تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

الهام علی اف به ایران: چشمانتان را باز کنید، اسرائیل را کجا دیده اید؟

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفت: اینکه با ما به چه کشوری ارتباط برقرار می‌کنیم و در چه سطحی این کار را انجام می‌دهیم به خودمان مربوط است.

کد خبر: ۱۱۰۵۹۹
۰۸:۲۳ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

الهام علی اف به ایران: چشمانتان را باز کنید، اسرائیل را کجا دیده اید؟

دیدارنیوز ـ «الهام علی‌اف»، رئیس جمهوری آذربایجان حضور فعال رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز با ایران را رد کرد و مدعی شد باکو سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند.

علی‌اف در شهر «جبرئیل» گفت: «آذربایجان سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند و بر همین اساس اقدام به برقراری روابط با همسایگانش می‌کند و به هیچ‌کس اجازه دخالت در امور داخلی خودش را نمی‌دهد.»

او اضافه کرد: «اینکه با ما به چه کشوری ارتباط برقرار می‌کنیم و در چه سطحی این کار را انجام می‌دهیم به خودمان مربوط است. علیه کشور‌هایی که دوستان نزدیک ارمنستان هستند ادعایی مطرح نمی‌کنیم. این کار ممکن است باعث آزردگی ما شود به خصوص اگر کشور همسایه‌مان باشد، اما این را مطرح نمی‌کنیم.»

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تأکید کرد: «ما خواستار احترام به حقوق حاکمیتی خودمان و عدم دخالت در مسائل داخلی‌مان هستیم. اتهامات مطرح‌شده علیه ما باید رسماً اثبات شوند. بگذارید بیایند اینجا و یک فرد خارجی پیدا کنند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «آن‌ها ادعا می‌کنند آذربایجان پای اسرائیل را به این مناطق باز کرده است. بگذارید چشمانشان را بازکنند و ببینند. اسرائیل را در کجای اینجا دیدند؟»

ساعاتی قبل‌تر «لیلا عبدالله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان هم ضمن بیان این ادعا که نیرو‌های ثالث «هیچ کشوری» در نزدیکی مرز ایران و آن کشور حضور ندارند، رابطه کشورش با تهران را مبتنی بر «دوستی و همکاری» توصیف کرده بود.

او که در نشست خبری روزانه صحبت می‌کرد گفت: «اول از همه، مایلیم تأکید کنیم همان‌طور که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک تلویزیون محلی گفته روابط میان مردمان کشور‌های ما در بالاترین سطح قرار دارد. روابط میان جمهوری آذربایجان و ایران مبتنی بر پیوند‌های تاریخی قوی، دوستی و همکاری است.»

لیلا عبدالله اوا در بخش دیگری از این نشست خبری مدعی شد نیرو‌های ثالث «هیچ کشوری» در نزدیکی مرز میان ایران و جمهوری آذربایجان حضور ندارند. او گفت: «ما ادعا‌ها درباره حضور نیرو‌های ثالث هیچ کشوری در نزدیکی مرز ایران-آذربایجان و یا اقدامات تحریک‌آمیز چنین نیرو‌هایی را نمی‌پذیریم، زیرا چنین دیدگاه‌هایی هیچ اساسی ندارند.»

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران، تصریح کرده بود که حضور فعال رژیم صهیونیستی در آذربایجان علیه امنیت ایران را برنمی‌تابیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در خصوص رزمایش‌های ایران در مرز جمهوری آذربایجان تصریح کرده بود که این گونه رزمایش‌ها در داخل اراضی ایران در چارچوب حق حاکمیت ملی ایران است و در ارتباط با تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرز‌های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی‌کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.»

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
معاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
حرف حق، کل دنیا قضیه دایی جان ناپلؤن حکومت ایران فهمیدن!
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
آقاالهام!!آنوقت که صهیونیستهارادرخاکتان قلع وقمع کنیم بهتون ثابت خواهیم کردوسندروخواهیم کرد!!
مت9
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
اسرائیل و تو خونه ننجونم اینها دیدیم
پهبادها رو هم اون به الهام جون داده
خانوم شفر هم تو خونه خلوت ننجونم اینها عکس یادگاری انداخته
هموطن آذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
نزدیک به سی میلیون آذری جمعیت ایران را تشکیل میدهند (حدودسه برابر جمعیت کشور آرانی ها) این دراز بی قواره اگر فهم داشت خود را مقابل حداقل این جمعیت عظیم آذری ها قرار نمی داد !؟چقدر آدم باید احمق باشد چشمش را به واقعیتها باز نکند .الهام خان بچرخ تا بچرخیم خیلی بد جوری شان کشورت را شکستی روزگار نشان خواهد داد چگونه آخرسر محتاج ایرانیها خواهی شد .فعلا برو پاچه خواری عثمانی هارو بکن.
ناشناس
|
India
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
ما چشمانمان باز است شما هستید که چشمانتان را بسته اید و حق فرزندی را به جا نیاورده اید ایقدر دروغ می گوید که شبیه پینوکیو شده
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی