تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

اخذ ویزای کار کانادا روشی آسان یا سخت؟

کانادا به عنوان یک کشور مهاجر پذیر جذابیت بسیار زیادی برای افراد خواهان مهاجرت در ایران دارد. در مطلب زیر می‌توانید شرایط و مراحل مختلف مهاجرت به کانادا با اخذ ویزای کاری را بخوانید.

کد خبر: ۱۱۰۵۶۵
۱۴:۴۹ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

دیدارنیوز: گرفتن ویزای کار کانادا یکی از روش‌های مهاجرت است. افرادی که از طریق کار به کانادا مهاجرت می‌کنند به راحتی از پس پرداخت هزینه‌های بعد از مهاجرت خود برمی‌آیند.

در این روش نیاز نیست که پول زیادی داشته باشید. تنها تمکن مالی کافی است.

نه خبری از شهریه است و نه خبری از نیاز به پول هنگفت برای سرمایه گذاری. در قبال کار، حقوق دریافت می‌کنید و به واسطه حقوق خود هزینه‌های معمول زندگی را پرداخت خواهید کرد.

ویزای کار کانادا

در برابر سایر روش‌های مهاجرتی که برای خیلی از افراد عادی قابل استفاده نیستند، گزینه بسیار مناسبی است. همین مسئله باعث شده تا این روش طرفداران بسیاری داشته باشد. حالا سوال اینجاست! " شانس موفقیت ما به عنوان یک متقاضی چقدر است؟ جواب سوال، در این مقاله به صورت کامل داده شده.

آسان‌ترین شیوه مهاجرتی به کانادا

چندین و چند روش برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که گرفتن ویزای کار کانادا یکی از آن‌ها است. باور کنید، همه آن‌ها را می‌توان به آسان‌ترین شیوه مهاجرتی به کانادا معرفی کرد. همه‌ی راه‌ها آسان است؛ اگر و تنها اگر شرایط استفاده از آن‌ها را داشته باشید.

با این حال، از بین تمام روش‌ها این مهاجرت کاری است که به نظر برای اکثر افراد قابل استفاده می‌آید. دلیل این که از آن به عنوان راحت‌ترین راه یاد می‌شود هم همین است.

شانس موفقیت در مهاجرت به کانادا از طریق کار چقدر است؟

شانس موفقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. قرار نیست که چشم بسته وارد ماجرا بشوید. یک سیستم امتیاز دهی وجود دارد که قبل ازاقدام به مهاجرت می‌توانید شانس موفقیت خود را در آنجا برآورد کنید. به این سیستم امتیازدهی اکسپرس انتری گفته می‌شود.

در این سیستم به شما براساس فاکتور‌هایی مانند سن، تحصیلات، مهارت زبانی، مهارت کاری، سابقه کار و خیلی چیز‌های امتیاز داده می‌شود. سه حالت پیش می‌آید!

  • امتیاز شما به حد نصاب نمی‌رسد که در این صورت، امیدی به دعوت‌نامه نداشته باشید. 
  • امتیاز شما لب مرز است! شانس موفقیت شما وجود دارد، ولی زیاد بالا نیست.
  • امتیاز شما بسیار بالا است. شانس موفقیت بسیار بالایی دارید.

نکته مهم: ویزا‌های کاری بسیار متنوع هستند و روش‌های مختلفی برای گرفتن این نوع ویزا وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها شرایط خاص خودشان را دارند. ممکن است در دریافت ویزای اسکیل ورکر محدودیت داشته باشید، ولی به راحتی بتوانید از طریق برنامه استانی ویزای کاری خود را اخذ کنید. در نتیجه قبل از اقدام همه چیز را برآورد کنید و شانس موفقیت خود را در برنامه‌های متفاوت در نظر بگیرید.

افراد مختلف؛ تجربه‌های متفاوت

با توجه به اینکه افراد، از چه طریقی و تحت چه شرایطی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام کرده‌اند، تجربه‌های مختلفی حاصل می‌شود.

حتی زمان نیز در این مسئله دخیل است. ممکن است در بازه زمانی‌ای برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید که نیاز بازار کار بسیار پایین است یا سیاست‌ها جذب مهاجر با تغییرات محدود کننده روبرو شده است. در مقابل، ممکن است وقت مناسبی اقدام کنید و همه چیز به نفع شما باشد.

به همین خاطر است که نمی‌توان در رابطه با سختی و آسانی گرفتن ویزای کار کانادا براساس تجربیات اشخاص قضاوت کرد. مگر اینکه این افراد در همه فاکتور‌ها شبیه به شما باشند.

نتیجه: تحت شرایط مختلف تجربه‌های متفاوتی رقم خواهد خورد.

سخت‌ترین مرحله در اخذ ویزای کار کانادا

سخت‌ترین مرحله در اخذ ویزای کار کانادا پیدا کردن کار مناسب است. دو مشکل پیش روی شما است:

  • به یک کارفرمای کانادایی ثابت کنید که برای کار کردن به شما بیشتر از یک شهروند کانادایی نیاز دارد.
  • کارفرمای کانادایی شما به دولت ثابت کند که باید شما را استخدام کند؛ چون هیچ شهروند کانادایی‌ای نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

این دو مرحله به گفته اکثر افراد سخت‌ترین قسمت ماجرا است. اگر در کانادا دارای ارتباطات باشید یا یک وکیل خوب و دارای ارتباطات بالا داشته باشید مشکل تا حد زیادی رفع می‌شود.

ویزای کار کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار برای چه کسانی آسان است؟

مهاجرت کاری به کانادا برای کسانی که از شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار هستند آسان است.

شرایط اولیه عبارت‌اند از:

  • داشتن گذرنامه
  • سلامتی
  • نداشتن محکومیت جنایی
  • داشتن مواردی در زندگی شخصی که شما را به بازگشت به کشورتان ترغیب می‌کند. افسر باید مطمئن که شما بعد از تمام شدن تاریخ انقضای ویزا به کشور خود برمی‌گردید.

شرایط ثانویه به میزان تحصیلات، مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه، تجربه کاری، سن، داشتن پیشنهاد شغلی در کانادا و انطباق پذیری برمی‌گردد. هر یک از این موارد در پذیرش شما موثراند. اگر در رابطه با تمامی آن‌ها شرایط خوبی داشته باشید گرفتن ویزا کاری کانادا کار برایتان بسیار آسان خواهد بود.

به عنوان مثال:

مهاجرت برای فردی با مشخصات زیر آسان است:

  • تحصیلات فوق لیسانس دارد (۲۳ امتیاز) 
  • ۴ سال سابقه کاری مرتبط دارد (۱۳ امتیاز)
  • سن او زیر ۳۷ است (۱۰ امتیاز)
  • پیشنهاد شغلی دارد (۱۰ امتیاز)
  • دارای مهارت زبانی سطح Clb۸ است (۲۰ امتیاز)
  • انطباق‌پذیری قابل قبولی دارد (به عنوان مثال همسر او نیز مهارت زبانی با حداقل clb۴ دارد (۵ امتیاز)

این فرد جمعا دارای ۸۱ امتیاز خواهد بود که از امتیاز مورد قبول که ۶۷ تا است بالاتر است.

مهاجرت به کانادا از طریق کار برای چه کسانی دشوار است؟

همانطور که مشاهده کردید شرایط مختلفی برای برآورد کردن شانس موفقیت در گرفتن ویزای کاری کانادا دخیل هستند. ممکن است شما سابقه کیفری داشته باشید که امنیت کانادا را تهدید می‌کنید. مسلما مهاجرت کاری و هر نوع مهاجرت دیگری برای شما دشوار خواهد بود.

یا اینکه شرایط اختصاصی کاملا خوبی نداشته باشید و در نتیجه امتیاز شما به حد نصاب نرسد. نمی‌توان امیدی به این شرایط داشت.

چطور ویزا کاری کانادا را به راحتی دریافت کنیم؟

همه چیز واضح و روشن است. دولت کانادا با سیستم امتیازبندی که در اختیار متقاضیان ویزای کار قرار داده، مشخص کرده که چه چیز‌هایی برای او از اهمیت بیشتری برخوردارند.

به غیر از مقوله سن، همه چیز به خود شما بستگی دارد. می‌توانید برای بهبود آن تلاش کنید.

پیشنهاد:

  • اگر مهارت زبان انگلیسی شما سطح بالایی ندارد، برای بالابردن آن تلاش کنید. 
  • اگر سابقه کاری ندارید در جایی مشغول به کار شوید.
  • اگر پیشنهاد کاری ندارید برای گرفتن آن اقدام کنید و سایر شرایط را نیز یکی یکی بهتر و بهتر کنید.

علاوه بر همه اینها، این که چه کسی کار‌های مهاجرت شما را انجام می‌دهد مهم است.

اگر خودتان قرار است این کار‌ها را انجام دهید باید سطح اطلاعاتی بسیاری بالایی در رابطه با مقوله مهاجرت داشته باشید. اگر کار‌های خود را به شخص دیگری می‌سپارید و می‌خواهید وکیل مهاجرتی بگیرید، باید به یک فرد باتجربه و باسابقه مراجعه کنید.

برچسب ها: بازرگانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی