تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ایران ـ کره جنوبی، دربی بی‌هوادار و نابرابر!

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال بازی ایران و کره جنوبی در مرحله رفت انتخابی جام‌جانی ۲۰۲۲ بدون تماشاگر خواهد بود، اما بازی برگشت کاملا متفاوت خواهد بود.

کد خبر: ۱۱۱۲۱۹
۱۶:۰۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

ایران ـ کره جنوبی، دربی بی‌هوادار و نابرابر!
دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: فردا شب بازی حساس و جذاب ایران و کره جنوبی در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود و در حالی که پیش از این صحبت از حضور تعداد محدودی تماشاگر ایرانی بود عصر دیروز خبر رسید که دربی بزرگ بین غول‌های غرب و شرق آسیا در ورزشگاه خالی آزادی برگزار می‌شود.

از زمان انتشار این خبر، اقوال متفاوتی به گوش رسید که عموما شامل انتقادات به کم‌کاری فدراسیون فوتبال در ارسال درخواست برای حضور تماشاگران برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و همچنین استفاده نکردن از سیستم کمک داور مجازی نیز موضوع دیگری برای اعتراض شده بود.

اما امروز مشخص شد که ظاهرا هر دو موضوع بنا بر خواست خود فدراسیون رخ داده و تاخیر در ارسال درخواست برای AFC صحت ندارد. حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال توضیح مفصلی در این باره ارائه کرد که نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال به خاطر نگرانی و ریسکی که ممکن است به دلیل حضور تماشاگران در ورزشگاه به وجود بیاید، فعلا قید این کار را زده است.

مکاتبه پیش از موعد

حسن کامرانی‌فر در توضیح ماجرای حضور تماشاگران برای بازی فردا گفت: «همه می‌دانیم حضور تماشاگران در استادیوم یعنی که جامعه سالمی داریم و شرایط جامعه به سمت سلامت پیش می‌رود و خیلی دوست داشتیم این کار را نشان دهیم. دوست داشتیم به همه دنیا نشان دهیم که بخش بهداشت ما خوب کار کرده و خصوصا از زمانی که دولت جدید سر کار آمده خوب کار می‌کنند. نگاه فدراسیون جدید این است که شرایط مناسبی شکل دهد که تماشاگران در استادیوم با شرایط خوبی حاضر شوند. در مورد حضور تماشاگران یک سری پروتکل‌هایی وجود داشت. در هر دقیقه باید یک تعداد خاص وارد می‌شد که نیازمند زیرساخت‌هایی است.»

دبیرکل فدراسیون فوتبال در توضیح عدم حضور هواداران در استادیوم این طور صحبت‌هایش را ادامه داد: «ایمیل‌ها را خواهیم فرستاد که به مردم نشان دهید که طبق قانون دو هفته قبل از مسابقه باید به‌ای اف سی نامه می‌زدیم، اما ما ۲۱ روز زودتر این کار را انجام دادیم و کوتاهی انجام نشده است. ما باید به سمتی برویم که بتوانیم تماشاگران را کامل و با پروتکل کامل وارد استادیوم کنیم. اکنون، اما هر بار حضور آن‌ها باید با تست PCR انجام شود و این مساله هم باید راستی آزمایی شود که هزینه زیادی دارد. این بازی، اما با تمام شرایطی که به وجود آمد نتوانستیم از حضور تماشاگران سود ببریم. دو هفته بعد از این بازی ما خارج از ایران بازی داریم و فرصت خوبی خواهیم داشت که زیرساخت‌ها را شکل دهیم. با این حال مطمئن باشید که فدراسیون فوتبال کوتاهی نکرده، اما باید زیرساخت‌ها فراهم شود.»

کامرانی‌فر در واکنش به این سوال که صادقانه و صریح بگویید که پاسخ AFC برای دلیل عدم حضور تماشاگران در این بازی چه بوده، اینطور واکنش نشان داده: «فرم‌هایی برای ما فرستادند که ما پر کردیم و ارسال کردیم. عدم حضور تماشاگران به مسائل بیرونی ربطی ندارد و ما در داخل به این نتیجه رسیدیم که با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بحث واکسن و زیرساخت‌هایی که برای حضور در استادیوم باید کارت واکسن را داشته باشند و آن را آپلود کنند در سایت مربوطه و همچنین PCR به این نتیجه رسیدیم. از طرفی واقعیت این است که ما باید کمک کنیم به شرایط سلامت جامعه. شرایطی که جامعه به سمت بهتر شدن پیش می‌رود نباید با عدم فاصله گذاری و ... کار را بد کنیم و پروتکل را رعایت نکنیم. فدراسیون تلاش کرد و همه ارگان‌ها در کنار این موضوع بودند، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این بازی را بدون تماشاگر برگزار کنیم.»

کمک داور ویدیویی چه شد؟

سرپرست دبیر کلی فدراسیون درباره استفاده از سیستم VAR نیز گفت: «علاوه بر بحث شرایط میزبانی و حضور تماشاگران، دیگر بحث بین ما و فیفا موضوع VAR بود و ما با یک شرکت طرف حساب فیفا کار را دنبال کردیم. اما با توجه به اینکه AFC با شرکت دیگری در این خصوص طرف حساب بود، برای این بازی داور نفرستادند. اما شرایط استفاده از VAR را در استادیوم آزادی فراهم ساخته ایم.»

ایران ـ کره جنوبی، دربی بی‌هوادار و نابرابر!

به این ترتیب بازی ایران و کره جنوبی که همواره یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین مسابقات کلاسیک در آسیا بوده فردا شب برگزار خواهد شد در حالی که امکانات ما نسبت به بازی مقابل سوریه تفاوت چندانی نکرده است. استادیوم آزادی گرچه بدون تماشاگر نیز تا حدی ترسناک و خوف‌انگیز است، اما به خاطر این بازی حساس و سرنوشت‌ساز که می‌تواند برای صعود بی‌دردسر ایران به جام جهانی تعیین کننده باشد، کاش می‌شد دستکم تعدادی از هواداران تیم ملی را در ورزشگاه پذیرفت. بدون شک بازی برگشت این مسابقه در کره جنوبی هم با حضور هواداران پرشور کره‌ای و هم با استفاده از کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود و این موضوع برای بازیکنان تیم ملی و هواداران ایرانی قابل هضم نیست. در واقع با این اتفاق، دو بازی بزرگ ایران و کره جنوبی در شرایطی نابرابر انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی