تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

آیا قیمت جهانی نفت به ۹۰ دلار می‌رسد؟

موسسه سرمایه‌گذاری و مالی گلدمن ساکس در پی بهبود تقاضا برای سوخت و موج شیوع کرونا دلتا و اختلالات عرضه، پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت تا پایان امسال را از ۸۰ به ۹۰ دلار افزایش داد.

کد خبر: ۱۰۹۸۵۲
۱۳:۴۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

آیا قیمت جهانی نفت به ۹۰ دلار می‌رسد؟

 

دیدارنیوز: بهای معاملات نفت برنت هفته گذشته به بالاترین حد در سه سال اخیر صعود کرد. اختلالات در روند تولید جهانی که شرکتهای انرژی را وادار کرده است میزان زیادی نفت از ذخایر برداشت کنند، از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

بهای معاملات نفت برنت روز دوشنبه ۷۹ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه و بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۵ دلار و هشت سنت در هر بشکه بود.

گلدمن در یادداشتی به تاریخ ۲۶ سپتامبر نوشت: اگرچه این بانک مدتهاست نسبت به نفت دیدگاه خوش‌بینانه‌ای داشته اما کمبود عرضه نسبت به تقاضا در حال حاضر بیشتر از میزانی است که پیش بینی کرده بود و روند احیای تقاضای جهانی از تاثیر واریانت دلتای ویروس کرونا سریع‌تر از پیش بینی‌ها بوده است در حالی که عرضه جهانی پایین‌تر از پیش بینی‌ها مانده است.

اوپک و متحدانش اوایل ماه جاری طبق توافقی که در ژوییه داشتند، افزایش تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را تایید کردند.

طبق گزارش گلدمن ساکس، اختلال تولید نفت منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا پس از وقوع طوفان آیدا بسیار بزرگتر از آن است که با افزایش تولید اوپک پلاس جبران شود و روند تولید خارج از گروه اوپک پلاس و تولید غیرشیل مایوس کننده بوده است.

طوفان‌های آیدا و نیکلاس که اوایل ماه جاری بخشهایی از خلیج مکزیکوی آمریکا را درنوردیدند، به سکوها، خطوط لوله، هاب‌های پالایش خسارت زده و باعث تعطیلی چند هفته‌ای تولید فراساحلی شدند.

در بخش تقاضا، گلدمن برآورد کرد ریسک‌ها جهت صعودی دارد زیرا کمبود جهانی گاز باعث افزایش تولید نیرو با استفاده از نفت خواهد شد. با این حال گلدمن به واریانت‌های جدید ویروس اشاره کرد که ممکن است روی تقاضا تاثیر منفی بگذارند. همچنین افزایش تولید سریع‌تر اوپک پلاس ممکن است کمبود پیش بینی شده از سوی این بانک را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با در نظر گرفتن احتمال امضای توافق هسته‌ای جدید ایران و آمریکا تا آوریل سال آینده، برای سال ۲۰۲۲ پیش بینی‌های خود برای سه ماهه دوم و سه ماهه چهارم را از ۸۵ به ۸۰ دلار پایین برد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی