تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آغاز ثبت نام اینترنت رایگان دانش‌آموزان، معلمان و اساتید

ثبت نام دریافت اینترنت رایگان معلمان، دانش‌آموزان، اساتید، دانشجویان و طلاب از طریق وب‌سایت ictgifts.ir آغاز شد.

کد خبر: ۱۱۰۱۰۳
۱۵:۲۶ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

آغاز ثبت نام اینترنت رایگان

دیدارنیوز ـ به گزارش زومیت، اواسط شهریورماه بود که وزارت ارتباطات اعلام کرد که تعرفه استفاده از شبکه اجتماعی شاد یا شبکه اجتماعی دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید همچون سال گذشته برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان باقی خواهد ماند.

در مراسم آغاز سال تحصیلی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که علاوه بر اینترنت رایگان شبکه شاد، به‌عنوان هدیه وزارت ارتباطات به اساتید دانشگاه، حوزه و دانشجویان نیز بسته‌های ترافیک رایگان استفاده از اینترنت ارائه خواهد داد. طبق این وعده، بسته اینترنت رایگان دانش‌آموزان، معلمان و اساتید از طریق وب‌سایت ictgifts.ir از امروز (۷ مهر) در اختیار این گروه قرار می‌گیرد.

به گزارش وزارت ارتباطات، ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام اختصاص بسته‌های هدیه اینترنت رایگان اعلام کرد:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حمایت از تداوم برگزاری آموزش‌های مجازی، همانند سال گذشته بسته‌های اینترنت رایگان را برای همه اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب در نظر گرفته است.

طبق گفته‌های او، همه مشمولان می‌توانند برای دریافت بسته هدیه اینترنت رایگان و اطلاعات بیشتر، از امروز (چهارشنبه ۷ مهرماه) به سامانه ictgifts.ir مراجعه کنند و با کد ملی و شماره تلفن همراه خود فرایند ثبت نام را انجام بدهند. هاشمی اعلام کرد که با توجه به اینکه فقط یک بار امکان نام‌نویسی در سامانه وجود دارد و شماره تلفن همراه نیز باید تحت مالکیت فرد ثبت‌نام‌کننده باشد، متقاضیان در درج اطلاعات مربوط به خود دقت کافی داشته باشند.

آنطور که هاشمی توضیح می‌دهد:

اتمام مهلت ثبت نام، اطلاعات نهایی در اختیار اپراتور‌ها قرار می‌گیرد تا بسته هدیه به حساب کاربران افزوده شود.

هاشمی تأکید کرد که مهلت ثبت نام در سامانه ۷ روز است و با توجه به تعداد بالای دانشجویان، طلاب و معلمان، نام‌نویسی در سه روز ابتدایی بر اساس رقم‌های آخر کد ملی انجام می‌شود؛ اما در چهار روز بعدی تا پایان اتمام مهلت، محدودیتی در کد ملی برای مشمولان وجود ندارد.

همچنین بسته اینترنت هدیه رایگان اساتید ۶۰ گیگابایت، معلمان ۴۰ گیگابایت، دانشجویان و طلاب ۳۰ گیگابایت در نظر گرفته شده است که با اعتبار مصرف ۶ ماهه به ثبت نام‌شدگان ارائه می‌شود. در این طرح امکان فعال‌سازی و دریافت این بسته‌ها روی تلفن همراه یا تلفن ثابت (ADSL) برای متقاضیان پیش‌بینی شده است.

طبق اظهارات معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، ممکن است اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد یا ثبت نام دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه‌ها هنوز انجام نشده باشد، به همین منظور امکان ثبت اعتراض برای همه مشمولانی که کد ملی آن‌ها در سامانه وجود ندارد، پیش‌بینی شده است تا پس از تأیید نهاد‌های متولی، بسته اینترنت به ایشان نیز اختصاص یابد.

مراحل ثبت نام در وب‌سایت چگونه است

بنا بر اعلام سامانه ثبت نام بسته اینترنت رایگان، امروز چهارشنبه افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۰، ۱ و ۲ است امکان ثبت نام دارند. هشتم مهرماه سامانه برای ثبت نام افراد با رقم آخر کد ملی ۴، ۳، ۵ باز است. جمعه نهم مهرماه افرادی که کد ملی آن‌ها با عدد ۶، ۷، ۸ و ۹ تمام می‌شود، امکان ثبت نام دارند. از سوی دیگر در روز شنبه ۱۰ مهرماه، کسانی که از این زمان‌بندی جا مانده‌اند می‌توانند نام خود را در سامانه به ثبت برسانند.

در گزارش زومیت آمده است: به جز این اینترنت رایگان که وزارت ارتباطات در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود آن را در نظر گرفته، با اعلام وزیر ارتباطات و اپراتورها، اکنون ترافیک راه‌یابی‌شده به سمت سامانه شاد در سراسر کشور و توسط تمام اپراتور‌ها شامل ثابت و همراه رایگان است. هر کدام از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در سراسر کشور به سامانه شاد متصل شوند، این ترافیک رایگان خواهد بود و از بسته کاربری افراد، چیزی کسر نخواهد شد. این مسئله به تمامی اپراتور‌های کشور ابلاغ شده است.

برچسب ها: اینترنت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی