تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

هشدارِ افزایش موارد ابتلا به عارضه نزدیک بینی در کودکان

پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند که بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال با افزایش و شدت خطر بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان ارتباط وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۱۰۸۳
۱۶:۲۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

ابتلا به عارضه نزدیک بینی در کودکان

دیدارنیوز ـ گروهی از محققان و کارشناسان از کشور‌های سنگاپور، استرالیا، چین و انگلیس در یک بررسی به ارزیابی بیش از ۳۰۰۰ مطالعه پرداختند که در آن‌ها میزان قرار گرفتن در معرض نمایشگر‌های هوشمند و بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و جوانان مورد بازبینی قرار گرفته بود.

محققان با تحلیل و کنار هم قرار دادن نتایج مطالعات موجود دریافتند: بالا بودن مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال از قبیل تلفن همراه با افزایش حدودا ۳۰ درصدی خطر بروز عارضه نزدیک بینی همراه است. همچنین درصورت افراط در کار کردن با رایانه این خطر به حدود ۸۰ درصد میرسد.

شیوع نزدیک‌بینی در بین کودکان ایرانی

نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده که میلیون‌ها کودک در سراسر جهان به دلیل شیوع کروناویروس و تعطیلی مدارس، مدت زمان طولانی را به کار به تجهیزات الکترونیکی اختصاص میدهند.

محققان اظهار داشتند: حدود نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ دچار عارضه نزدیک بینی میشوند، بنابر این با موضوعی نگران کننده مواجه هستیم که به سرعت در حال شدت گرفتن است.

به نقل از هندوستان تایمز، به گفته این تیم تحقیقاتی، مطالعه فوق جامع‌ترین تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع است و نشان دهنده ارتباط بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال و بروز عارضه نزدیک بینی در جوانان است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سلامت کودکان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی