تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

نظر مسی درباره مثلث MSN MNM

امروز مرد جوان ما کیلیان است. لوییس سوارز و کیلیان بازیکنان بسیار متفاوتی هستند. لوییس یک شماره 9 واقعی است، یک مهاجم نوک که در محوطه جریمه عالی است و عادت به زدن گل‌های بسیار دارد.

کد خبر: ۱۱۰۹۶۹
۱۹:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

نظر مسی درباره مثلث MSN MNM

دیدارنیوز - ین فوق ستاره آرژانتینی در حال سازگاری با زندگی جدیدش در پاریس است. او تابستان امسال پس از سال‌ها حضور در بارسلونا از این تیم جدا شده و به پاری سن ژرمن ملحق شد تا چالش جدیدی را در زندگی حرفه‌ای خود تجربه کند. مسی در مصاحبه با فرانس فوتبال درباره مسائل بسیاری از رابطه با امباپه، جدایی از بارسلونا، کوپا آمه‌ریکا و توپ طلا صحبت کرده است.

خداحافظی از بارسلونا

« به هیچ وجه انتظار چنین اتفاقی را نداشتم. در ذهنم این بود که قراردادم را امضا می‌کنم و فورا به تمرینات ادامه می‌دهم. فکر می‌کردم همه چیز برنامه‌ریزی شده و تنها امضای من روی قرارداد مانده است. اما وقتی به بارسلونا رسیدم، آنها به من گفتند که چنین چیزی دیگر ممکن نیست، نمی‌توانم بمانم و باید باشگاه دیگری پیدا کنم چون بارسا شرایط لازم برای تمدید قرارداد با من را ندارد. این اتفاق برنامه‌هایم را تغییر داد.

پذیرش این موضوع بسیار دشوار بود. فکر کردن به این که باید خانه را ترک کنیم و تمامی شرایط روزمره خانواده زیر و رو خواهد شد سخت بود. بچه‌ها باید مدرسه‌هایشان را عوض می‌کردند و با مکانی جدید سازگار می‌شدند. این اولین بار بود که چنین اتفاقی در زندگی حرفه‌ای من رخ می‌داد. من و خانوده‌ام تصمیم گرفته بودیم که فوتبالم در بارسلونا به پایان برسد. این کاری سخت بود اما ما توانستیم در کنار هم از پس آن بربیاییم. چیزهای بسیاری از ذهنم عبور می‌کرد اما چاره‌ای جز جدایی نداشتم.»

انتقال به پی اس جی

« من شروع به فکر درباره آینده‌ام کردم و پاری سن ژرمن این موقعیت را در اختیارم قرار داد که به این تیم ملحق شوم. من پیشنهادهای دیگری نیز داشتم اما باید تایید کنم که خیلی زود به توافق رسیدیم. این کار آسانی نبود چون همه چیز باید خیلی زود و عملا یک شبه به سرانجام می‌رسید و این کاری دشوار با توجه به تمامی شرایط بود. مشخصا من جذب پروزه، بلندپروازی و بازیکنان حاضر در این باشگاه شدم. تمامی این عوامل باعث شد که سریع‌تر به توافق برسیم.»

تاثیر حضور دوستانی در پی اس جی

« وقتی باید تصمیمم را می‌گرفتم، این موضوع نقش مهمی را ایفا کرد چون می‌دانستم که باید به کشوری جدید بروم و از اول شروع کنم. این که می‌دانستم دوستانی در رختکن دارم به من اجازه داد که به خودم بگویم شرایط برای سازگاری آسان‌تر است. آنها در کوپا آمه‌ریکا مدام از من می‌پرسیدند که چه زمانی به آنها ملحق خواهم شد اما این موضوع همیشه در حد شوخی بود چون می‌دانستند که تصمیمم ادامه حضور در بارسلوناست و وقتی به آنها گفتم به پاریس می‌آیم شگفت‌زده شدند.»

لیگ قهرمانان

« این رویای تمامی افراد حاضر در این باشگاه است. این باشگاه سال‌هاست برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند و اخیرا بسیار نزدیک شده است. از نقطه نظر شخصی نیز برای من همینطور است. من دوست دارم قهرمان لیگ قهرمانان شوم و وقتی در بارسلونا بودم نیز به این موضوع اشاره کردم. چون قهرمانی در این رقابت دشوار بسیار لذتبخش است اما من فکر می‌کنم این گروه از بازیکنان ویژگی‌های لازم برای قهرمانی را دارند.

 درست است که پی اس جی در مرکز توجه قرار دارد اما تیم‌های قوی دیگری مانند چلسی، تیم‌های منچستر (یونایتد و سیتی)، رئال مادرید که همیشه درخشان است، اینتر و بایرن نیز هستند. آنها همگی تیم‌هایی بزرگ هستند. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم اما همچنان باید بیشتر یکدیگر را به عنوان یک تیم بشناسیم. برای فتح جام‌های مهم باید به عنوان یک تیم بازی کرد. این باعث می‌شود بگویم که ما در مقایسه با تمامی این باشگاه‌ها هنوز یک قدم عقب هستیم، آنها تجربه تیمی بیشتر از ما دارند.»

توپ طلا

« نه، حس نمی‌کنم که نامزد دریافت این جایزه باشم و هرگز تا زمان اعلام نتیجه در این باره حرف نمی‌زنم. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کسب یک توپ طلای دیگر عالی خواهد بود. همین حالا نیز استثنایی است که شش بار این جایزه را دریافت کرده‌ام و تنها بازیکنی هستم که چنین رکوردی دارد. کسب هفتمین جایزه باورنکردنی است. در این تابستان جامی را به دست آوردم که جایش در ویترین افتخاراتم خالی بود. اگر یک توپ طلای دیگر ببرم بسیار خوشحال و سپاسگزار خواهم بود اما نمی‌خواهم به این موضوع فکر کنم.

 در تیم من حداقل دو نفر هستند که مطمئنا به آنها رای خواهم داد، نیمار و امباپه. و سپس لواندوفسکی است که سال بسیار خوبی داشته است. بنزما نیز فوق العاده بوده است. ما می‌دانیم که قهرمانی بسیار مهم است: لیگ قهرمانان، یورو و کوپا آمه‌ریکا مطمئنا نقش بسیاری در رای‌ها دارد. »

امباپه

« کنار آمدن با بازیکنی مثل او بسیار آسان است. علاوه بر این، کیلیان بسیار خوب اسپانیایی حرف می‌زند. این باعث می‌شود همه چیز آسان‌تر باشد. من به قدر کافی او را می‌شناختم که با او هم صحبت شوم و نظرم را ابراز کنم. من هم مانند بقیه منتظر بودم ببینم چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما در آخر او با ما ماند و این برای من بسیار لذتبخش است. این اتفاق عامل دیگری به سود ماست که به اهدافمان دست پیدا کنیم.»

MSN در برابر MNM

« سن اهمیت دارد! ما جوان بودیم که بازی در کنار نیمار را شروع کردیم. امروز مرد جوان ما کیلیان است. لوییس سوارز و کیلیان بازیکنان بسیار متفاوتی هستند. لوییس یک شماره 9 واقعی است، یک مهاجم نوک که در محوطه جریمه عالی است و عادت به زدن گل‌های بسیار دارد. کیلیان دوست دارد لمس توپ بیشتری داشته باشد. او بسیار قدرتمند و سریع است که اگر فضای کافی داشته باشد می‌تواند حریف را از بین ببرد و او هم گل‌های زیادی می‌زند. آنها دو بازیکن فوق العاده هستند اما ویژگی‌های بسیار متفاوتی دارند.»

کوپا آمه‌ریکا

« فتح این جام واقعا باورنکردنی بود. این چیزی بود که من از مدت‌ها قبل رویایش را در سر داشتم. سال‌ها بود برای این جام جنگیده بودم. در موقعیت‌های بسیاری نزدیک شده بودم اما بالاخره به دستش آوردم، در خاک برزیل و برابر برزیل که بسیار باورنکردنی بود. این رویایی بود که به حقیقت پیوست. این که بالاخره موفق شدم با پیراهن آرژانتین چنین افتخاری کسب کنم باورنکردنی بود. این تجدید عهدی عالی با مردم آرژانتین بود.
« اگر زندگی حرفه‌ای خودم را بدون فتح جامی برای کشورم به پایان می‌بردم همیشه احساس عجیبی در درونم باقی می‌ماند. این جامی بود که در ویترین افتخاراتم کم داشتم. نمی‌توانستم تسلیم شوم. این شبیه به یک رهایی بود. به آن نیاز داشتم و فکر می‌کنم همه ما به آن نیاز داشتیم. این موضوع درباره مردم آرژانتین و فوتبال ما هم صدق می‌کند که پس از سال‌ها دوری به جام رسیدند.»
 

منبع: ورزش 3
برچسب ها: لیونل مسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی