تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

سهم هواداران پرسپولیس از بازی با الهلال مشخص شد

از آنجا که میزبانی عربستان برای این مرحله از بازی‌ها تا مرحله فینال متمرکز شده طبیعتا AFC حق داشتن تماشاگر را برای تیم‌های میهمان به صورت برابر درنظر گرفته است. به این معنی که هر چقدر تماشاگر قرار است به ورزشگاه بیایند باید به صورت مساوی بین دو تیم تقسیم شوند.

کد خبر: ۱۱۱۲۷۵
۱۱:۱۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

بازی الهلال با پرسپولیس

دیدارنیوز - تیم فوتبال پرسپولیس باید ۲۴ مهر در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض به مصاف الهلال برود تا دیداری دشوار از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند. این بازی به میزبانی متمرکز عربستان برگزار می‌شود و الهلال از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را خواهد برد.

از آنجا که میزبانی عربستان برای این مرحله از بازی‌ها تا مرحله فینال متمرکز شده طبیعتا AFC حق داشتن تماشاگر را برای تیم‌های میهمان به صورت برابر درنظر گرفته است. به این معنی که هر چقدر تماشاگر قرار است به ورزشگاه بیایند باید به صورت مساوی بین دو تیم تقسیم شوند. قانون می‌گوید حق تیم میهمان فقط ۱۰ درصد از گنجایش ورزشگاه است، ولی این قاعده برای بازی‌هایی که به صورت متمرکز میزبانی می‌شود فرق می‌کند.

حال با همین حساب و کتاب پرسپولیس هم «می تواند» برای دیدار با الهلال تماشاگر داشته باشد. در واقع روز گذشته مشخص شد که قرار است این بازی با حضور ۶۰ درصدی تماشاگران از گنجایش کل ورزشگاه برگزار شود. ورزشگاه فیصل بن فهد گنجایش ۲۴ هزار نفری دارد که ۶۰ درصد آن تقریبا نزدیک به ۱۴ هزار نفر می‌شود. حال از این ۱۴ هزار نفر، ۷ هزار نفرش سهم پرسپولیسی هاست.

پرسپولیسی‌ها می‌توانند از حضور ۷ هزار تماشاگر بهره ببرند، ولی واقعیت این است که در شرایط کنونی آن‌ها نمی‌توانند حتی یکی دو تماشاگر هم روی سکو داشته باشند! دلیلش واضح است؛ اول اینکه قوانین سفت و سخت کرونایی اجازه سفر به کشور‌های دیگر از جمله عربستان را به این راحتی نمی‌دهد. هزینه سفر و اقامت در عربستان هم که خود مشکلی مضاعف است. از آن گذشته صدور ویزا برای تماشاگران ایرانی هم محل سوال است، چون خود باشگاه پرسپولیس برای بازیکنانش به راحتی ویزا نگرفته چه برسد برای تماشاگران. شاید باشگاه اگر در شرایط مالی خوبی قرار داشت می‌توانست زمینه حضور تعدادی از تماشاگرانش را در این بازی از طریق مکاتبه و نامه نگاری هموار کند، ولی واقعیت این است که این تیم هم وضعیت مالی چندان خوبی ندارد. پس به غیر از ایرانی‌های اندکی که در زمان حضور این بازی در عربستان حضور دارند نباید توقع داشت پرسپولیس برابر الهلال هواداری در ورزشگاه داشته باشد. به این ترتیب آن جایگاه ۷ هزار نفری که نصف گنجایش تماشاگران در ورزشگاه خواهد بود، خالی خواهد ماند.

منبع: فرارو
برچسب ها: پرسپولیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی