تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

نامه‌ی وکلای بازداشتی و مهدی محمودیان به قوه‌قضاییه

ابوذر نصرالهی وکلیل آرش کیخسروی اعلام کرد وکلای بازداشتی و مهدی محمودیان در نامه‌ای، نقض قانون به هیات نظارت مرکزی حسن اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حقوق شهروند آماده کردند.

کد خبر: ۱۱۰۴۸۵
۰۹:۴۴ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

مهدی محمودیان و وکلای بازداشتی

دیدارنیوز - ابوذر نصرالهی وکیل -آرش کی‌خسروی- از نامه‌ی وکلای بازداشتی-مصطفی نیلی و آرش کی‌خسروی- و مهدی محمویان-فعال حقوق‌بشر- به قوه‌قضاییه خبر داد.

این وکیل دادگستری درباره‌ی محتوای این نامه به انصاف نیوز گفت: در پی تماسی که موکل بنده از زندان داشتند؛ اعلام کردند نامه‌ای را تحت عنوان گزارش نقض قانون به هیأت نظارت مرکزی حسن اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی آماده کردند.

از طریق مسوولین زندان قصد ارسال آن را داشته‌اند که به ایشان اعلام کردند؛ می‌بایست درباره‌ی تحویل این نامه از مقامات ذی‌ربط کسب تکلیف نمایند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه این نامه در نُه محور تنظیم شده است، گفت: اولین محور سلب آزادی شخصی و ممانعت از احقاق حق دادخواهی و دسترسی به مراجع قضایی، عدم پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی شهروندان توسط مقامات ذی‌ربط و سو استفاده از قدرت است. دومین محور برخورد دور از شان و خلاف اخلاقی و موازین قانونی، توسط ماموران حفاظت اطلاعات قوه‌قضاییه است که ضابط قضایی محسوب نمی‌شوند. سومین محور نیز صدور دستور جلب غیر قانونی است.

چهارمین محور این گزارش خروج بازپرس از اصل بی‌طرفی بوده است.

پنجمین محور هم عدم تفهیم اتهام فوری و به سرعت بوده است. ششمین محور هم نقض قانون و عدم توجه به درخواست‌های مکرر آنها برای دسترسی به وکیل بوده است.

او ادامه داد: هفتمین محور عدم ارائه‌ی عدله و صدور قرار بازداشت موقت برخلاف قانون است و در محور هشتم به نگهداری به مدت ۲۳ روز در انفرادی اشاره کرده‌اند. نهمین و آخرین محور هم بی‌توجهی به حریم خصوصی و تفتیش منازل افراد بازداشتی است.

این وکیل دادگستری در انتها تاکید کرد: این‌ نامه را وکلای بازداشتی به همراه آقای مهدی محمودیان تهیه کرده‌اند. هیچ مسئولی نمی‌تواند از پذیرش نامه‌ها به هر بهانه‌ای خودداری کند، مخاطب این نامه ارگان‌های رسمی قوه‌قضاییه است و هر دلیلی برای عدم پذیرش این نامه غیرموجه است.

وی گفت که زمان دادگاه مشخص شده و قرار است که ۲۱ مهرماه برگزار شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی