تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه آمریکا: زمان ایران برای بازگشت به مذاکرات برجامی، نامحدود نیست

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد که زمان بازگشت ایران به مذاکرات برجامی، نامحدود نخواهد بود و این درک، میان اروپایی‌ها، روسیه و چین نیز وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۰۱۸۹
۱۱:۳۷ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰

وزیر خارجه آمریکا: زمان ایران برای بازگشت به مذاکرات برجامی، نامحدود نیست

دیدارنیوز - «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد که زمان بازگشت ایران به مذاکرات برجامی، نامحدود نخواهد بود و این درک، میان اروپایی‌ها، روسیه و چین نیز وجود دارد.

وی افزود که تاکنون شش دور مذاکره برگزار شده است و اکنون توپ در زمین ایران است، اما این مدت نامحدود نخواهد بود.

آنتونی بلینکن بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام مدعی شد: «در جریان مذاکرات برجامی وین با متحدان اروپایی، چین و روسیه نشان دادیم در صورتی که ایران آماده بازگشت به تعهدات خود در قالب برجام باشد، ما نیز روند مشابهی را در پیش خواهیم گرفت».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «طرف ایرانی هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی برای بازگشت به برجام نشان نداده است».

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: «حدود سه ماه است که آنها از مذاکرات دور هستند. البته مشغول انتخابات و تشکیل دولت جدیدی بودند، ولی هنوز به مذاکرات باز نگشته‌اند. اکنون توپ در زمین آن‌هاست، ولی این روند برای طولانی مدت ادامه نخواهد داشت».

وی طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد: «مشکلی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، این است که از آنجا که ایران برنامه هسته‌ای خود را در نقض برجام دنبال می‌کند و سانتریفیوژهای پیشرفته‌‌تری به کار گرفته و انباشت اورانیوم غنی‌شده ۲۰ یا حتی ۶۰ درصدی را بالا می‌برد، به جایی خواهیم رسید که بازگشت به برجام به دلیل پیشرفت این کشور، دیگر مزایای آن توافق را نخواهد داشت».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که امیدواریم تمامی هم‌پیمانان ما بتوانند ایران را به بازگشت به مذاکرات ترغیب کنند تا ببینیم آیا هنوز می‌توانیم به توافق برجام برگردیم.

منبع: ایلنا
برچسب ها: برجام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی