تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

اعزام اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده اندیکا

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: به منظور خدمت رسانی به دامداران و عشایر، اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان به مناطق زلزله‌زده اندیکا اعزام شدند.

کد خبر: ۱۱۱۱۷۴
۱۳:۱۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

اعزام اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی به مناطق زلزله‌زده اندیکا
دیدارنیوز: «مصطفی کنارکوهی» گفت: این اکیپ‌ها نسبت به واکسیناسیون دام‌های موجود با هدف پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و نظارت بر دفن بهداشتی لاشه دامهای تلف شده اقدام خواهند کرد.
وی اظهار داشت:دامپزشکی استان همه توان وامکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک و واگیر دامی در این مناطق به کار خواهد گرفت.
کنارکوهی بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام‌های تلف شده را از جمله اقدام‌های اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی بیان کرد و افزود: برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و ابتلا به بیماری های مشترک، تمامی لاشه ها  در مکانی مناسب و به صورت بهداشتی مطابق با دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور دفن خواهند شد.
وی ادامه داد: با وجود شرایط توپوگرافی خاص منطقه از لحاظ سخت گذر بودن اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان و شهرستان اندیکا کماکان در حال ارائه خدمات هستند و با توجه به احتمال شیوع بیماری مشترک در این مناطق،  اقدامات کنترلی و پیشگیری از قبیل واکسیناسیون، سم پاشی و رصد و پایش بیماریها در حال اجرا است.
مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بر لزوم امدادرسانی فوری به مناطق زلزله زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از زلزله و بروز شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماری‌های دامی افزایش می‌یابد که در همین راستا اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی استان نسبت به واکسینه کردن دام های سبک و سنگین در مناطق زلزله زده علیه بیماریهای بروسلوز، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله را مطابق با دستور العمل های مدیریت بحران دامپزشکی استان در دستور کار  قرار می دهند.
وی ضمن همدردی با آسیب دیدگان بر همکاری با اکیپ های دامپزشکی و استفاده از توان نظارتی کارشنان دامپزشکی برای دفن بهداشتی لاشه‌ها و ضدعفونی دامداری ها ، آغل ها و واکسیناسیون  دام‌ها تاکید کرد.
در پی وقوع زمین لرزه بامداد روز دوشنبه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان به تمام دستگاه های امدادی ، عملیاتی و فرمانداری های ایذه، اندیکا، مسجدسلیمان و لالی اعلام آماده باش کرد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
بر اثر بروز زلزله در اندیکا ، تعدادی از دام های عشایر منطقه تلف شده است.


منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی