تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تازه‌ترین خبر از حقوق بازنشستگان/ واریزی حقوق ماهانه بازنشسته‌ها بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان

با انتشار آمار حقوق ماهانه بازنشستگان مشخص شد که در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان حقوقی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

کد خبر: ۱۱۰۵۶۸
۱۵:۱۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

اخبار حقوق بازنشستگان

دیدارنیوز ـ با انتشار آمار حقوق ماهانه بازنشستگان مشخص شد که در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان حقوقی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

حادثه ۲۴ - با انتشار آمار حقوق ماهانه بازنشستگان مشخص شد که در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان حقوقی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد؟ آمار ماهانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نشان داد که مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ بین ۵ تا ۱۰ میلیون حقوق دریافت کردند. بخشی از گزارش دیوان محاسبات کشور درباره نظارت بر اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در چهار ماهه اول، به موضوع گزارش عملکرد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص دارد.

در این گزارش آمده است: به دلیل عدم تحقق منابع موضوع بند (و) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری، به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین، مبلغ ۵۶٫۹۸۹٫۰۰۰ میلیون ریال تنخواه‌گردان توسط خزانه‌داری‌کل کشور به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت گردیده است.

شایان ذکر است در دوماهه ابتدای سال برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به دلیل کمبود منابع در ماه‌های مورد نظر از مبلغ ۴۸٫۴۲۷٫۵۲۷ میلیون ریال تسهیلات بانکی استفاده گردیده که با روند افزایش وصول درآمد‌های حق بیمه در ماه‌های بعد، برای پرداخت حقوق مشمولین در دو ماهه دوم سال ۱۴۰۰، از دریافتی‌های حق بیمه استفاده شده است. در خصوص منابع بودجه‌ای صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال جهت پرداخت مستمری ذیل جدول شماره (۹) بودجه کل کشور و مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال جهت همسان‌سازی و متناسب‌سازی بازنشستگان از محل بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

صندوق بازنشستگی کشوری

در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۰ درصد بازنشستگان و موظفین حقوق‌بگیر مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، حقوقی پایین‌تر از ۳۰ میلیون ریال دریافت کرده‌ان که این رقم در سال ۱۴۰۰ تقریبا نزدیک به صفر شده است.

در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری حقوقی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

صندوق بازنشستگی و حمایت کارکنان فولاد

در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۰ درصد بازنشستگان و موظفین حقوق‌بگیر مشترک صندوق بازنشستگی فولاد، حقوقی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند که این رقم در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۱۲ درصد شده است.

همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد حقوقی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند. نتیجتاً پس از همسان‌سازی‌های صورت‌گرفته حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

تأمین اجتماعی

در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و قبل از اجرای متناسب‌سازی؛ ۸۴٫۹۴ درصد از جامعه تحت پوشش و پس از اجرای فاز اول متناسب‌سازی در اسفند ماه ۱۳۹۹ حدود ۷۶٫۶۱ درصد و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با اجرای فاز دوم متناسب‌سازی حدود ۴۴٫۶۶ درصد از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در طبقه کمتر از ۳۰ میلیون ریال و در حدود ۴۰٫۳۸ درصد از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان در طبقه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال قرار گرفته‌اند.

منبع: حادثه 24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
۸۹درصد ازبازنشستگان تامین اجتماعی حقوق ۵تا ۱۰میلیون تومن حقوق میگیرن و از کجاتون در آوردین؟!وقتی ۶۰درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستن و دولت و سازمان با راه انداختن بازی با اعداد و ساختن یه فرمول سلیقه ایی اونم با چندتا تبصره مثله داشتن دوفرزند تحت تکفل حقوقش میشه ۴میلیون و سیصد هزارتومن...اون ۵تا ۱۰میلیون تومن مال بازنشستگان کشوری و لشگریه که دولت خوب هواشونو داره و ازخزانه دولت هرساله یه ردیف بودجه ایی درنظر میگیره..بازنشستگان تامین اجتماعی علیرغم سختیهای دوران کار و باهمون اندازه سابقه و بیمه پردازی و گروه شغلی نصف صندوقهای دیگه دارن حقوق مبگیرن و کسی نیست از حقشون دفاع کنه..همین تبعیضهای بین صندوقهاست که هر کسی رو به اعتراض وامیداره..مگه همه مردم مال یه مملکت نیستن؟مگه قیمت اجناس برای همه یکسان نیست؟پس چرا وقتی یه بازنشسته تو صندوق کشوری و لشگری با ۳۰سال کارو بیمه پردازی ولی کار راحتتر در شرایط راحتتر در دوران کار الان بابد ۵تا ۱۰میلبون حقوق بگیره ولی بازنشسته تامین اجتماعی با همون شرایط سابقه و بیمه پردازی ولی با ابن تفاوت که بازنشسته تامین اجتماعی در دوران کار تو شرایط و محیط سختتر و کار سختتر اونم الان بخاطر همون کارهای سخت دارن با دستهای پینه بسته با هزارجور درد و بیماری دست و پنجه نرم میکنن باید ۳تا۴میلیون تومن حقوق بگیرن؟شما هم خوب تحقیق کنین بعد از آمار حقوقی بازنشستگان خبر بنویسین...یا برین و از هر صندوق یک نمونه فیش حقوقی بگیرین البته سابقشونو بیمه پردازیشونو گروه شغلیشون یکی باشه.از روی فیشاشون عکس بگیرین و شفاف سازی کنین تا همه متوجه تبعیضی که وجود داره بشن..یکی به همین مسوولین ۳تا۴میلیون تومن حقوق بدن بینیم با این تورم و گرونی چندروز درماه میتونن زندگیشونو پیش ببرن..
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
0
0
سلام جناب که الکی گفتی بازنشستگان تامین اجتماعی بین 5الی 10میلیون تومان حقوق میگیرد شاید تو نور چشمی هستی بیشتر هم دریافت کنید اما من و امثال من با 32سال سابقه بیمه حقوقم را 4/200هزار تومان دریافت میکنم مقداری با منطق بگویید خداوند متعال حاضر بر کارهامون است شاید امسال که حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی اومدند به مستضعفین کمک کند و یک مقداری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برود بالا توکل به خداوند متعال خدانگهدار همه دولتمردان عزیز
احمد
|
Germany
|
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
۲۰۰بارذکرشده که چنددرصدازبازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی ۵تا۱۰میلیون حقوق گرفتند این مباغ بااین گرونی عن هم نمیشه خودتون چندمیگیرین چراحقوق مدیران هم ذکر نمیشه ۲۰۰۰باربس کنید خیلی زشت
احمد
|
Germany
|
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
۲۰۰بارذکرشده که چنددرصدازبازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی ۵تا۱۰میلیون حقوق گرفتند این مباغ بااین گرونی عن هم نمیشه خودتون چندمیگیرین چراحقوق مدیران هم ذکر نمیشه ۲۰۰۰باربس کنید خیلی زشت
احمد مولا
|
Germany
|
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
چراحقوق مدیران چندین بار نمیگید اگه راسن میدحقوق مدیران راهم اعلام کنید این پولافقط درحدزنده بکدن هست هرروز جنس چندبرابرمیشه ولی دوریال که به حقوق کارگر اصافه میشه ۲۰۰۰باراعلام میگنید تف به این عدالت
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی