تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

امارات صفر ـ ایران ۱؛ توقف ناپذیر مثل تیم ملی!

در ادامه سومین دور از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، ایران در ورزشگاه زعبیل دوبی میهمان تیم ملی امارات است. پیش از این دو بازی دیگر در این گروه انجام شده است.

کد خبر: ۱۱۰۸۱۵
۲۰:۳۰ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰

امارات ایران

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران شروع خوبی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ داشت. این تیم در بازی نخست با یک گل سوریه را در تهران شکست داد. شاگردان اسکوچیچ با کسب پیروزی سه بر صفر در بازی دوم مقابل عراق، نشان دادند که کاملا آماده یک صعود کم دردسر و مقتدرانه به جام جهانی هستند. تیم ملی در پایان هفته دوم با ۶ امتیاز صدرنشین گروه A بود، اما پیروزی دو بر یک امشب کره جنوبی مقابل سوریه این تیم را ۷ امتیازی کرد تا ملی پوشان فوتبال کشورمان امشب با هدف بازپس گیری صدر به میدان بروند. امارات، حریف تیم ملی در بازی امشب خواهد بود؛ تیمی که با دو امتیاز از دو بازی گذشته خود در مکان سوم جدول رده بندی گروه قرار دارد و هنوز طعم برد را نچشیده است.

ترکیب ابتدایی امارات: علی خصیف، شاهین عبدالرحمن، محمد العطاس، بندرالاحبابی، محمود خمیس، عبدالله حمد، ماجد حسن، عبدالله رمضان، خلیل ابراهیم، فابیو دلیما و علی مبخوت

ترکیب ابتدایی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، حسین کنعانی، شجاع خلیل‌زاده، امید نورافکن، سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی

گروه داوری: کریستوفر جیمز (استرالیا)، کمک ها: آنتون شیتینین و جورج لاکریندیس

بازی ایران و امارات در شرایطی آغاز شد که تیم ملی با یک تساوی نیز می‌تواند دوباره در صدر جدول قرار گیرد. پیش از این مسابقه و از همین گروه، کره جنوبی در کشورش سوریه با نتیجه 2ـ1 شکست داد و بازی عراق و لبنان نیز در دوحه به تساوی بدون گل رضایت دادند.

دقیقه 18: توپ گیری عالی نوراللهی توپ را در داخل محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش رسید. پاس در عرض خطرناک این بازیکن را عمر در دهانه دروازه دور کرد.

دقیقه 23: سردار آزمون روی یک پاس در عمق می رفت با دروازه بان امارات تک به تک شود اما علی خصیف با یک خروج به موقع و شیرجه بلند توپ را مشت کرد.

دقیقه 26: روی نفوذ و ارسال خوب بندرالاحبابی از سمت راست، خلیل ابراهیم در موقعیت سرزنی قرار گرفت اما ضربه کم دقت این بازیکن راهی به دروازه بیرانوند نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 27: شروع مجدد کوتاه علیرضا بیرانوند در حالی که می رفت با پرس شدید اماراتی ها خطر ساز شود با بیرون زدن سریع توپ برگشتی توسط این دروازه بان، یک کرنر برای حریف به همراه داشت.

دقیقه 38: سردار آزمون پس از چند متر حمل توپ با یک شوت زمینی دروازه حریف را نشانه گرفت؛ توپ پس از برخورد به بازیکن امارات مقابل طارمی قرار گرفت اما این بازیکن نتوانست ضربه خوبی به آن زده و از ریباند استفاده کند.

دقیقه 45: با خطای نورافکن روی علی مبخوت بازی برای یکی دو دقیقه متوقف شد و در نهایت نیمه نخست با وجود برتری نسبی تیم ملی ایران، بدون گل به اتمام رسید.  امارات در بیشتر دقایق دفاع کرد و تقریبا در 15 دقیقه پایانی نیمه نخست حتی یک فرصت خوب هم ایجاد نکرد.

نیمه دوم

با توجه به اینکه امارات نیاز به امتیاز کامل این بازی دارد تا در کورس صعود به جام جهانی بماند انتظار می‌رود در نیمه دوم احتیاط کمتری از خود نشان دهد و به دروازه ایران نزدیک شود. این اتفاق ممکن است فرصت بهتری برای حمله به ایران دهد. ایران با یک تغییر به نیمه دوم قدم گذاشت و علی قلی‌زاده به جای نورافکن به زمین آمد. نورافکن در نیمه نخست با شجاع خلیل‌زاده درگیری لفظی پیدا کرد و به خاطر یک خطا نیز کارت زرد گرفت.

دقیقه 49: حمله ایران از سمت راست با ارسال صادق محرمی ادامه یافت و سردار آزمون با اینکه در موقعیت نسبتا خوبی قرار داشت اما ضربه سر او از بالای دروازه امارات به بیرون رفت. 

دقیقه 54: ضربه کرنر ایران از چپ را کنعانی‌زادگان و مدافع امارات به بیرون زدند و با اینکه می‌توانست ضربه کرنر تجدید شود، داور اوت را به سود حریف اعلام کرد.

دقیقه 58: ضربه جهانبخش را دروازه‌بان امارات به سختی مهار کرد.

دقیقه 59: حمله برق‌آسای امارات با حرکت پا به توپ علی مبخوت به سوی دروازه ایران همراه شد و شجاع خلیل‌زاده با خطا او را متوقف کرد و داور هم کارت قرمز را به او نشان داد. ایران باید حدود نیم ساعت 10 نفره مقابل امارات میزبان بازی کند. اما بعد از سه دقیقه داور بازی با حکم داور مجازی، آفساید بازیکن اماراتی را در صحنه قبل‌تر اعلام کرد و آب سردی بر پیکر میزبان ریخت. شجاع هم به بازی برگشت تا همه چیز به حالت قبل بازگردد!

گل اول ایران: در دقیقه 70 بازی و بعد از ماجراهای مربوط به VAR، پاس تو در سردار آزمون در محوطه جریمه امارات به مهدی طارمی رسید و او هم بی‌معطلی توپ را از کنار دست علی خصیف به گل تبدیل کرد.

دقیقه 77: مهدی طارمی یک تنه به قلب دفاع امارات زد و شوت پای چپ او از بالای دروازه امارات به شکل خطرناکی به اوت رفت.

دقیقه 80: ارسال توپ از قلی‌زاده از سمت راست دوباره در محوطه جریمه امارات خطرساز شد اما توپ درست به مهدی طارمی نرسید. 

دقیقه 85: سرلک نیز به جای نوراللهی به زمین آمد تا با احسان حاج‌صفی و قلی‌زاده تعویض‌های ایران به عدد 3 برسد.

دقیقه 88: خطای بخیت سلیمان روی مهدی طارمی در محوطه جریمه با اعلام پنالتی همراه شد. سردار آزمون پشت ضربه پنالتی ایستاد و به سمت چپ خود زد اما خصیف توپ را مهار کرد و سردار در ادامه نیز نتوانست توپ را گل کند. 

دقیقه 90: امارات با تعداد زیاد روی دروازه ایران حمله کرد اما دفاع ایران توپ را ناقص دفع کرد و در ادامه شوت مهاجم اماراتی به آسمان رفت.

دقیقه 94: کریم انصاری‌فرد به جای آزمون وارد زمین شد. 

ایران در نهایت با تک گل طارمی در امارات پیروز شد و با 9 امتیاز به تنهایی در صدر جدول ایستاد تا روند پیروزی‌های تیم ملی نیز تداوم پیدا کند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی