تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تاکید اتحادیه اروپا بر گسترش همکاری مشترک با شورای همکاری خلیج فارس

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های مشترک میان این اتحادیه و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.

کد خبر: ۱۰۹۴۸۶
۱۰:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

 گسترش همکاری مشترک با شورای همکاری خلیج فارس

دیدارنیوز ـ به نقل از سایت شبکه العربیه، پس از دیدار جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزرای خارجه کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، او در بیانیه‌ای اظهار کرد که اتحادیه اروپا بر همکاری با شورای همکاری در موضوع‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم است.

او افزود که گفتگو میان دو طرف بر مسائل راهبردی و منافع مشترک تمرکز دارد.

بورل تاکید کرد که گفتگو‌های دوجانبه میان اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس شامل اقتصاد دیجیتال و محیط زیست نیز می‌شود.

او خاطرنشان کرد که سال آینده نشستی مشترک میان اتحادیه اروپا و کشور‌های حوزه خلیج فارس در سطح وزرا در پادشاهی سعودی برگزار خواهد شد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تغییرات مثبت در کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، ابراز داشت که چنین تغییراتی به کاهش سطح تنش‌ها در منطقه انجامیده است.

اتحادیه اروپا بار‌ها تاکید کرده که نگرانی امنیتی کشور‌های خلیج فارس به‌ویژه در رابطه با "پرونده اتمی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران" را درک می‌کند.

بورل در ابتدای ماه جاری میلادی در گفتگو با العربیه گفته بود که کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس شاهد توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هستند و اتحادیه اروپا در تلاش برای تعمیق روابط و همکاری با آن‌ها است.

او همچنین تاکید کرد که میان اتحادیه اروپا و شورای همکاری در زمینه امنیت منطقه‌ای هماهنگی کاملی وجود دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی