تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ارزش یارانه معیشتی به ۳۰ هزار تومان رسید

ارزش یارانه نقدی و معیشتی مهرماه به ۳۰ هزار تومان رسید، زیرا ارزش پول ملی از آبان ۹۸ تا مهر ۱۴۰۰ تقریبا به نصف رسیده است.

کد خبر: ۱۱۰۴۵۶
۱۶:۴۱ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

ارزش یارانه معیشتی

دیدارنیوز ـ اشتباه نخواندید! ارزش یارانه‌ای که شب گذشته تحت عنوان «یارانه معیشتی» به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، تقریبا به نصف ارزش اولین ماه پرداختش رسیده است. چرا که شاخص قیمت مصرف‌کننده از آبان ۹۸ تا شهریور امسال ۱.۹ برابر شده است.

در نتیجه ۵۵ هزار تومان در مهر ۱۴۰۰، معادل ۳۰ هزار تومان در آبان ۹۸ قدرت خرید دارد. همینطور خانوار ۲ نفره که یارانه ۱۰۳ هزار تومانی می‌گیرد، در واقع معادل ۵۵ هزار تومان آبان ۹۸ قدرت خرید به دست می‌آورد.

این یعنی، سیاست‌های رفاهی بدون همراهی سیاست پولی و مالی، به مرور زمان کارکرد خود را از دست می‌دهند؛ البته پیوست ماجرا این است که قیمت بنزین ۳ هزار تومانی نیز به همان نسبت ارزان‌تر شده است.

در نتیجه افرادی که دارای خودرو هستند، با این یارانه می‌توانند به همان میزان آبان ۹۸، بنزین مصرف کنند. در واقع اینجا هم ضرر اصلی متوجه افرادی است که خودرو نداشته‌اند.

برچسب ها: یارانه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی