تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
به استقبال فیگور‌های شکلاتی

هادی چوپان، امشب در مستر المپیا می‌درخشد؟

مسابقات پرورش اندام «مستر المپیا» که بالاترین سطح از مسابقات جهانی بدنسازی است امشب در آمریکا بین بهترین‌های جهان برگزار می‌شود و هادی چوپان نیز تنها نماینده ایران و آسیا در این نمایش بزرگ است.

کد خبر: ۱۱۰۹۷۷
۱۷:۱۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

هادی چوپان

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: پنجاه و هفتمین دوره از مسابقات پرورش اندام «مستر المپیا» از شب گذشته در اورلاندو آمریکا آغاز شده و امشب فینال قهرمانی مردان برگزار می‌شود. هادی چوپان مشهورترین قهرمان بدنسازی ایران که در دو سال گذشته نیز در این مسابقات حاضر بود، امشب فینال بسیار سختی را با بهترین‌های جهان در پیش خواهد داشت و در تلاش است بتواند مقامی بهتر از چهارم سال گذشته به دست آورد.

بدنساز حرفه‌ای ایران شب گذشته در مرحله پیش‌داوری یا پیش‌مسابقه با اعتماد به نفس عالی و بدنی ساخته و پرداخته روی استیج رفت، در حالی که رقبای بسیار قدرتمند او نیز در فرم عالی در صحنه حاضر شدند. هادی چوپان دو سال قبل در لاس‌وگاس به مقام سوم رسید تا بهترین مقام تاریخ را برای ایران در این مسابقات کسب کرده باشد. او سال گذشته نیز در این مسابقه حاضر بود، اما چهارم شد و قهرمانی به ممدوح السبیعی مصری مشهور به «بیگ رامی» رسید.

هادی چوپان مستر المپیا

رقابت عضله‌ها به توان ۱۶

در مسابقات ۲۰۲۱ مستر المپیا، ۱۶ نفر از بدنسازان برتر جهان از ۸ کشور حضور خواهند داشت و هادی چوپان ملقب به «گرگ پارسی» یکی از این ۱۶ نفر است. از آمریکا طبق معمول بیشترین تعداد رقیب در این مسابقه حضور دارند. براندن کری، فیل هیث، جاستین رودریگز، نیکولاس واکر، پاتریک مور، اکیم ویلیامز و هانتر لابرادا از آمریکا هستند، رِگن گریمس و لاین والیر از کانادا هستند، ناتان دی آشا و جیمز هالینگزهد از انگلستان آمده‌اند، آندره‌آ پِرِستی از ایتالیا به اورلاندو آمده و رولی وینکلار از کوراکائو است و ویلیام بوناک از هلند آمده و تنها نماینده آسیا هادی چوپان است همانطور که بیگ رامی هم تنها شرکت‌کننده از آفریقاست.

در کنار مسابقه اصلی که از سال ۱۹۶۵ آغاز شده و مستر المپیا نام دارد مسابقات دیگری هم برگزار می‌شود که به تدریج دارند جایگاه خود را پیدا می‌کنند. «میس اُلمپیا» در واقع شاخه زنانه مسابقه اصلی است و جالب است که در این مسابقه نیز بیشتر آمریکایی هستند، اما «مونا پورصالح» بدنساز ایرانی‌الاصل کانادایی نیز به نوعی دومین ایرانی این مسابقه محسوب می‌شود!

گونه‌های دیگر این مسابقه نیز شامل مسابقات بادی فیزیک، ۲۱۲، فیزیک بانوان و حتی ولیچر المپیاست که در کل به ۱۱ دسته از مسابقات نمایش عضله توسعه پیدا کرده است.

 مستر المپیا

۵۶ سال سابقه

مسابقات  مستر اُلمپیا با پیگیری‌های بسیار «جو وِیدر» از سال ۱۹۶۵ راه‌اندازی شد و حرفه‌ای‌ترین مسابقه پرورش اندام جهان محسوب می‌شود. این مسابقات در طول این سال‌ها قهرمانان نامدار بسیاری به خود دیده است که شهرت و آوازه‌ای جهانی یافتند. از آرنولد شوارتزنگر بدنساز اتریشی که در دهه ۱۹۷۰، سلطان بلامنازعه بدنسازی جهان بود و بعدا تابعیت آمریکا گرفت. هنوز هم به گمان بسیاری، آرنولد زیباترین پیکره تاریخ را در قامت یک انسان خلق کرده است.

آرنولد ۷ بار قهرمان مستر المپیا شد و رکورد عجیبی خلق کرد، اما «لی هَنی» بدنساز آمریکایی سیاه‌پوست از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۱ توانست هشت بار پیاپی قهرمان شود. بعد از یک دوره تسلط شش ساله از سوی دوریان ییتس بریتانیایی، یک غول سیاه دیگر به نام رانی کُلمن از آمریکا از راه رسید تا از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ هشت بار پیاپی قهرمان مستر المپیا شود. کلمن نیز به دلیل تناسب اندام، به نوعی یادآور آرنولد شد و شهرت بسیاری کسب کرد.

هادی چوپان، امشب در مستر المپیا می‌درخشد؟

فیل هیث دیگر سیاه‌پوست عضلانی آمریکایی نیز از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به مدت هفت سال بی‌رقیب بود. بیگ رامی که سال گذشته قهرمان شد نیز به نظر می‌آید با وجود اندام کوه‌پیکر و حجم غول‌آسای عضلات خود امسال نیز شانس اول قهرمانی باشد، هر چند که براندن کری و هادی چوپان هم قطعا رقابت سختی با او خواهند داشت.

به هر حال امشب در اورلاندو که بامداد به وقت ایران می‌شود، هادی چوپان به روی استیج خواهد رفت تا رقابت سختی با کوه‌های عضله جهان داشته باشد. گرگ پارسی چشم به مقامی بالاتر از رتبه چهارم سال قبل خود دارد.

هادی چوپان، امشب در مستر المپیا می‌درخشد؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی