تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
زاکانی خبر داد

بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران!

علیرضا زاکانی، شهردار تهران از بدهی ۸۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران خبر داد و گفت که ۱۲/۵ هزار میلیارد باید بابت آن سود بانکی پرداخت کنیم.

کد خبر: ۱۰۹۱۹۰
۱۵:۴۹ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

بدهی شهرداری تهران

دیدارنیوز ـ به نقل از شهر، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در دیدار با علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: نیروی انتظامی، برای هرگونه همکاری میان ناجا و شهرداری تهران اعلام آمادگی می‌کند.

وی افزود: همچنین کار‌های نیمه تمامی که از قبل داشتیم را نیز پیگیری خواهیم کرد و ارتباطات و تعامل میان ناجا باید بیشتر از گذشته شده و امیدواریم این هماهنگی، شروع کار‌های جهادی و پرمنفعت برای مردم باشد.

فرمانده ناجا ادامه داد: باید کاری کنیم که در دوره مسئولیت‌مان ابتدا مردم از عملکرد ما راضی باشند و دوم اینکه سربازی برای ولایت باشیم.

در ادامه این نشست سردار محمدعلی نوری نژاد، معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: هر سال سه میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت می‌کردند و امسال این تعداد به ۶۰ هزار نفر رسیده است. همین امر باعث شد در تهران مسئولیت شهرداری سنگین‌تر شود و فضای معنوی در شهر طوری فراهم شود که مردم دلتنگی کمتری داشته باشند.

وی افزود: ناجا با شهرداری در ارتباط با امور انتظامی و آسیب‌های اجتماعی همکاری می‌کند و البته در بعضی از موضوعات مانند مترو ارتباطات و هماهنگی‌های بیشتری دارد.

شهرداری تهران ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

زاکانی نیز در این دیدار گفت: کشور مملو از فرصت‌های بی‌نظیر بوده و البته خطرات جدی نیز در این مسیر قابل پیش بینی است و شهرداری تهران نیز بی نصیب از این فرصت‌ها و تهدید‌ها نیست. وقتی به شهر توجه می‌شود، وجود تبعیض و بی عدالتی در کنار بی هویتی ایرانی و اسلامی به عنوان یکی از موضوعات چالشی در شهر دیده می‌شود.

وی افزود: هدف گذاری در ۴۲ سال گذشته در نظام اسلامی و راه طی شده برکات بسیاری داشته، اما خلاء‌ها و فاصله جدی نیز با اهداف ترسیم شده وجود دارد. به فرموده مقام معظم رهبری تهران یک کشور و مرکز کشور است و اثرات اقدام انجام شده در تهران فرای مرز‌های جغرافیایی بوده به گونه‌ای که تهران نماد کارآمدی نظام قلمداد می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: در شهرداری در دوره‌های گذشته زحمات زیادی برای شهر تهران کشیده شده و البته نقص‌هایی نیز وجود دارد و ما باید بدون اینکه به گذشتگان برچسب بزنیم، ناظر به آینده نگاه کنیم و از اشتباهات گذشته عبرت بگیریم.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۱۲.۵ هزار میلیارد باید بابت آن سود بانکی پرداخت کنیم، اما این به معنای بن‌بست نیست و شهر ظرفیت‌های زیادی دارد و راه‌های متنوعی وجود دارد که بن بستی برای ما نمی‌گذارد.

زاکانی عنوان کرد: در عمده کار‌های صورت گرفته به کالبد شهر توجه شده و باید به روح شهر نیز توجه کنیم. باید با یک نگاه درست الگو باشیم بر همین اساس تعریف افق و چشم انداز مطلوب و نحوه عملیاتی شدن آن را انجام دادیم. نکته دیگر هم بستگی حاکمیتی و حکومتی است چرا که بدون آن انباشتگی مشکلات شهر قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه ناجا و شهرداری کار‌های پیوسته و در هم تنیده با مردم دارند و این نقطه اشتراک آن‌ها است، یادآور شد: خط تلاش بعدی این است که شهر را در مدار نخبگان و مردم پیش ببریم و شهر هوشمندی داشته باشیم و با استفاده از فناوری، کل شهر را در یک اکوسیستم واحد ببینیم.

شهردار تهران گفت: در برنامه‌های کوتاه مدت و دارای فوریت چند قرارگاه خدماتی در تهران راه اندازی خواهد شد و اولین قرارگاهی که از هفته آینده راه اندازی می‌شود قرارگاهی در حوزه پسماند، رفت و روب و فضای سبز خواهد بود که در واقع اولویت اول ماست.

زاکانی خاطرنشان کرد: بخش دوم قرارگاه اجتماعی است و باید مسئولیت خود را در این حوزه بپذیریم، مسأله معتادان متجاهر و کودکان کار هر چند مستقیما به شهرداری ارتباطی پیدا نمی‌کند، اما شهرداری باید سهم خود را بپذیرد و با همکاری با ناجا و سایر نهاد‌ها چهره شهر را تغییر دهد.

وی ادامه داد: بخش سوم ناظر به مسائل فرهنگی و تبلیغی است که با قانون و نظم سرو کار دارد در این بخش نیز ناجا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. بخش بعدی ناظر بر کرونا است؛ در واقع با کرونا باید زندگی کرد و آن را هضم و مهار کرد. بعد از سرفصل بهداشت و درمان، فاصله گذاری اجتماعی و احیای شهر و هم خدمات اجتماعی نیز باید دنبال شود. در همین رابطه با وزیر کشور، وزیر بهداشت و رئیس جمهور صحبت‌هایی انجام شده و برنامه‌ای تنظیم کردیم تا تمام سرمایه‌ها را به میدان بیاوریم.

شهردار تهران افزود: در موضوع رفاه و امنیت و آسایش نیازمند همکاری با ناجا هستیم و امیدواریم که این زحمات به یک فعالیت مشترک منجر شود و خدمات متفاوت و پیوستگی ناجا و شهرداری روز به روز افزایش پیدا کند تا خادم خوبی برای مردم و سرباز خوبی برای رهبری معظم انقلاب باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی