تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

سهم ۱۸درصدی زیر ۱۸ساله‌ها از مرگ‌ومیر و مصدومین تصادفات

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص رانندگی نوجوانان قبل از گرفتن گواهینامه توضیح داد. طبق اعلام این مرکز، ۱۸ درصد از مرگ‌ومیر و مصدومین تصادفات به گروه سنی زیر ۱۸ سال تعلق دارد.

کد خبر: ۱۰۹۲۶۳
۱۲:۰۱ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

تصادفات و سهم زیر ۱۸ساله‌ها

دیدارنیوز ـ جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خیلی وقت‌ها شاهد آن هستیم که نوجوانان بدون داشتن گواهینامه مربوطه اقدام به رانندگی با وسایط نقلیه می‌نمایند و متاسفانه این اتفاق زیاد روی می‌دهد.

وی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از مصدومین و متوفیان رانندگی به افراد زیر ۱۸ سال اختصاص دارد پس این آمار نشان می‌دهد که متاسفانه این اتفاق روی می‌دهد.

جوانبخت گفت: وقتی راننده‌ای به عنوان راننده مقصر در تصادف شناخته می‌شود بیمه‌ها صرف نظر از شرایطی که وجود دارد موظف به پرداخت خسارت می‌باشند، اما وقتی که راننده مقصر گواهینامه لازم را ندارد و در واقع فاقد گواهینامه هست بخاطر اینکه ضرر و زیان فرد مقابل بیمه آنرا جبران می‌نماید و قانون حمایت لازم را انجام می‌دهد، اما واقعیت این است که در اصطلاح فنی که وجود دارد بیمه آن را ریکاوری می‌کند یعنی کل آن هزین را از والدین و یا از آن فرد دریافت می‌نماید و ضرر و زیان طیادی را می‌بایست پرداخت کند.

وی افزود: حال حساب کنید که آن تصادف فوتی و یا جرحی باشد و اگر بحث پرداخت دیه مطرح باشد بحث پرداخت دیه بسیار سنگین می‌باشد که خواهشی که از والدین گرامی داریم این است که خیلی با دقت و احساس مسولیت بیشتری مدیریت نمایند و فرزندان خود راقانون مدار وقانون پذیر تربیت نمایند.

وی اشاره کرد: والدین در مقابل این خواسته که سوییچ خودرو را به فرزند بدهند و برای یک تفریح کوتاه و دقایق کم فرزندان را در جایگاه راننده و راکب موتور سیکلت قرار دهند اجازه این کار را ندهند و این اتفاق را هرگز رقم نزنند چرا که ما واقعا شاهد ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری هم بصورت مادی و معنوی هستیم.

جوانبخت بیان داشت: مدل تصادفات نوجوانان با بزرگرت‌ها بسیار متفاوت است و نوجوانان بخاطر درک ضعیف از خطر و شرایط را نمی‌توانند مدیریت کنند و اکثر نوجوانان ما آموزش‌های لازم و کافی را ندیده اند در هنگام مواجه شدن با خطر نمی‌توانند تصمیم درست را بگیرند و در اصطلاح، آن فرار از تصادف را نمی‌توانند انجام داده و بصورت غلط اینکار را انجام می‌دهند و تصادفات آن‌ها خیلی با شدت اتفاق می‌افتد.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی