تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

چند درصد بازنشستگان تامین اجتماعی زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند؟

با وجود اجرای دو مرحله از قانون همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق ۴۰ درصد از این اقشار همچنان در سطحی بسیار ناچیز و زیر ۳ میلیون تومان است.

کد خبر: ۱۱۰۱۲۲
۱۶:۳۵ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

دیدارنیوز ـ مقایسه وضعیت حداقلی بگیران تامین اجتماعی در قبل و بعد از اجرای قانون همسان سازی حکایت از آن دارد که همچنان بخش بزرگی از اقشار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی حقوقی دریافت می‌کنند که آن‌ها را از برآورده کردن کف نیاز‌های معیشتی خود ناتوان می‌کند.

حقوق ۴۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی بین ۵ تا ۱۰ میلیون است

طبق آماری که فارس آن را بازنشر کرده است در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و قبل از اجرای متناسب‌سازی؛ ۸۴.۹۴ درصد از جامعه تحت پوشش و پس از اجرای فاز اول متناسب سازی در اسفند ماه ۱۳۹۹ حدود ۷۶.۶۱ درصد و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با اجرای فاز دوم متناسب‌سازی حدود ۴۴.۶۶ درصد از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در طبقه کمتر از ۳۰ میلیون ریال و در حدود ۴۰.۳۸ درصد از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان در طبقه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال قرار گرفته‌اند.

بهبود قابل توجه وضعیت حقوق بازنشستگان کشوری و فولاد

نگاهی به اجرای قانون همسان سازی در سایر اقشار بازنشسته نشان می‌دهد اجرای این قانون منابع بیشتری به آن‌ها رسانده است چنان که در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۰ درصد بازنشستگان و موظفین حقوق‌بگیر مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، حقوقی پایین‌تر از ۳۰ میلیون ریال دریافت نموده‌اند که این رقم در سال ۱۴۰۰ تقریبا نزدیک به صفر گردیده است، در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری حقوقی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال دریافت نموده‌اند.

علاوه براین بهبود شرایط حقوق بازنشستگان فولاد نیز با اجرای قانون همسان سازی بسیار قابل توجه‌تر از بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است به نحوی که در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۰ درصد بازنشستگان و موظفین حقوق‌بگیر مشترک صندوق بازنشستگی فولاد، حقوقی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال دریافت نموده‌اند که این رقم در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۱۲ درصد گردیده است، همچنین در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد حقوقی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال دریافت نموده‌اند. نتیجتاً پس از همسان‌سازی‌های صورت‌گرفته حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

منبع: کاما پرس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
1
چرابه وضعيت بازنشستگان تأمين اجتماع رسيدگى نميكنند مجلس كجاست وبرنامه بوجه خواب تشريف دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
0
1
سلام مابین تفاوت فروردین به کجا رسید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی