تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

طرز تهیه تافی دالگونا؛ سریال بازی مرکب و آب‌نبات معروف!

شهرت فیلم و موسیقی کره‌ای در جهان همراه با انتشار فرهنگ روزمره زندگی مردم این سرزمین همراه است و اکنون در جدیدترین طوفان کره‌ای، سریال «بازی مرکب» با یک تافی معروف سئولی آمار جستجو‌های موتور‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۱۰۹۴۹
۱۵:۰۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

طرز تهیه تافی معروف داگونا

دیدارنیوز ـ به نقل از آکسیوس، اگر نام سریال «بازی مرکب» را شنیده‌اید حتما می‌دانید که این سریال کره‌ای در شبکه‌های فیلم و سریال خانگی طوفان به پا کرده است.

این مینی سریال ۹ قسمتی با طرح بازی گرسنگی در یک دنیای پادآرمان شهری اتفاق می‌افتد و در آن افرادی ناامید در بازی‌هایی کودکانه و مرگبار برای کسب یک جایزه نقدی بزرگ رقابت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: انتقاد شهرام ناظری از صدا و سیما


این سریال به حقایق ناراحت کننده اجتماعی-اقتصادی اشاره دارد که در بسیاری از جوامع طنین انداز شده و در مسیر تبدیل شدن به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها در تاریخ نتفلیکس، شبکه خانگی فیلم و سریال، است.

یکی از عناصر معروف این سریال یک آب نبات به سبک تافی به نام دالگونا، dalgona، است که از شکر ذوب شده و جوش شیرین تهیه می‌شود. قهوه دالگونا نیز که چندی پیش در فضای مجازی وایرال شد نام خود را از این آب نبات گرفته است.

کره‌ای‌ها خاطره روشنی از افرادی که با یک گاز در مقابل مدرسه ابتدایی آب نباتی به قیمت یک سکه می‌فروشند دارند؛ شکر ذوب شده به همراه کمی جوش شیرین خمیری ایجاد میکند که باید به سرعت پهن شود و شکل بگیرد.

دالگونا یکی از ارزان‌ترین، ناسالم‌ترین و در عین حال اعتیادآورترین خوراکی‌های کودکان سئول است که با بازی و سرگرمی همراه می‌شود. از زمان پخش این سریال جستجو برای طرز تهیه این آب نبات ۳۰درصد افزایش داشته است.

تهیه تافی دالگونا بسیار ساده و سریع است. لازم است مواد مورد نیاز خود را آماده کنید تا زمان مناسب را دز حین پخت این تافی از دست ندهید.

طرز تهیه تافی معروف دالگونا

برای درست کردن آن به ملاقه فلزی، یک قاشق غذاخوری شکر، یک نوک قاشق مرباخوری جوش شیرین، کاغذ روغنی، وردنه یا هر وسیله‌ای برای پرس کردن، یک چنگال برای همزدن و یک قالب برای شکل دادن به تافی نیاز دارید.

شکر را داخل ملاقه فلزی بریزید و با فاصله از شعله گاز نگهدارید تا شروع به ذوب شدن بکند؛ برای بهتر شدن کیفیت تافی لازم است حرارت به صورت پیوسته و متعادل باشد.

وقتی شکر شروع به ذوب شدن کرد، ملاقه را از روی حرارت کنار ببرید و کمی جوش شیرین به آن اضافه کند و با چنگال هم بزنید.

سپس تافی را به سرعت روی کاغذ روغنی منتقل کنید و با یک وردنه یا قابلمه آن را پهن کند و با کمک قالب به آب نبات خود شکل دهید. دالگونای شما آماده است؛ نوش جان.

برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی