاضی صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی و تعیین و اعمال زمان ماندگاری پرونده‌ها در مراحل مختلف به تفکیک در کارتابل کاربران معاونت، از وظایف شهرداری است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بررسی متغیر‌های اثرگذار بر ماندگاری پرونده‌ها به تفکیک کارتابل کاربران معاونت شهرسازی و معماری مناطق ۲۲ گانه، دفاتر خدمات الکترونیک شهر، فضای سبز، آتش‌نشانی و مدیران منطقه و امکان گزارش گیری سیستمی از وظایف شهرداری است. حذف امکان بازگشت بدون دلیل و عودت پروانه از دیگر موارد تاکید شده در این طرح است. در نهایت با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران این طرح به تصویب رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی