تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

بهبودیافتگان کرونا چه بخورند، چه نخورند؟

احمدرضا رسولی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: تغذیه صحیح بیماران مبتلا به کووید۱۹ در دوران نقاهت بسیار حائز اهمیت بوده بنابراین این افراد باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

کد خبر: ۱۱۰۱۰۵
۱۵:۳۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

تغذیه بهبودیافتگان کرونا

دیدارنیوز ـ احمدرضا رسولی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با تغذیه صحیح دوران نقاهت کووید۱۹ اظهار کرد: این افراد باید مقادیر زیادی مایعات از جمله آب، آبمیوه طبیعی تازه (آب هندوانه و آب پرتقال)، آب سبزی‌های تازه مانند آب کرفس، آب هویج، چای کمرنگ، آب گوشت یا مرغ به میزان حداقل ۸ لیوان در روز به منظور رقیق کردن ترشحات درون مجرای هوایی است.

وی در رابطه با مصرف سوپ، میوه‌ها و سبزیجات تازه در دوران نقاهت، افزود: افرادی که دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند باید انواع سوپ داغ مانند سوپ سبزیجات، سوپ جو، سوپ بلغور و سوپ جو دوسر، آش‌های سبک مانند آش برنج، آش جو، آش سبزیجات و مصرف روزانه میوه و سبزی‌های تازه از جمله کاهو، کلم، سبزی خوردن یا سبزیجات آبپز به صورت دورچین غذا که باعث تحریک اشتها و تامین ریزمغذی‌های لازم است را، مصرف کنند.

این متخصص در رابطه با مصرف منابع غذایی ویتامین A، تصریح کرد: استفاده از مقادیر زیاد منابع غذایی ویتامین A مانند زرده تخم مرغ، گوشت ماهی، جگر، میوه‌ها، سبزی‌های زرد و نارنجی همچون کدوحلوایی، هویج، فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی، برگ‌های تیره رنگ کاهو و اسفناج سبب حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با مصرف منابع غذایی ویتامین C، گفت: افرادی که دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند از منابع غذایی ویتامین C به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن مانند مرکبات، سبزیجات سبز رنگ مانند فلفل دلمه‌ای یا آب نارنج و آبلیمو ترش تازه همراه غذا و سالاد که سبب افزایش اشتها می‌شود را استفاده کنند.

رسولی در رابطه با مصرف منابع غذایی پروتئینی، روی و آهن، اظهار کرد: استفاده از منابع غذایی پروتئین، روی، آهن و سلنیوم که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی سالمون یا میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز‌ها و خشکبار حداقل ۲وعده در روز برای بیمارانی که دوران نقاهت خود را می‌گذرانند، مفید است.

وی در رابطه با استفاده از روغن‌ها در پخت غذا، افزود: استفاده از روغن گیاهی با روغن نباتی شامل آفتابگردان، سویا، کنجد، کلزا به منظور تامین بخشی از انرژی موردنیاز روزانه و تامین برخی از اسید‌های چرب ضروری و ویتامین‌های محلول در چربی در تهیه غذا از جمله مواد مفید برای مصرف بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ است.

این مسئول در رابطه با مواد غذایی مفید برای بیمارانی که دوران نقاهت کووید۱۹ را سپری می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و زردچوبه در تهیه غذا به علت خاصیت ضدالتهاب آن و اضافه کردن سیر و پیاز تازه و زنجبیل به غذا‌ها که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، گفتنی است استفاده از موز و زنجبیل در مواردی سبب ایجاد حالت تهوع می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با بیان اینکه مصرف منظم صبحانه و ۲ تا ۳ میان‌وعده برای تامین بهترین انرژی ریزمغذی‌های مورد نیاز بیماران مفید است، خاطرنشان کرد: اضافه کردن مقداری پودر سبوس خوراکی برنج یا گندم فراوری شده و استاندارد به غذا‌هایی همچون آش، سوپ یا سالا برای جلوگیری از یبوست مفید است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی