تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
پژوهشگران امریکایی مطرح کردند

احتمال کاهش میزان بستری شدن بیماران کرونا به کمک ضد انعقاد‌ها

پژوهشگران آمریکایی و سوئیسی در بررسی جدید خود قصد دارند با استفاده از داروی ضد انعقاد خون، میزان بستری شدن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان را کاهش دهند.

کد خبر: ۱۱۰۴۴۰
۱۶:۰۸ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

ضد انعقادها و احتمال کاهش بستری شدن بیماران کرونا

دیدارنیوز ـ به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه مینه‌سوتا، بسیاری از افراد مبتلا به کووید-۱۹ به خاطر التهاب شدید، لخته شدن غیرطبیعی خون را تجربه می‌کنند که می‌تواند به بروز عوارض جدی و مرگ و میر منجر شود. پژوهشگران "دانشگاه مینه‌سوتا" آمریکا و "دانشگاه بازل" سوئیس، در تلاش برای یافتن راه‌های کاهش لخته شدن خون، کاهش میزان بستری شدن با تجویز دارو‌های ضد انعقاد خون را مورد بررسی قرار دادند.

"سامه حوضین"، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا و از پژوهشگران این پروژه گفت: ما می‌دانیم که کووید-۱۹ می‌تواند شکل‌گیری لخته‌های خون را در پی داشته باشد که به مرگ بیماران منجر می‌شوند، اما باید دید که آیا دارو‌های ضد انعقاد خون می‌توانند جان افراد مبتلا به کووید-۱۹ را نجات دهند یا خیر. دارو‌های ضد انعقاد، برای جلوگیری از لخته شدن خون در بیمارانی تجویز می‌شوند که لخته شدن خون در ریه‌ها یا پا‌ها را تجربه می‌کنند. همچنین این دارو‌ها می‌توانند از لخته شدن خون در مغز جلوگیری کنند. دارو‌های ضد انعقاد خون، درمان استاندارد چنین بیماری‌هایی به شمار می‌روند؛ به همین دلیل ما داده‌ها را بررسی کردیم تا ببینیم که آیا این دارو‌ها بر بستری شدن ناشی از کووید-۱۹ تأثیر می‌گذارند یا خیر.

وی افزود: ما در حال حاضر می‌دانیم که ازدحام در بیمارستان‌ها می‌تواند خطر مرگ و میر بیماران را افزایش دهد؛ بنابراین کاهش بستری شدن در بیمارستان ممکن است تأثیر مثبتی هنگام شیوع کووید-۱۹ داشته باشد.

این پژوهش نشان داد بیمارانی که دارو‌های ضد انعقاد خون را پیش از ابتلا به کووید-۱۹ مصرف کرده بودند، به رغم این که سن بالاتر و شرایط مزمن‌تری نسبت به سایر بیماران داشتند، کمتر در بیمارستان بستری شدند.

درمان با آنتی‌بادی مونوکلونال با کاهش میزان بستری کووید-۱۹ همراهی دارد

دارو‌های ضد انعقاد خون، صرف نظر از اینکه آیا پیش از ابتلا به کووید-۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیرند یا هنگام بستری شدن در بیمارستان آغاز می‌شوند، مرگ و میر را تقریبا به نصف کاهش می‌دهند.

بیماران بستری شده مبتلا به کووید-۱۹، بدون در نظر گرفتن نوع یا دوز داروی مورد استفاده می‌توانند از مزایای دارو‌های ضد انعقاد خون بهره‌مند شوند.

حوضین ادامه داد: حدود نیمی از بیمارانی که به دلیل لخته شدن خون در پاها، ریه‌ها یا سایر دلایل، دارو‌های ضد انعقاد خون برای آن‌ها تجویز می‌شود، دارو‌ها را مصرف نمی‌کنند. ما با افزایش پای‌بندی بیمارانی که از پیش دارو‌های ضد انعقاد خون برای آن‌ها تجویز شده، می‌توانیم آثار منفی کووید-۱۹ را کاهش دهیم. در حال حاضر در بیشتر مراکز درمانی سراسر جهان، پروتکل‌هایی برای آغاز کردن دارو‌های ضد انعقاد خون در بیمارانی وجود دارد که برای نخستین بار به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند، زیرا این داروها، یک گزینه درمانی حیاتی به شمار می‌روند. دارو‌های ضد انعقاد خون به غیر از کووید-۱۹، برای درمان بیماری‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که با لخته شدن خون همراه هستند.

به گفته پژوهشگران، در گام‌های بعدی باید اطمینان حاصل شود که نتایج این پژوهش، به سیستم‌های مراقبت بهداشتی در کشور‌های پیشرفته یا جمعیت‌های خاص منحصر نمی‌شود. آن‌ها در حال حاضر با گروه‌های پژوهشی در سایر نقاط جهان مانند مصر همکاری می‌کنند تا ببینند که دارو‌های رقیق‌کننده خون چگونه بر بیماران در سیستم‌های مراقبت بهداشتی با سرمایه‌گذاری کمتر تاثیر می‌گذارند.

این پژوهش، در مجله "The Lancet" به چاپ رسید.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی