تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

پرواز تیم ملی و کابوس طوفان شاهین! + فیلم (اختصاصی)

تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز تهران را به مقصد امارات ترک می‌کند تا پنج‌شنبه با تیم ملی این کشور بازی کند. اما به نظر می‌آید این پرواز با دردسرهایی همراه است.

کد خبر: ۱۱۰۴۱۳
۱۳:۳۴ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

اختصاصی، پرواز تیم ملی و کابوس طوفان شاهین! (+ فیلم)

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: به فاصله کمی از اعلام فهرست تیم ملی فوتبال ایران که از سوی دراگان اسکوچیچ در روز جمعه اخیر صورت گرفت، یک خبر نگران‌کننده در حوزه آب و هوا نیز در رسانه‌های ایران منتشر شد. بروز یک طوفان حارّه‌ای در محدوده دریای عمان و نزدیکی مرز‌های ایران سبب شد هشدار لازم در جنوب شرقی ایران به ساکنان آن منطقه از کشور داده شود.

این طوفان حارّه‌ای و چرخنده که به نام «شاهین» مشهور شده و از سمت اقیانوس هند به سمت جنوب ایران آمده بر خلاف گردباد‌های اینچنینی که معمولا به سمت شمال و شرق حرکت می‌کنند، به سمت غرب و کمی جنوب در حال حرکت است و سرعت آن ظاهرا تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد.

این اتفاق باعث شد که دیروز چند پرواز در ایران به سمت پاکستان و چابهار حتی لغو شود. گردباد شاهین عصر جمعه بیشتر در پاکستان فعال بود و انتظار می‌رفت که به سمت شرق و شمال برود، اما از دیروز راه خود را کج کرده و به سمت جنوب و غرب در حال تاخت‌و تاز است.

نکته ترسناک و مسئله‌ساز این است که این طوفان خطرناک بعد از ظهر امروز به سمت دوبی می‌رود، همانجایی که قرار است هواپیمای اختصاصی تیم ملی فوتبال ایران فرود بیاید و بازیکنان خود را به محل اقامت و تمرین خود برای بازی روز پانزدهم مهر مقابل تیم ملی امارات برسانند!

بر اساس اطلاعاتی که دیدارنیوز به دست آورده، پرواز تیم ملی فوتبال که از سوی شرکت زاگرس و به صورت اختصاصی انجام می‌شود قرار بوده ظهر امروز انجام شود، اما طی دو مرحله به تعویق افتاده و ظاهرا ۴ بعد از ظهر انجام خواهد شد. نکته مهم این است که طوفان شاهین بر اساس پیش‌بینی‌ها عصر امروز تا حدود ۴۰ کیلومتری دوبی حرکت خواهد کرد و این موضوع ممکن است برای هواپیمای تیم ملی مشکلاتی ایجاد کند.

نکته مهم این است که اگر ریسک این پرواز بالا برود و سرعت وزش گردباد در محدوده کوریدور هوایی فرودگاه دوبی زیاد شود حتی ممکن است پرواز تیم ملی باز هم با تعویق روبرو شود! در واقع گردباد شاهین مثل باد‌های مست، مسیر خود را تغییر می‌دهد و این موضوع ممکن است نگرانی‌هایی را برای پرواز هواپیمای تیم ملی ایران به وجود بیاورد.

از نگاه خلبان‌ها، گردباد‌های اینچنینی به هیچ وجه با هواپیما و هرگونه طیاره شوخی ندارد، خصوصا که اعضای تیم ملی تفاوت‌هایی نیز با مسافران عادی و روزمره دارند و نگاه یک کشور به آنهاست. به هر ترتیب امیدواریم این طوفان تبدیل به کابوس تیم ملی نشود و بازیکنان و کادر فنی به سلامت در دوبی فرود بیایند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی